Specificaties Octavia 3 14% ?

thekawa

Forumguru
Dat ligt er aan. Er zullen ook mensen zijn die moeten dieselen van hun baas.
En nu dus lekker 110pk kunnen nemen ipv 105pk.
(wel vraag ik me af of de oude 105 PK diesel geleverd blijft worden in nederland. Deze zal wel oninteressant worden)

de 110 pk is als goed is verder hetzelfde blok. is ook alleen in de greenline voor zo ver ik lees. De greenline heeft ook een 6-bak en waarschijnlijk daarom ook iets meer pk? een 105pk dsl met 6 bak wordt je gek van het schakelen.. (huidige ervaring). de 105pk in met een 5-bak rijdt veel relaxter, een collega van me heeft die in de superb en dat is gewoon in de 5 100km en gas geve en blijft lope waar je bij de 6 bak echt terug moet schakelen...
 
Slecht nieuws.. Ik wilde ook voor de 14% combi gaan, nu hoop ik dan maar dat hij vanaf januari 2014 wel leverbaar is, dan vervalt mijn huidige leasecontract.. Iemand enig idee?

Net bij de dealer geweest. Die wist me het volgende te vertellen:
er zijn voor Nederland 1000 stuks 14% greenline hatchbacks gemaakt. Elke vestiging krijgt er ongeveer 50 te verkopen. Ze gaan ze vanaf december leveren. Vanaf 1 januari zijn ze uiteraard weer 20% en dus totaal niet meer interessant. En die 14% Combi, die gaat er NIET komen. (volgens PON 90% zeker dat dat niet gaat gebeuren).
 

TedVlemmings

Forumguru
Leuk gevonden. Gunstig voor de verkoopstatistieken aan het eind van het jaar.

M I T S... er leasemaatschappijen zijn die nog in december deze 1000 auto's op de weg willen zetten. Wie vertrouwt daarop?

Niemand, zonde van de restwaarde voor de leasemaatschappij. Een auto uit 2013 of een uit 2014 scheelt over 4 jaar enkele honderden euro's voor hun
 
Dat bepaal je als klant toch? Kan zijn dat je leasebedrag iets omhoog gaat. Stel dat het de leasemaatschappij 1200 euro scheelt aan restwaarde (is niet zo, maar soit). Stel dat je een 4-jarig leasecontract hebt dan kost je dat 300 euro per jaar, oftewel 25 euro per maand.
Als dat eigen bijdrage is, dan gaat daar nogeens je belastingvoordeel overheen en kost het je 12-16 euro per maand netto extra.
Voor die 12-16 euro scheelt je dat wel 100 euro plus, dus die BC is snel rond.
 

Wesly

Senior Member
Wel grappig dat ik sinds vanavond reclame op tv zie specifiek voor de octavia 14% terwijl het ding niet eens binnen de normale termijn leverbaar is
 

Quartz

Lid
Vanuit mijn lease maatschappij (Alphabet) kreeg ik deze week het volgende te horen:

"Wel heeft Skoda laten weten dat de 14% Octavia station niet meer dit jaar geleverd kan worden en ze doen hun best om in 2014 deze auto ook 14% te laten worden."

Je zal er maar op gewacht hebben ;-o
 

Fean

Forumguru
Maar het gaat toch om het milieu, niet om de bijtelling?! :tongue:

Milieu is een grote farce.

Onderzoek wees uit dat je met een Prius minimaal 1.2 miljoen km moet rijden qua vervuiling tov een normale atmospherische 1.8. Dat ding kost een vermogen aan energie om te produceren.

Een beetje nadenkert weet toch dat iedereen kijkt naar zijn eigen beurs... ik zie vooral 14% jongens op meest linkerbaan tot vervelends toe ook links aanhouden (als ik er langs wil;))
 

Canon-Eye

Forumguru
Milieu is een grote farce.
Niet als het gaat over gelijksoortige auto's (een hybride hoort daar niet bij) en je kijkt naar de CO2- en fijnstofuitstoot. Dan heb je om te beginnen het energielabel als grove richtlijn om je keuze te laten beïnvloeden, en de cijfers (theoretische en praktijk-) als je er dieper in wilt duiken.
 

rtwee

Senior Member
Milieu is een grote farce.

Onderzoek wees uit dat je met een Prius minimaal 1.2 miljoen km moet rijden qua vervuiling tov een normale atmospherische 1.8. Dat ding kost een vermogen aan energie om te produceren.

Een beetje nadenkert weet toch dat iedereen kijkt naar zijn eigen beurs... ik zie vooral 14% jongens op meest linkerbaan tot vervelends toe ook links aanhouden (als ik er langs wil;))

Inderdaad! Niks irritanter dan dat je een links achter een Prius zit die niet opzij wil.. ;)

Overigens geven ze in de reclame op de radio niet aan dat het specifiek om een combi gaat. Volgens mij is de sedan ook volgend jaar nog een 14% auto... In ieder geval de TSI versie... toch?
 

Wesly

Senior Member
...ik zie vooral 14% jongens op meest linkerbaan tot vervelends toe ook links aanhouden (als ik er langs wil;))

Hangt er natuurlijk van af hoe snel jij rijdt Fean, maar onnodig links rijden vind ik ook heel vervelend. Dan ga ik er gewoon rechts langs als ik dat redt met de max toegestane snelheid (heb al 10 jaar geen speedticket meer gehad, als jullie het dan toch over zonde geld hebben)
 

Bandit489

Nieuw lid
Inmiddels heb ik de 14% uitvoering besteld via de LM en zou deze volgens zeggen in de week van 29 november geleverd gaan worden. Wat me wel nog steeds onduidelijk is, is hoeveel de 14% uitvoering mag trekken. Op de skoda site is dit niet terug te vinden. Staat nog steeds nb bij. Iemand al iets anders te horen gekregen? Bij mijn LM verwachten ze 1100kg, maar ik heb dit nog niet van iemand anders bevestigd gekregen..
 

Gysman

Actief lid
1100kg? Het kan ook slechter uitpakken...

BMW 320d Effienct dynamics: 20%, 163 pk, 380 nm koppel, en geen aanhanger mogelijk...
Ford Focus Econetic: 14%, 105 pk, 240 nm, max 300 kg aanhanger

Het kan ook beter uitpakken: de 14% Megane diesel mag 1500 kg trekken. Die heeft echter een ander grapje: het totaal maximum toegestane gewicht van aanhanger en auto (het zogenoemde treingewicht) is bij elkaar lager dan het gewicht van de auto + het eigen laadvermogen + de 1500kg van de aanhanger... Hebben meer franse auto's een handje van...

Het niet weten wat een auto mag gaan trekken, en dan toch te auto bestellen? Lijkt mij een groot risico...
 

sluwesjors

Actief lid
Ik zou wel is willen weten hoe de 14procent uitvoering er nu precies van binnen uit gaat zien.
Op de skoda site kom je wel een paar fotos tegen maar welke nou bij deze uitvoering hoort is mij onduidelijj.

Kan zowiezo weinig foto's vinden van de greenline businessline...
 

peterbaarlo

Senior Member
Ik zou wel is willen weten hoe de 14procent uitvoering er nu precies van binnen uit gaat zien.
Op de skoda site kom je wel een paar fotos tegen maar welke nou bij deze uitvoering hoort is mij onduidelijj.

Kan zowiezo weinig foto's vinden van de greenline businessline...

klopt helemaal erg weinig over te vinden. volgens de dealer komt die het meest overeen met een ambition businessline interieur.

ook zijn de greenlines verlaagd echter kan niemand een plaatje laten zien hoe dat er uitziet..

we zullen tot week 45 moeten wachten dan rollen de eerste witte van de band, daarna brilliant silver en dan zwart.
 

Gieliovd

Forumguru
Het lijkt echt meer en meer op een stunt dit. FF gauw een auto in elkaar fietsen en hem onder die norm douwen... gauw produceren en straks problemen met kenteken/levering.

Brrr... kwamen ze maar eens gewoon tot bezinning. Opzouten met die uitstootgrenzen.

Hoe dan ook, duimen voor de mensen die er eentje in bestelling hebben!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan