Slingeren en bijsturen

kevkas

Nieuw lid
Vandaag de dealer gebeld moet morgen langs komen , en ga vragen of ze het op dynamisch gaan zetten.
Hij kon het probleem maar dan bij andere skoda modellen, en dat werd verholpen met een software update.

Joske

Forumguru
ik ondervind het ook wel eigenlijk.. kan ook door dit topic komen natuurlijk :pieker:

maar wat me vooral opvalt is dat het stuur niet 100% recht staat, op dynamisch zetten (ik heb mode-knop) verhelpt dit niet. Ook het bijsturen niet. Uitlijning lijkt mij gewoon niet helemaal ok fabrieksaf..

Joske

Forumguru
hahaha, alweer een reden te meer om zo snel mogelijk een nieuwe afspraak bij Mark te maken, een zaterdag zonder sneeuwval graag deze keer ;) :D
en dan is de uitlijning tenminste in de sjakos ;)

kevkas

Nieuw lid
Bij de dealer geweest alles uitgelezen geen storingen gevonden. Voor gesteld om stuurbekrachtiging op dynamisch te zetten maar ze gaan contact opnemen met de fabriek en het voorleggen en ook moeten ze toestemming vragen om het te veranderen . Ze nemen nog contact met mij op...
Helaas nog niet verholpen dus...

SNARFB

Senior Member
Bij de dealer geweest alles uitgelezen geen storingen gevonden. Voor gesteld om stuurbekrachtiging op dynamisch te zetten maar ze gaan contact opnemen met de fabriek en het voorleggen en ook moeten ze toestemming vragen om het te veranderen . Ze nemen nog contact met mij op...
Helaas nog niet verholpen dus...
@kevkas Hebben ze het probleem wel bevestigd door zelf te rijden?

kevkas

Nieuw lid
Ja dat vertelde ik hun ook, maar misschien zijn hun de gelukkiige dealer die het probleem nog niet hebben gehad.
Is locatie dordrecht btw

Klaasje

Forumguru
heb je dan een extra optie bij de stuurinstellingen ?
Nu heb je Normal of Sport dacht ik.
(Ik heb wel drive mode optie)

Joske

Forumguru
met VCDS of VCP pas je "permanent" de sturing aan naar dynamisch. Komt op hetzelfde neer als hetgeen de driving mode knop voor je doet. Met het verschil dat je het niet zomaar "a la minute" kunt terugzetten. Dan heb je terug VCP nodig..

Het is niet zo dat je zomaar een menu in je Columbus kunt toveren met de kabel é ;)

Het probleem is niet volledig verholpen als je de stuurinstelling naar dynamisch omzet. Het helpt wel aardig wat! Ik heb ge-expirimenteert met de optie 'straight line running' aan of uit... Dat lijkt ook het een en ander te doen. Daarmee is voor mijn gevoel het 'dode' nulpunt bij het sturen weg... Alleen wordt de auto wel extreem gevoelig voor wind...
Ik ben na een jaar sturen nog steeds niet helemaal tevreden maar kwam bij de dealer destijds niet verder. Misschien zijn er inmiddels meer klachten en andere oplossingen, ik hoor het graag.

kevkas

Nieuw lid
Oh dat klinkt niet veel belovend dan.
Voor de rest echt tevreden over de auto.

Maar begin me echt te irriteren aan het sturen, zeker vanmiddag met veel wind is het gevaarlijk,
Je moet echt je best doen om de auto onder controle te houden. Ze zouden nog contact opnemen , als het te lang duurt ga ik zelf maar bellen,

Mag echt helemaal niet gebeuren met een nieuwe auto , hun moeten hun best doen om het op te lossen en snel ook.

Heb het vandaag met het Hollandse weer ook als erg irritant :sterretjes: en soms ook "gevaarlijk" ervaren maar gelukkig had ik vanavond een afspraak bij Antera staan :yeah:om een aantal aanpassingen te laten doen. Hij heeft bij mij onder andere de instelling op Dynamisch afgesteld en ik kan het aanraden :yeehaa: reed op de terugweg met dit weer een stuk rustiger, strakker en directer :cool:

@kevkas als je een snelle en goede oplossing wil kan ik je aanraden om het te laten wijzigen door één van de leden hier (kun je gelijk ook wat andere dingen laten aanpassen als dat op je lijstje zou staan ;))

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan