Specificaties Octavia 3 14% ?

VWim

Forumguru
Het artikel van telegraaf is in ieder geval achterhaalde informatie, de HB krijgt immers in 2014 ook weer 14% bijtelling... Ik zie overigens nergens op de website van Skoda een artikel wat het artikel van Telegraaf bevestigd. Maar goed, het spreekwoord is niet voor niets: "de krant brengt de leugen in het land" :lezen:
 

Bakkertje

Forumguru
Ik weet inmiddels wel dat de 110 pk motor echt een andere motor is dan de 105 pk variant, de 110 pk heeft bijvoorbeeld DOHC (double overhead cam, wat betekend dat ie dus een dubbele nokkenas heeft ipv een enkele). Verder is de compressieverhouding iets anders en heeft de 110 pk variant inderdaad een 6e versnelling. (het bovenstaande uit het vergelijk op autoweek.nl tussen een 105 pk Skoda 1.6 TDI en een 110 pk VW golf 1.6 TDI
 

Bakkertje

Forumguru
Niet onnodig quoten aub!

Voor mij is het doorslaggevende verschil dat de greenline max 1000 kg mag trekken, daarmee valt ie voor mij persoonlijk af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

svdm

Senior Member
Het artikel van telegraaf is in ieder geval achterhaalde informatie, de HB krijgt immers in 2014 ook weer 14% bijtelling... Ik zie overigens nergens op de website van Skoda een artikel wat het artikel van Telegraaf bevestigd. Maar goed, het spreekwoord is niet voor niets: "de krant brengt de leugen in het land" :lezen:
Weet je wat.., we stellen de vraag gewoon rechtstreeks aan SKODA_NL (via Twitter), weten we hopelijk straks allemaal hoe het zit! ;)
 

svdm

Senior Member
Had het zelf nog niet eens gezien. Mooi, is dat voor iedereen duidelijk (en is het antwoord anders dan ik dacht te hebben vernomen). Rijd ik straks dus toch in een vrij unieke uitvoering (max. 1000 exemplaren)! :D
 

VWim

Forumguru
Ja, alleen jammer dat ie zo uniek is dat het model volgend jaar wordt "verbeterd". Lagere Co2 uitstoot (op papier) en 1.000 kg ( 0 tov 1.000kg) meer trekgewicht volgens het kenteken.
 

svdm

Senior Member
Oké, oké.., iets minder uniek dan. Overigens maakt voor mij die uitstoot natuurlijk niet uit, aangezien 14% nu ook volgend jaar 14% is/blijft. Dat trekgewicht heb ik niet nodig, had een trekhaak sowieso niet besteld. Maar eerlijk is eerlijk, het zou mooi zijn geweest als het trekgewicht ook voor de 2013-productie zou gelden.

Ach ja.., je kan niet alles hebben. 4,5 maand wachten op een auto vind ik meer dan genoeg, dat zou ik niet graag verdubbelen om een 2014-versie te kunnen rijden.

Overigens heb ik geruchten gehoord (je leest het goed: GERUCHTEN) van twee dealers (Dordrecht en Breda) dat de 2014-productie in aanschaf waarschijnlijk 500 tot 1000 euro duurder gaat worden. Tja, je moet natuurlijk wát overhebben voor 2 g/km minder en 1000 kg extra! Heb ik toch even tussen de 1200 en 2000 euro bespaard als dit gerucht straks blijkt te kloppen.

We'll see!
 
Laatst bewerkt:

Eekhoofd

Nieuw lid
Overigens heb ik geruchten gehoord (je leest het goed: GERUCHTEN) van twee dealers (Dordrecht en Breda) dat de 2014-productie in aanschaf waarschijnlijk 500 tot 1000 euro duurder gaat worden. Tja, je moet natuurlijk wát overhebben voor 2 g/km minder en 1000 kg extra! Heb ik toch even tussen de 1200 en 2000 euro bespaard als dit gerucht straks blijkt te kloppen.

Ik kan daar een derde dealer aan toevoegen. Skoda Centrum De Meern.
Er werd mij verteld dat de nieuwe versie van de O3 een stuk duurder zou zijn. Of dat 500 tot 1000 is weet ik niet.
 

bonyuri

Actief lid
Oké, oké.., iets minder uniek dan. Overigens maakt voor mij die uitstoot natuurlijk niet uit, aangezien 14% nu ook volgend jaar 14% is/blijft. Dat trekgewicht heb ik niet nodig, had een trekhaak sowieso niet besteld. Maar eerlijk is eerlijk, het zou mooi zijn geweest als het trekgewicht ook voor de 2013-productie zou gelden.

Ach ja.., je kan niet alles hebben. 4,5 maand wachten op een auto vind ik meer dan genoeg, dat zou ik niet graag verdubbelen om een 2014-versie te kunnen rijden.

Overigens heb ik geruchten gehoord (je leest het goed: GERUCHTEN) van twee dealers (Dordrecht en Breda) dat de 2014-productie in aanschaf waarschijnlijk 500 tot 1000 euro duurder gaat worden. Tja, je moet natuurlijk wát overhebben voor 2 g/km minder en 1000 kg extra! Heb ik toch even tussen de 1200 en 2000 euro bespaard als dit gerucht straks blijkt te kloppen.

We'll see!

Klinkt wel logisch, kijk maar naar wat een Opel Ampera kost in Nederland en in Belgie ;)
Als er markt voor is gaat de prijs automagisch omhoog...
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

Spiegeltje

Senior Member
Dat niet alleen maar per volgend jaar vervalt ook de vrijstelling voor de wegenbelasting geloof ik dus dat kost ook weer extra....
 

svdm

Senior Member
De motorrijtuigenbelasting (mrb) vervalt inderdaad per 1 januari 2014 op zowel nieuwe als bestaande auto's. Er is een uitzondering, nl. auto's met een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km; deze hebben een vrijstelling t/m 2015.

Of je nu dus een 2013-productie O3 GL gaat rijden of een 2014-productie O3 GL, voor beiden ga je motorrijtuigenbelasting betalen. De 2014-versie heeft een lagere CO2-uitstoot, dus zou in theorie iets goedkoper (kunnen) zijn qua mrb dan de 2013-versie. Althans, zo heb ik het begrepen...

Toevoeging 21:19 uur: het woordje vrijstelling vergeten (zie ook opmerkingen hieronder).
 
Laatst bewerkt:

svdm

Senior Member
Uhm ja.., televisie kijken en tegelijkertijd typen, gaan zo te zien niet goed samen. Inderdaad, de vrijstelling.
 
Bovenaan Onderaan