Specificaties Octavia 3 14% ?

Darkside

Forumguru
Dat is het moment van op kenteken zetten. Maar dan moet je hem wel alvorens kunnen bestellen.
als je pas eind september kunt bestellen wordt het nog krap.
Al heb ik ook autos op 1 december mogen ontvangen.

RoelF

Forumguru
.Voor de meeste lease rijders is ook november de limiet vanuit de lease maatschappij. Ik ben blij dat ik "gewoon" een 20% dsg heb gekozen en minder onzekerheid heb

Voor auto's die volgend jaar in een andere bijtelling komen worden deze vaak ook nog na 15 nov geleverd.

Daap

Nieuw lid
Net bij 2 dealers geweest (Den Bosch en Veghel) en beide wisten me exact hetzelfde (slechte) nieuws te vertellen inzake de 14% Combi: hij gaat er (i.i.g. dit jaar) niet komen! De dealer in Veghel dacht zelfs dat de 14% Combi er helemaal niet meer zou komen.

Voor de HB liefhebbers is er echter wel goed nieuws, deze komt er namelijk wel! Vanaf 1 juli (overmorgen) is het schijnbaar mogelijk om bestellingen te plaatsen, echter komen de specificaties pas later...

Ik baal hier behoorlijk van aangezien ik in gedachten al de Combi aan het rijden was...

De skoda dealer gaf vandaag aan dat bij de pon sessie afgelopen week bekend is gemaakt dat alleen de hatchback dit jaar 14%, zelf snappen ze ook niet want de uitstoot van hb en conbi gelijjk, ze hopen mu extra hb te verkopen

Bandit489

Nieuw lid
Slecht nieuws.. Ik wilde ook voor de 14% combi gaan, nu hoop ik dan maar dat hij vanaf januari 2014 wel leverbaar is, dan vervalt mijn huidige leasecontract.. Iemand enig idee?

Darkside

Forumguru
Hoorde geruchten dat bij VW de golf variant een hogere CO2 uitstoot heeft dan de HB.
De variant zou per november bij de dealer staan. En zou per 2014 in de 20% vallen terwijl de HB's al wel klaar zouden zijn voor 14% in 2014.

res-q

Senior Member
Idd, jammer van de combi, ook in de prijslijst wordt er niets over gezegd.
Wel een mooie prijs op zich, maar wel balen als je een HB ABL 1.6 TDI in bestelling hebt.. De Greenline is goedkoper, en zit (bijna) hetzelfde op, voor minder geld en een lagere bijtelling.

Ook wel frappant trouwens dat de Greenline dan weer een 6-bak heeft? Ook 5pk meer dan de 'gewone' 1.6.

Nordic_blue

Nieuw lid
Dit krijg ik net via de mail van de dealer er ook bij:
Helaas geen Combi uitvoering, is een bewuste keuze geweest van de fabrikant om alleen de hatchback als 14% uit te brengen op de Nederlandse markt.

Darkside

Forumguru
idd vreemd. de megane st gaat als warme broodjes over de toonbank.
nu vindt ik de mogelijke opties ook wat beperkt. en zal een EBL waarschijnlijk beter bij mijn wensen passen.
Dus blijft de 1.2 tsi op #1 staan bij mij

RoelF

Forumguru
Nu twijfelen tussen een 1.2ABL met bijna alle opties of een 1.4ABL met alleen audiopakket.

Nordic_blue

Nieuw lid
Bij PON blijven ze vaag: nu krijg ik dit weer door: Volgens de laatste info (net binnen) is de kans aanwezig dat er ook een combi komt alleen is nog niet bekend wanneer en of dat dit jaar is.

fh232

Nieuw lid
De prijslijst hadden ze wel een eindredactie mogen geven. Zo staat er nog een verwijzing naar Combi in (armsteun achter) en staat in de standaarduitrusting Greenline businessline een 4 spaaks wiel, terwijl bij optiepakket (telefoonpakket, dat standaard op de businessline zit volgens de prijslijst) wordt gesproken over een driespaaks als standaard.

Ik ben benieuwd of het sportonderstel waar de Greenline op staat ook als optie leverbaar wordt op de reguliere uitvoeringen. Dat is in het buitenland wel het geval, maar waarom in NL dan niet? Lijkt mij wel een (grote) markt voor, zeker als ik hier lees hoeveel mensen de Octavia eigenlijk te hoog vinden staan.

Bandit489

Nieuw lid
Dat is inderdaad wat vaag.. Ik zag overigens dat de HB een uitstoot van 87 heeft, niet van 85.. Dus voor dit jaar is hij dus 14%, maar voor volgend jaar dus niet. En ik zou toch ook wel graag willen weten of hij wat trekken mag, en zo ja hoeveel.

Oogje

Senior Member
Los van of er wel/niet een combi komt en of de HB wel / niet in 2013 op kenteken gezet wordt (levering na november...)
Het is een Greenline (Business) versie. Géén Elegance. Je mist dus een fors aantal van de leukere opties in deze versie.

res-q

Senior Member
Volgens @Skoda_NL op twitter komt er geen combi met 14% bijtelling. De Greenline Combi komt pas in 2014, en valt dan buiten de eisen voor 14%. Kortom, volgens mij een variatie waar niemand op zit te wachten?

Darkside

Forumguru
Dat ligt er aan. Er zullen ook mensen zijn die moeten dieselen van hun baas.
En nu dus lekker 110pk kunnen nemen ipv 105pk.
(wel vraag ik me af of de oude 105 PK diesel geleverd blijft worden in nederland. Deze zal wel oninteressant worden)

Oogje

Senior Member
Mijn voorkeur gaat uit naar de GTD (de RS Diesel) of de 2.0 TDI. De 1.6 TDI 105 pk vind ik niet prettig omdat het een 5 bak is en ik vond m ook gewoon tekort komen in vermogen. Er is werkelijk niets 'over'. Ik heb inmiddels ook de 1.4 TSI gereden en die motor is lekker. Als het benzine wordt, dan ga ik minimaal voor die motor.

Bovenaan Onderaan