standlichtjes vervangen door LED

cvegreen

Forumguru
Ik heb deze avond mijn standlichtjes vervangen door LED lichtjes . Er was een lampje stuk en heb ze dan maar vervangen door LED . De foto is jammer genoeg in spiegelbeeld , mijn gsm stond verkeerd ingesteld blijkbaar.

sp_a0139.jpg

Een groot verschil in kleur vind ik , maar ben er wel super blij mee.

MaKo

Lid
Ziet er gaaf uit! Welke LED's heb je gebruikt? En heb je geen melding in het MaxiDOT?

nemo

Senior Member
Cool! Het lijkt op xenon maar is waarschijnlijk veel eenvoudiger!

(nu ik er aan denk: ik zou ook nog xenon in laten bouwen, maar had dat door het koppakking-verhaal op de lange baan geschoven. maar nu kan dat weer wel!!)

Heb je dat zelf gedaan? Ik zie wel van die kitjes liggen bij bijvoorbeeld de Halfords......kun je uitleggen hoe je het gedaan hebt?

Je hebt ook zulke lampjes:

led%20lamp%20wit%20webshop.bmp

Als ik mij niet vergis werken deze gewoon met een interne weerstand en doet'ie dus hetzelfde als een gewoon gloeilampje. Kost alleen €7,50/stuk.

Deze kan ook, voor €4,-/stuk:
led%20lamp%20klein%20webshop.bmp

Daarnaast zijn ze er natuurlijk ook in het rood en oranje voor achterlicht en richtingaanwijzers :)

Glenn

Actief lid
ik heb nog leds liggen mar krijg ze er niet geen plaats voor mijn handen

zou veel beter zijn dan die gele

cvegreen

Forumguru
Ho ho , ik heb maar 3,25€ betaald voor een setje van 2 led lampjes die elk uit 4 leds bestaan.
Hoe je die plaatst , heel simpel. je trekt het houdertje uit en verwisselt het lampje .
Het is net alsof je een gewoon lampje vervangt , je moet wel kijken of de +en de - juist zitten , als het lampje niet wil branden gewoon omdraaien en klaar is kees.
Het is wel een platte sokket . niet zo een ronde gelijk hierboven gepost . Vind niet mteen een foto ervan. Aan de kant van de batterij heb je inderdaad niet zoveel plaats om erbij te komen , maar heb smalle handen , dat scheelt ook een pak

MaKo

Lid
Das niet duur voor zo'n effect!! Kun je ook vertellen wel merk het is en/of waar je ze gekocht hebt?

D

Deleted member 1943

Dit zijn gewoon van die stekertjes en je heb ze in verschillende soorten. Je heb powerleds (die ik erin heb) gewone leds en leds met een soort pareltje ervoor om meer rondom te schijnen. En deze zijn inderdaad erg goedkoop en ze zijn van het merk AUTOSTYLE je weet wel met die half blote vrouwen erop haha:grin:

@ nemo je zegt maar wanneer je tijd heb om langs te komen voor je xenon haha dit aanbod geld ook nog steeds haha

nemo

Senior Member
Ik hoop voor je, dat het doorgaat. Als je eenmaal Xenon hebt, wil je nooit meer anders. Wij zijn er hier thuis erg enthousiast over.

Succes vanavond.

Stefan1 gaat het voor me inbouwen, en we maken er meteen een mini-meeting van, dus als het doorgaat, morgen foto's!!!

MaKo

Lid
Erg leuk allemaal, maar doe mij maar gewoon Xenon.

Het gaat hier volgens mij niet om de dimlichten.... Of heb je tegenwoordig ook xenon stadslichtjes??

Ik heb zelf origineel xenon in de auto, echter vind ik de stadlichtjes er niet bij passen. Zijn veel te geel... Dus dit zou een mooi alternatief kunnen zijn om te lichtkleuren wat dichter bijelkaar te krijgen....

cvegreen

Forumguru
het gaat er bij mij niet om om xenon effect te krijgen of zo , maar als je gewoone standlampjes erin hebt zitten heb je dan mooi blauwe xenon kleur in je dim licht en dan van dat geel licht bij je standlichtjes , mooi is ook anders vind ik . Dan kan je gewoon zo'n led lampjes erin steken , dan heb je bij al je lichten die mooie blauwe schijn . Zou ook wel xenon willen , maar ben wat bang voor de keuring .

Ronnie

Forumguru
het gaat er bij mij niet om om xenon effect te krijgen of zo , maar als je gewoone standlampjes erin hebt zitten heb je dan mooi blauwe xenon kleur in je dim licht en dan van dat geel licht bij je standlichtjes , mooi is ook anders vind ik . Dan kan je gewoon zo'n led lampjes erin steken , dan heb je bij al je lichten die mooie blauwe schijn . Zou ook wel xenon willen , maar ben wat bang voor de keuring .

Bang zijn voor keuring is misschien ook wel een beetje terecht, want bij auto's af bj. 2005 zijn koplampsproeiers verplicht in combinatie met xenon.
Heb vanmiddag nog een set ingebouwd in een Alfa, compleet met blauwige stadslichtled's, maar de eigenaar wel gewaarschuwd voor de APK.
Nu is het wel zo dat iedere keurmeester er anders mee om gaat....

MaKo

Lid
Volgens mij is het zo dat ze bij de APK niet controleren op de aanwezigheid van een koplampsproeier installatie... Zie ook hier.

Ik heb zelf origineel xenon in de auto, echter vind ik de stadlichtjes er niet bij passen. Zijn veel te geel...

Helemaal mee eens.
Ik heb welliswaar geen origineel xenon, maar ik vindt die gele lampjes inderdaad geen gezicht.
Het zou mooi zijn als je die ook zou kunnen vervangen door een wat helderder lichtkleur.
Ik weet niet of zoiets bestaat.

vinshi

Lid
xenon

hallo ik heb gisteren ook een setje xenon h7 6000k van het merk pilot ingebouwd. als je echt het xenon gevoel wil hebben dan moet je echt de 6000k pakken want ik vind als je de 8000,10000 of 12000 pakt dan krijg je meer die gasten van ik wil vooral opvallen.
En om de lichtopbrengst hoef je het ook niet te doen want de 6000k heeft de beste lichtopbrengst, ik moet ook alleen nog mijn stadslichtjes nog vervangen. p.s. succes met de inbouw.:grin:

Bovenaan Onderaan