Standaardbanden Fabia Greenline?

Oke dan! Dat is niet zo mooi, was namelijk het volgende van plan. Heb ontdekt dat ik een grote snelheidsafwijking heb met mijn winterbanden (+/- 10 km). Nu heb ik er 185x60xR14 onder liggen. Ik was van plan om op de vooras (waar km teller op zit??) een banden maat 185x65xR14 op te leggen. Hierdoor zou afwijking maar 1 % worden. Het is me trouwens niet alleen te doen om afwijking in snelheid maar ook in gereden aantal km's (gaat nu sneller). Door het onderstaande bericht ben ik nu bang dat ik constant alarm zal krijgen, en ik genoodzaakt ben ook op achteras deze bandenmaat te monteren. Of kanje dit misschien naar 1 keer resetten (knopje lang ingedrukt houden) bijstellen?
------------------------
Hierbij nog even de reactie op mijn post van vorig jaar. Ik heb eind seizoen op de vooras die iets hogere banden laten leggen. Ik moest mbv resetknopje omdat er alarm ging dit 1 keer resetten. Daarna geen alarm meer gehad, ook de snelheid komt meer overeen met de navigatie. Het lijkt dus gelukt, verschil in weglegging of stabiliteit heb ik niet kunnen voelen. Maar ik heb er maar 2 weken op geredentoen de zomerbanden er weer onder gelegd. Omdat ik dit jaar geen lange afstanden naar buitenland en niet echt in sneeuw ging rijden heb ik toch maar de oude 2 kleinere winterbanden er onder gelegd. Ik ga dez enu oprijden en volgend jaar gewoon 2 grotere banden erbij kopen. Maar conclusie was dus dat dit kleine verschil in bandenmaat geen problemen gaf en het snelheidsverschil en gereden km's oploste.

Nu las ik dat er iemand ook nog een grotere bandenmaat er onder had gelegd, op een 14 inch velg 70 cm hoog. Waarschijnlijk rijd je dan op km teller nog langzamer en wordt het aantal gereden km's nog minder. Wel handig bij inruil/waardebepaling hoef je ook minder snel voor onderhoudsbeurt.

Gerke

Forumguru
Hier maar ff verder.
Mijn Dunlop zomerbanden zijn na 135000 km op (uiteraard in de winter winterbanden er op).
Vandaag na lang wikken en wegen toch Michelin Energy Savers laten monteren.
Ik ben benieuwd wat die doen met het verbruik tov de Dunlop banden

Bovenaan Onderaan