Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

@Rick63 zeer lage snelheid van laden kan zeker met de locatie te maken hebben. Tesla Schiedam heeft V2 laders, die delen de 250kW capaciteit met 4 stations (daarom 1A-1D) waarbij de eerst aangesloten auto de grootste capaciteit krijgt en de auto's die erbij aansluiten minder. Als het druk was en je als laatste aanhaakt op een blok van 4 is de 17Kw verklaarbaar.

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij een Tesla stop. Druk, bijna alle laders bezet en max 25kW op een zomerdag met 18% SOC. Was mijn 2e laadstop die dag.

De V3 laders delen de 250kW met 2 (net als bijvoorbeeld Fastned de 300kW op 1 paal heeft) en de V4 laders hebben per stuk de 250kW.

Teslarijders waarderen het daarom als je een nummer kiest waar nog niemand aan staat, als dit kan
 

Rick63

Nieuw lid
@MVA78 Dat wist ik dus niet van Tesla Superchargers die per 4 geschakeld zijn. Alleen waren er van de 16 opladers maar 4 bezet, en had ik geen "buren". Daarentegen bij Almere waar ik die 135 kw kreeg waren 7 van de 20 laders bezet. En laatst in Hengelo had ik ook zo een snelheid, terwijl 14 van de 16 bezet waren. Hoe kom je erachter of je een V2 of V3 lader hebt?
 
@Rick63 op meerdere manieren. Simpelste zijn
- gewoon op de lader kijken, daar staat onder de socket van de commector het type.
- V4 staan enkel in Almere en Harderwijk (naar ik weet).

Zie ook dit alweer wat verouderde linkje voor de plaatjes van de types.

Het echt langzaam laden gebeurt mij ook weleens, heb ik dan verder geen verklaring voor. Kan mij ook bij Fastned of Shell ofzo overkomen.

Ps, als ik het niet juist heb hoor ik het graag!!
 
Klopt. Gebeurt mij ook wel eens. Heb dat al gehad bij Ionity en Tesla, maar (nog?) niet bij Fastned.

Voor mij is het omslagpunt zo'n 70 kW. Als ik daaronder zit en ik heb er geen verklaring voor die aan de auto ligt (koude batterij, hoge SoC) dan ga ik verplaatsen naar een andere lader.
 
Bovenaan Onderaan