Standaardbanden Fabia Greenline?

van_der_P

Senior Member
Die ervaring heb ik niet. Bij mijn O1 zaten van die antidiefstalbouten gemonteerd, en later ook op de F1 waren ze aanwezig.
Ik vraag dat omdat de GL standaard geen reservewiel heeft.
Misschien dat de bezitters van een GL hier uitsluitsel over kunnen geven.

van_der_P

Senior Member
Tsja mannen en (nieuwe) auto's, en het wachten daarop, het blijven af en toe net kinderen. Alleen het duurt vaak na de bevalling maar een week of 6, dan is het weer over. :D:D: Tot de volgende nieuwe auto

Wasmachineman

Forumguru
@Wanderer: Je bent de weg niet kwijt hoor maar soms gaan we/ze even offtopic ! Eigenlijk hoort dit :ot:erbij gezet te worden. Maar dit is ook het leuke aan dit forum, af en toe offtopic en dan weer terug naar het echte topic, de Standaardbanden Fabia Greenline !!
Edit : Ik vond het berichtje van de "vlam" van Pierre wel erg leuk !! Bedankt.

pierre27

Actief lid
:ot:Goedenavond,:ot:
hoe kan dat nou,
IK HEB HELEMAAL GEEN VLAM !!!!:545:
en dan nog wel onder het mom van:
Standaardbanden Fabia Greenline?
Prettige avond verder,
de echte Pierre:yeah:

Volgens mijn dealer zitten er geen slotbouten op, hij gaat ze er wel op zetten voor mij. Let wel op dat je originele krijgt anders passen de afdekkapjes niet meer.
Een beetje kwaliteit kan ook geen kwaad, op mijn huidige Daihatsu Cuore zijn ooit goedkope sloten gezet. Geen gezicht zo'n roestbende op LM velg.

Ik heb ze er nu ook niet opzitten, maar zoals gewoonlijk krijg je er spijt van als je wielen gestolen zijn en je ze er niet opgezet hebt... :945: Ik ga ze er nu ook wel opzetten... :xyxthumbs:

davega82

Nieuw lid
eu bandenlabel

he ik zag dat jullie het over bandjes hadden en daar was ik net wat info over aan het inwinnen...
zat ff te checken over dat eu bandenlabel, maar wat me niet duidelijk is, is hoe men gaat controleren hoe lang banden al gebruikt worden.
want stel ik heb een band met een eu bandenlabel die ik weet niet hoe oud en afgeragd is... dan gaat de grip/geluid etc ook achteruit/omhoog... toch?

en zou zo'n bandenlabel nog een voordeel met zich meebrengen als het gaat om wegenbelasting en/of verzekeringspremie...?

Even off topic: al bekend trouwens wanneer we weer wegenbelasting moeten betalen voor de Greenline, wat dat dan ongeveer gaat kosten, nog korting ivm de uitstoot van maar 89g CO2!
En voor mensen die 14 inch (winter)banden er op willen zetten kunnen beter voor 185x14R14 kiezen ipv 180x14R14. Ben ik deze winter achter gekomen. Je hebt dan namelijk behoorlijk wat afwijking in gereden km's en snelheid +/-6% en bij eerste genoemde afmetingen is dat maar 1 %.
Verder kan ik melden dat die 15inch velg bij bij wel gewoon in kofferbak op reservewielplek past, dus zou geen reden moeten zijn om 14 inch te kiezen.

klopt, moet zijn 185x60xR14. En bandenmaat met kleinere afwijking is 185x65xR14, deze bandenmaat ga ik zeker kiezen volgende keer.

Ik ben benieuwd of ik ook zo'n tangetje heb in het gereedschap setje tbv afhalen moerdopbescherming. Zit dit toevallig in het lampendoosje? Ben hem namelijknog niet tegen gekomen.

Qua Dunlop banden heb ik verder geen problemen, behalve dat er snel steentjes in groeven komen en blijven zitten. Wellicht speelt het zachter rubber hier ook een rol in. Verder banden gewoon hard oppompen wellicht rijdt dit dan ook wat zuiniger. Standaard staat er al 2.6Bar als advies en bij belading 3.0 achter. Ik heb er altijd gewoon 3 bar in zowel voor als achter. Bandenspanningsalarm zou pas af gaan bij bandenspanning minder dan 2.6 Bar, heeft iemand al wel eens alarm hiervoor gehad, werkt dit? Kan dit ook aangepast worden naar bij 2.9 Bar?

Bovenaan Onderaan