standlichtjes vervangen door LED

cvegreen

Forumguru
Zijn dit de lampjes?

Ze hebben ook die lampjes voor de kentekenverlichting...

Voor de kentekenplaten zijn dit inderdaad de lampjes die ik gekocht heb . Maar ik zie dat jij blauwe led voor je standlichten geselecteerd had . Ik heb wel degelijk wit gekocht hoor , maar led heeft van nature uit al een iets blauwere schijn als gewone gloeilampjes dat blauw nemen zeker niet nodig is . Maar het zijn inderdaad dit model lampjes die ik erin heb zitten en allebij van het merk all ride gelijk je ook aangeeft bij je kentekenlampjes. Het is gewoon plug en play , poepsimpel dus. Je mag gewoon geen al te dikke vingers hebben om je linker standlichtje te vervangen . die lamphoudertjes kan je er mooi uittrekken en dan het blubje vervangen , dat blubhoudertje er terug indrukken tot je een "klik" hoort , je beschermkap er terug op monteren (zijn je haakjes afgekraakt , kan je er naast gewoon een klein vijsje indraaien, er is reeds iets voorzien daarvoor). succes met je aanpassing , het zal je zeker wel lukken . Ik zie dat die kentekenlampjes wel duur zijn bij u . ik heb voor die kentekenlampjes 4,45€ betaald en ik zie dat ze op die link die jij stuurt 7€ gevraagd word.

cvegreen

Forumguru
Ik heb vandaag eens een ledstripe geplaatst en we geraken er hier niet uit . Mijn vrouw denkt dat het mooier zou zijn als het enkel de bovenkant zou zijn , zonder het standaard standlichtje , ik zou het laten zoals het op de foto , maar of het numet of zonder standlichtje moet , daar geraak ik zowiezo niet uit . graag jullie mening.

Dit is zonder standlichtje (kan het lampje verkeerd steken ook , dan zit er eentje , maar brand het niet )
100_0148.jpg

Dit is met standlichtje.
100_0150.jpg

Van een beetje verder , niet kijken hoe vuil hij wel is
100_0152.jpg

Dit zijn dus de ledstripes dat ik voor mijn verjaardag van mijn vrouwtje gekregen heb.
100_9505.jpg

MarcoO2

Forumguru
Dit blijft uiterst persoonlijk, maar voor mij is het zonder de ledstripes het mooist. Een led als standlicht is wel mooi, maar die strips ontsieren je hele koplamp wat mij betreft.

Is dat eigenlijk wel legaal, die tripes?

cvegreen

Forumguru
Heb beide kanten gedaan en de speling was niet ruim genoet om ze zoals eers gepost te plaatsen , dus alleen maar boven zonder standlichtje in de unit zelf. Of dit legaal is weet ik eigenlijk niet . Is wel makkelijk weer te ontdoen ervan.

100_0157.jpg

ledstrip

Alleen boven vind ik ook mooier daarin heeft je vrouwtje gelijk,persoonlijk zou ik de standlampjes wel gebruiken maar dan met ledlampjes.

cvegreen

Forumguru
Ik heb dat moeten afknippen , dus kan ik niet meer terug . Diet standlichtjes standaard kan ik natuurlijk wel nog bijplaatsen , gewoon lampje omdraaien en die branden dan ook weer mee. Moet het nog eens bekijken wat ik nu mooier vind , maar gewoon die ledstripe vind ik eigenlijk een beetje te weinig licht op brengen .

octofreak

Actief lid
Ik zou de LED strips wel mooi vinden als het meer een streep zou zijn (dus LEDS dichter op elkaar). Nu is het wat onnatuurlijk...

octofreak

Actief lid
@CVEGREEN,

top dat je die foto's plaatst! Zou het alleen niet verstandig zijn om het kenteken even onherkenbaar te maken? Niet alleen wij zien deze foto, maar de halve wereld. Tis voor je eigen gemoedsrust, niets moet :2133:

Btw, fijne tweede kerstdag iedereen :santa:

Heb beide kanten gedaan en de speling was niet ruim genoet om ze zoals eers gepost te plaatsen , dus alleen maar boven zonder standlichtje in de unit zelf. Of dit legaal is weet ik eigenlijk niet . Is wel makkelijk weer te ontdoen ervan.​

100_0157.jpg

In Nederland niet in iedergeval.

cvegreen

Forumguru
@CVEGREEN,
Zou het alleen niet verstandig zijn om het kenteken even onherkenbaar te maken?

Dat maakt mijn inziens niet veel uit of ik dit nu onleesbaar maak of niet , men kan als men wil iedere plaat toch vervalsen , je kan zo een kentekenplaat laten namaken.

Heeft dit te maken met de type goedkeuring door de RDW dat dit after market niet mag en voor bijvoorbeeld audi`s af fabriek wel ?

Helemaal correct, Audi heeft inderdaad een typegoedkeuring voor deze "dagrijverlichting" (wat het dus officieel is)

Glenn

Actief lid
Weet er iemand hoe led kan steken bij koplampen met originele xenon heb het ge probeert

Ging echt niet geen plaats om je hand er tussen te krijgen

Het enige dat ik gehoord heb is bumper er af en koplampen er uit en zo vervangen

haggard

Senior Member
Op mijn O2 Combi (2006) werkt dit dus niet... Ik had LED lampjes W5W opgehaald bij de Karwei en ze in de lampunit geplaatst, maar ze branden maar 2 seconden en gaan dan uit en de boordcomputer geeft dan aan dat er een lamp stuk is...

Bovenaan Onderaan