Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

deze week van 3.0 naar 3.7 upgrade gehad. 2 maanden wachten. zelf gebeld met dealer voor afspraak. Probleem wat ik had met om de paar minuten automatische reset van multimedia scherm is in ieder geval verholpen. Afgelopen zaterdag op een rit van nijmegen naar maastricht en weer terug 31x scherm uitgevallen en opnieuw opgestart. Ook dus 31x OK klikken dat ik het was en 31x navigatie via carplay weer aanzetten...
OBD eleven tweaks even opnieuw moeten doen (lane assist uit laten en achterlichten altijd aan, dus ook overdag icm dagrij verlichting.
 

Flem_nl

Forumguru
Eindelijk ook "geupgrade" naar 3.7. Komende periode eens kijken wat er nu echt verbeterd is. Wel net als bij @prodigy zijn alle VAGCOM aanpassingen die ooit zijn doorgevoerd nu kwijt helaas. Maar eens even de agenda erbij pakken om weer bij @Antera langs te gaan voor zijn dienstverlening!
 

Flem_nl

Forumguru
Nu een paar weken op pad met de upgrade. Op een aantal visuele zaken na, is er weinig van te merken. Al lijkt het er wel op dat er een lichte verbetering zit in het batterij verbruik. Maar dan zal de tijd pas echt leren. Afgelopen weekend bij @Antera langs geweest om alle VAGCOM aanpassingen die door de software update verdwenen waren weer terug te laten zetten. Helaas heeft Skoda met deze software update weer enkele modules dicht gezet en daarmee ook de mogelijkheid tot aanpassen. Gelukkig waren de voor mijn belangrijkste instellingen nog wel aan te passen. Mark wederom dank voor de goede service. Voor iedereen die aan zijn/haar Skoda (willekeurige VAG auto) VAGCOM aanpassingen wilt later doen en Breda goed aan te rijden is, @Antera is je man!
 

Smeeuwis

Donateur
Ik ben ook benieuwd. Mijn auto zit al sinds de levering op 3.7 en ik heb alles wat ik wil kunnen aan zetten. Ben dan wel benieuwd wat er bij jou niet meer mogelijk is sinds de update.
 

Smeeuwis

Donateur
@JJ te G bij mij heb ik Geheugen LA gewoon aan kunnen zetten, dus dat zou denk ik geen beperking moeten zijn om naar 3.7 te gaan. Misschien kan @Antera dat bevestigen? Maar bij mij doet ie dat gewoon.
 

JJ te G

Donateur
@Smeeuwis : dat zou mooi zijn. Het is voor mij de belangrijkste aanpassing naast de mogelijkheid te kunnen tokkelen tussen ACC en gewone CC (GRA)
Een geheugenstand voor de laatste rijmodus zou welkom zijn maar dat zit er niet in, begreep ik van @Antera
 

Smeeuwis

Donateur
Toggelen tussen CC en ACC kan bij mij standaard. Ik heb daarnaast ook de speedlimiter nog als optie. Tenslotte kan ik nog schakelen tussen full Travel Assist en alleen ACC met Lane Assist, waarbij ik die LA dus weer uit kan laten via de OBD11 aanpassing. Klinkt ingewikkeld maar het valt mee :cool: . Volgens mij, als je Travel Assist affabriek hebt, kan je toggelen tussen CC en ACC, dat zou er standaard op moeten zitten?

Rijmodus onthouden lijkt me inderdaad ook erg fijn, maar dat schijnt inderdaad echt niet te kunnen. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd eigenlijk de modus niet meer aanpas en de regeneratie op B zet, dan is het bijna one-pedal drive en dat vind ik wel het lekkerste rijden merk ik.

Als wens zou ik nog hebben om de dynamische knippers aan en uit te kunnen zetten, in sommige Seats en Cupra's schijnt dat wel te kunnen worden geactiveerd. Ik ben er niet zo van, anders had ik wel een Q4 genomen, maar het hoort er nou eenmaal bij.

Ook leuk lijkt me om de DRL voor in amber te kunnen hebben en de knippers achter in rood ipv amber. Beetje USA achtig. Maar dat zou puur voor de leuk zijn.
 

Smeeuwis

Donateur
Oh ja, ik heb wel begrepen dat er ergens geëxperimenteerd wordt met het accumanagement, dus dat ie gaat pre verwarmen als je bij een laadstop in de buurt komt. En 's morgens aan de paal als het buiten koud is. Dat zou in de winter vooral veel snelheid aan de lader opleveren en ook een efficiëntere auto als het koud is. Ik hoop dat ze dat een keer kunnen bewerkstelligen.

Eigenlijk zou Skoda dat zelf moeten doen, maar ja...
 

JJ te G

Donateur
@Smeeuwis : Travel Assist zit er bij mij af-fabriek op maar daar zat geen CC bij. Antera heeft die aangezet. Net als de geheugenstand van LA.
Rijmodus niet kunnen onthouden is jammer. Bij de 80x is de AWD namelijk permanent beschikbaar in de sport, off-road, winter en individuele rijmodus maar niet in de eco en normale modus. Ik rij eigenlijk altijd in de individuele modus omdat ik hier alles naar wens kan instellen. In 1 van de filmpjes van Speicher Elektrisiert kan je zien dat met AWD ook op 4 wielen wordt geregenereerd. Bij rijden in bergachtig gebied is dat ideaal, bij normale/warme accu kom je nog steeds (bijna) tot stilstand zonder te remmen.
 

Smeeuwis

Donateur
Allang niet meer. ACC of Limiter, heel soms wel CC
Bij mij dus wel, en affabriek. Mss is dat tussentijds gewijzigd want ik heb modeljaar ‘24.

Helaas heb ik geen 80x, anders had ik die individuele stand zeker wel gebruikt ja. Nu voegt ie voor mij weinig toe. In de sportstand vind ik alleen het iets zwaarder sturen wel fijn maar ook weer niet zo dat ik hem altijd aan zet. Pookje in B en gaan.
 

Flem_nl

Forumguru
Het lijstje dat na de upgrade naar 3.7 niet meer mogelijk is valt mee. Maar was voor mij net iets dat ik zelf prettig vond. Zoals
het contact aanlaten bij in en uitstappen, maar voornamelijk het deactiveren van het welkom scherm. De IT'er die dit destijds heeft bedacht en doorgevoerd, die .......... :rolleyes:

Kortom niet getreurd, de rest is door @Antera (en collega's door het land heen) gewoon nog aan te passen!
 

Smeeuwis

Donateur
Dat welkomscherm vind ik juist erg handig, er wordt hier door drie mensen in de auto gereden en ieder heeft zijn/haar eigen stoel- en spiegelinstellingen met één druk op de knop goed staan na het instappen. Wat ik jammer vind is dat het niet meer aan de sleutel te koppelen is, maar dit werkt ook.
 

Smeeuwis

Donateur
Maar dan valt de 'schade' mee en zijn verreweg de meeste en interessantste aanpassingen gewoon nog te doen. Dus, @JJ te G ik zou die update lekker inplannen want de stabiliteit van de software schijnt echt veel beter te zijn. Nu de snelheid nog...
 
Bovenaan Onderaan