Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
verschilt per keurmeester. Ik had een mierenneuker als collega die moest en zou alles volgens de precieze regeltjes en een andere die gewoon naar de uitlaat keek. Geen zwarte rook en vuiligheid? Dan is hij schoon en ga ik niet roetmeten.
vandaag opnieuw naar de keuring geweest met een VW golf VI 2.0l tdi
ook hier zat er weer een begrenzing op stationair toerental,dus max 2500 rpm.
de keurmeester wist mij te vertellen dat hij wist hoe hij de begrenzing kon omzeilen (dus ASR uit)
maar zolang hij géén orders kreeg van 'hoger hand' om dit daad werkelijk te doen wordt het (nog) niet gedaan...
Je kunt 'stationair toerental' ook opvatten als 'toerental van stilstaand (voertuig)'; al rijdt de auto niet, dan kun je nog wel gas geven.
Vergelijk het Franse begrip stationner (parkeren) - ik vermoed zo dat het wellicht daar op terug te voeren is...
De begrenzing zit gekoppeld dus aan de snelheid. Stilstaan niet maar als de auto rolt waarschijnlijk wel. Kleine veiligheid iets onbelast laten draaien is nooit goed. Zie ook een stofzuiger waar je de hand op de aanzuigmond legt. deze gaat dan ook onbelast draaien gaat dan zo in rook op.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.