Stoelen in de octavia 3(combi)

B@s0302

Senior Member
Ben heel benieuwd naar het verdere eindresultaat @JEGTA.. Twijfel zelf over en maatstoel in mijn auto aangezien ik mn zit op de standaard stoel niet helemaal naar wens is! :nono:

JEGTA

Lid
Hier een foto van de voorstoelen. Bekleding is in het echt donkerder en mooier dan op de foto. Stoelen zitten veel beter dan de standaard Greentech Active stoelen dankzij de langere zitting, de lendensteun en de beter gevormde rugleuning.

Screenshot_2016-02-06-21-00-40.png

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Wij hebben ook de elektrisch verstelbare voorstoelen, en ik ervaar ongeveer hetzelfde. Had er in het begin overigens wel meer last van dan nu. (Voor zover ik van nu kan spreken want ik zit al weer een paar maanden op zee...)
Kan misschien ook wel komen doordat het stuur niet exact in het midden van de stoel is geplaatst, mijn vrouw viel dat eerst op (stuur zit wat teveel naar links, of de stoel staat wat te ver naar het midden) en toen pas ben ik me daar mateloos aan beginnen te irriteren.. Kan dus zijn dat ik onbewust hier voor compenseer..
Maar goed, inmiddels stoor ik me hier niet meer zo erg aan en heb ik ook wat minder last van de zitpositie. Kan ook komen doordat de stoel zich inmiddels wat naar ons is gaan zetten..
Wanneer mijn vrouw rijdt, en ik ernaast zit heb ik overigens nergens last van, wij hebben beide voorstoelen met elektrische verstelling. Wat ik wel nog steeds mis is voldoende steun in de bovenbenen, de stoelen hadden wat verder kantelbaar mogen zijn.

Grappig, dit was mij ook opgevallen. Ik heb de EBL stoelen en heb ook al snel gemerkt dat het stuur niet in het midden van de stoel zit. Heel apart en irritant. Ik heb dan met de EBL stoelen dat de zitting te breed is (niet stevig), waardoor ik steeds van links naar rechts ga en terug. Omdat het stuur dan ook nog teveel naar links zit ga je regelmatig compenseren. Met een stevige stoel zul je daar minder snel last van hebben, maar de dynamische stoelen hebben geen verstelbare hoofdsteun (omhoog/omlaag) waardoor we weer andere problemen hebben (vooral met de kids). Toch ga ik kijken of ik iets aan de zitting van de stoel kan doen, want ik ben net terug uit Frankrijk en 6 uur rijden met korte onderbreking is slecht voor mijn rug in die stoelen :(

BSdV

Actief lid
Sinds mijn eerste post over de stoelen zijn we inmiddels de nodige kilometers verder en ik moet zeggen dat ik inmiddels al wat meer aan de stoelen gewend ben geraakt. De stoelen hebben zich wat naar ons gevormd en zitten best redelijk. Kan nog steeds niet zeggen dat het fantastische stoelen zijn maar ik stoor me er eigenlijk niet meer aan, en ook lange ritten zijn geen probleem.

Er zijn ook mensen die de stoelen uit de golf7 in hun O3 hebben gezet, wellicht ook een optie, heb alleen geen idee wat de kosten voor zoiets zijn.. Heb ook wel even zitten spelen met dit idee, maar denk dat ik dit laat voor wat het is.

Pendragon

Donateur
Heb vorige week de lendensteun van mijn o3 gl laten verhogen bij Savas. Wereld van verschil!

Heb je misschien ook foto's van voor en na de aanpassing? Ik wil dit ook gaan doen, want begin de stoelen (heb zelfs EBL comfort stoelen) behoorlijk zat te worden. Ze zitten gewoon ruk, vooral dat ze voor mij te breed zijn waardoor ik steeds moet gaan verzitten.

JEGTA

Lid
Ander (niet elektrisch) interieur inbouwen inclusief airbags overzetten is 2 a 3 uur werk voor iemand die het eerder gedaan heeft. Ik ben nu weer aan het wisselen (van Highline naar Comfortline) en doe het nu zelf. Duurt vooral langer omdat ik niet het juiste gereedschap had (12 kants M10 o.a. voor de stoelrails). Verder is het even uitzoeken hoe je de stoelbekleding los maakt zonder eea kapot te maken. Airbag zit met 1 bout vast aan stoel frame en 1 stekker. Valt reuze mee allemaal. Zeker als je het juiste gereedschap hebt en er een dagdeel voor uittrekt.

Laatst bewerkt:

JEGTA

Lid
Overigens zijn de Golf Highline sportstoelen hele goede stoelen maar werkt bij mijn rugproblemen niet goed omdat ze te strak zitten waardoor ik niet meer kan verzitten. Veel van positie wisselen verlicht bij mij het probleem. Met de Comfortline stoelen met lendensteun en vooral beter schuim, zou het weer beter moeten zijn (meer bewegingsvrijheid). Maar bij de meeste mensen zouden goed aansluitende stoelen juist beter moeten zijn.

PS ik heb nu dus een donker grijs/zwart Alcantara Highline interieur met sportstoelen te koop. Staat voor 395 op MP, voor forumleden maak ik er 300 van. Zie ook foto's hierboven.

Pendragon

Donateur
@JEGTA, en zo zie je maar, ieder z'n eigen gevoel in de stoel....Als ik dit allemaal zo lees dan heb ik spijt dat ik me heb laten ompraten door mijn vrouw vanwege de hoofdsteun waar dan geen schermen op kunnen voor de kids, want het goed zitten in de auto is toch wel erg belangrijk.

Ik vraag me trouwens af of die Highline stoelen ook in een Combi passen. Ik heb voor ook stoelverwarming. Als je nog meer foto's hebt of de link naar MP, laat het me even weten.

JEGTA

Lid
@Pendragon ik denk dat hatchack of combi weinig uitmaakt. De delen waar je je rolscherm in klikt, staan toch helemaal los van je bank? Qua montage lukt het sowieso (zit vast met 1 torx boutje aan de achterkant van de zitting/leuning in het midden; los maken dan klik je alles er zo uit.

Pendragon

Donateur
@Pendragon ik denk dat hatchack of combi weinig uitmaakt. De delen waar je je rolscherm in klikt, staan toch helemaal los van je bank? Qua montage lukt het sowieso (zit vast met 1 torx boutje aan de achterkant van de zitting/leuning in het midden; los maken dan klik je alles er zo uit.

Hebben deze ook stoelverwarming? Ik PB wel even...

Testedoene

Forumguru
Momenteel rijdt m'n vrouw met de O3 maar als hij naar mij toe komt (of als onze huidige wagen waar ik mee rij vervangen wordt) kijk ik ook uit naar andere zetels.
In mijn vorige wagens had ik altijd een GTI/GTD/G60/Highline sportinterieur overgebouwd waar ik heel tevreden over was. De sportzetels van de O3 heb ik niet genomen omwille van de ingebouwde hoofdsteunen...
Ik ben allesinds fan van zetels met een goede ondersteuning van de bovenbenen.

spikehome

Forumguru
Ik heb de golf 7 bsl die op basis van highline staat maar met de ergonomische stoelen.
Ik vond mijn vorige golf 6 highline beter zitten dan de ergo stoelen.

Pendragon

Donateur
@spikehome zo apart, want ik spreek verschillende mensen met verschillende ervaringen...de 1 vind ergoactive stoelen in de golf 7 veel beter zitten dan de highline en de ander weer net andersom...allemaal lastig. Als ik zie wat de ergoactive kan, dan lijkt dat wel ideaal.

spikehome

Forumguru
@Pendragon
Na een uurtje rijden krijg ik last van de ergo stoelen.
Gelukkig is dat bij mij niet erg vaak (privé rijder he)
Met de golf 6 highline kon ik met de zomervakantie de hele dag in de auto zitten zonder ergens last van te krijgen.
De ergo stoelen hebben wel meer mogelijk heden
Maar ook het uit schuif zitting gaat niet ver genoeg (ben 1,94).
Volgende keer langere proefritten maken.

micky

Forumguru
Ik heb nu zo'n 90.000km gereden met mijn O3, ik heb helemaal geen last van de stoelen, ze zitten heerlijk, ik heb de EBL met leer/alcantara en elektrische stoelverstelling, gisteren nog in 1 ruk van Zwitserland naar huis gereden.

Bovenaan Onderaan