Ja het zal ook wel meevallen. Al denk ik nog steeds wel dat het een reëel probleem is dat de AAC net iets teveel afstand bewaart met tussenkruipers als gevolg. Maar dat is ook logisch omdat dergelijke veiligheidssystemen noodzakelijkerwijs wat behoudend zijn ingesteld.
Geldt bv ook voor de parkassist die erg nerveus tekeer gaat terwijl je nog minstens een decimeter hebt
Nogmaals, het probleem is niet de ACC, die doet het niet behoudend (als je hem op de kortst mogelijke afstand instelt toch), maar juist veilig...
Dat anderen geen veilige afstand wensen te bewaren, dat is het probleem!
Pas op, begrijp me niet verkeerd: ik wil hier niet de moraalridder spelen hé, wie ben ik...
Vroeger, en nu nog steeds als ik zonder ACC op rij, laat ik vaak ook veel te weinig afstand om veilig te zijn. Objectief gezien is dat gevaarlijk, punt, maar ook ik ben een mens...
Het verschil is dat ik "de klik PROBEER te maken": als ik de ACC opzet, weet ik dat er meer ruimte gelaten wordt en defensiever gereden wordt, dat is op dat moment een keuze die ik maak. Een keuze voor het comfort en meer veiligheid.
En ja, soms is dat dan wat frustrerend, voornamelijk voor de bumperklever achter mij, maar af en toe ook voor mezelf... en dat is niet omwille van de afstand (die dus correct is), maar omwille van het feit dat we dat anders gewoon zijn als we "manueel" rijden.
M.a.w. als iedereen de correcte afstand zou houden (of dat dan manueel of met behulp van ACC is), weg "probleem" en frustraties
Maar kom, beetje zwaar allemaal