Standaard koplampen vervangen door model met xenon

Ik heb de lampen van Immers ook bekeken, maar ik had moeite met de beugeltjes die blijkbaar speciaal voor een Octavia zijn gemaakt. In de bijlage een foto van de achterkant van het koplamphuis.

Deze set heb ik besteld bij xenonlamp.nl .

Zoals ik al eerder zei, is er genoeg ruimte in het koplamphuis voor de ribben en de weerstand. De koelribben heb ik gewoon wat naar buiten gebogen en de dop er weer op gedraaid.

Sinds kort is er ook een VW Polo in ons wagenpark. Grote kans dat deze ook voorzien gaat worden van deze verlichting....

Gaat het dan om deze leds?
https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h7#

En welke kleur heb je dan besteld?

Antera

Donateur
In de bijlage een foto met rechts ( voor de kijkers links ) de originele halogeen lamp en aan de andere kant de nieuwe LED lamp. Qua warmte valt het mij mee. De koelribben zijn met de blote hand nog beet te pakken. Wat mij betreft een hele mooie en veilige oplossing. Wel behoorlijk kostbaar ( 100 euro per set ).

Lijkt toch wel aardig verblindend maar kan me vergissen. Al eens voor de muur gezet kijkent of het lichtbeeld nog goed is?

Ben wel benieuwd

andrehj

Forumguru
In de bijlage een foto met rechts ( voor de kijkers links ) de originele halogeen lamp en aan de andere kant de nieuwe LED lamp. Qua warmte valt het mij mee. De koelribben zijn met de blote hand nog beet te pakken. Wat mij betreft een hele mooie en veilige oplossing. Wel behoorlijk kostbaar ( 100 euro per set ).
Zou je ook een foto kunnen maken van het lichtbeeld op een muur? Zoals @FabiaLicious perfect in deze post heeft gedaan. Want qua lichtbeeld vallen de LED's die mistlampen en koplampen moeten vervangen tot nu toe allemaal gigantisch door de mand. Ik ben benieuwd of jij wel een fatsoenlijk setje hebt gevonden.
Je foto voorspelt daarbij al niet veel goeds, want de LED koplamp lijkt flink te verblinden....
image-jpeg.55008

andrehj

Forumguru
Zelf zit ik te denken om het in de Fabia te zetten van m'n vrouw. Als ik daar 's avonds wel eens in rij is het zicht allerbelabberdst met de oem halogeen kaarsjes :(
Ik zou er niet aan beginnen. Gezien de verblinding doet het lichtbeeld mij vooral denken aan dat van de mistlampen uit deze post.:nono:
Jij bent vooral (net als ikzelf trouwens) verwend met het zeer goede OEM licht van de Xenonlampen van de S2. ;)

Kiekerjan

Forumguru
Zou je ook een foto kunnen maken van het lichtbeeld op een muur? Zoals @FabiaLicious perfect in deze post heeft gedaan. Want qua lichtbeeld vallen de LED's die mistlampen en koplampen moeten vervangen tot nu toe allemaal gigantisch door de mand. Ik ben benieuwd of jij wel een fatsoenlijk setje hebt gevonden.
Je foto voorspelt daarbij al niet veel goeds, want de LED koplamp lijkt flink te verblinden....
image-jpeg.55008

Het valt echt wel mee hoor. Als je naar de halogeen-kant kijkt, is het ook net alsof m'n grootlicht aan staat. De foto is genomen tijdens een regenbuitje en vertekent enorm.

Als ik binnenkort tijd heb, zoek ik een muurtje op voor een foto.

turboturbo

Forumguru
Interessant topic dit....

De led koplampen van Hilox hebben ook 6 x Phillips Z-ES chips, maar geven iets minder lumen af (2800 lumen) en nemen ook meer vermogen op (30W)

Die van Immers zouden slechts 25W vermogen opnemen en toch (ongeveer) 3500 lumen leveren...

Noord26

Forumguru
Het valt echt wel mee hoor. Als je naar de halogeen-kant kijkt, is het ook net alsof m'n grootlicht aan staat. De foto is genomen tijdens een regenbuitje en vertekent enorm.

Als ik binnenkort tijd heb, zoek ik een muurtje op voor een foto.
Benieuwd naar de foto. Als er niet sprake is van een duidelijke afscheiding tussen licht en donker is het ook een afkeuring bij APK.

Noord26

Forumguru
Moeilijk te beoordelen op deze foto. Met xenon is er wel een veel duidelijkere afscheiding tussen licht en donker.

Gewoon zo maar een vluchtig voorbeeld:

97idr4.jpg

andrehj

Forumguru
Nog beter, een foto waarbij er één halogeenlamp en één LED-lamp gemonteerd is, want pas dan is het verschil in strooilicht (en het lichtbeeld in het algemeen) goed te beoordelen. Op basis van de door @Kiekerjan geposte foto lukt dat niet.

Kiekerjan

Forumguru
Klinkt allemaal leuk, maar ik gan niet nog weer een lamp wisselen, muurtje opzoeken en een foto maken. Ik ben overtuigd dat ik hiermee niemand verblind en daar gaat het om.

Je mag hier langs komen om te kijken. Krijg je ook nog een bakkie koffie erbij :D

CDK

Forumguru
Met alleen een muurtje opzoeken en er recht voor gaan staan in het donker met je lichten aan en vervolgens een foto maken en hier posten zou ons ook al een stuk helpen @Kiekerjan :)

servies

Forumguru
Ik vermoed dat het lichtbeeld er uiteindelijk best goed uitkomt. Maar we kunnen het pas echt zien wanneer je 'm voor een muurtje plaatst...
Nu wordt het een keer interessant om echt alles te gaan vervangen door LED...

Bovenaan Onderaan