Stoelen in de octavia 3(combi)

jongetje

Forumguru
Ik lees in dit topic stoelen in de Elegance Business Line, alleen dit model bestaat niet meer. Zijn die stoelen hetzelfde als de stoelen uit het Dynamic Pakket of weer andere? Ik hoop binnenkort bij een dealer in de Dynamic stoelen te kunnen zitten om ze te vergelijken met de standaard stoelen in de Ambition BL.

Als ik dit topic zo lees gaat de meeste voorkeur uit naar de stoelen uit het dynamic pakket. Ik vind ze er iig al mooier uitzien.

DannyG

Forumguru
We hebben bij de bestelling gekozen voor de standaardzetels in stof (Ambition) en om eerlijk te zijn, had ik schrik van lange afstanden na het lezen van dit topic (heb dit pas ontdekt na onze bestelling).

Welnu, we zijn gisteren van Beaufort-Arêches (in de buurt van de Mont Blanc) in één keer naar België gereden (1007km). En ik moet zeggen dat de standaard stoelen méér dan voldoende zijn voor mijn vrouw en ik (1.63m en 1.83m). Ze bieden evenveel zijdelingse steun als de stoelen van een Audi A6 uit het jaar 2000. En ze gaan nergens zitten zeuren of afknellen of zo.

Nu maar afwachten hoe ze zitten na een totaal afstand van 100.000km (er staan nu nog maar 5000km op).

jongetje

Forumguru
Lastig verhaal met die stoelen. Die dynamic stoelen zijn maar bij 2 Skoda dealers te zien/zitten (minimaal 100km bij mij vandaan). Los daarvan zag ik dat de leer/stoffen stoelen in de Ambition BL nu in een plus pakket zitten en daardoor goedkoper zijn dan los en je er nog wat extra's bij krijgt (zoals verwarming, kleuren maxidot etc.). Mijn dealers zegt dat het exact dezelfde stoelen zijn alleen andere bekleding, maar hier lees ik dat het daadwerkelijk andere stoelen zijn met beter comfort.
Heeft iemand afgelopen jaar nog deze leer/stoffen (shine) besteld? Ik heb het ook op de chat op de Skodasite gevraagd maar die weten helemaal niets. Kunnen alleen je vraag doorzetten naar een dealer.

Skoda-MAN

Forumguru
@jongetje Ik heb die half leer half stof stoelen uit het plus Pack van 2015 en ben er heel erg tevreden over.
Soms zit ik tot 3 uur achter het stuur en stap fris uit, mijn lengte is 1,82 meter en 78 kg.
Je moet wel de stoelen de tijd geven om "in te zitten" de eerste 2000km vond ik ze minder prettig.

DannyG

Forumguru
@jongetje : de verschillen in stoelen die ik persoonlijk in de showroom begin dit jaar heb mogen merken, zijn niet zó groot. De zit van de dynamics is iets langer, wat mijn vrouw zelfs storend vond (1.62m). Voorts lijkt de zijdelingse steun een héél klein beetje meer, maar dat is maar miniem. En het stofdesign is anders maar dat heeft niets met het comfort te maken :jaja:.

Dit zijn onze persoonlijke ondervindingen. Misschien dat er nog meer verschillen zijn, maar die hebben we dan niet ondervonden.

Zoals reeds eerder geschreven, had ik eerst ook ontzettend schrik nadat ik deze thread ben beginnen lezen. Maar dit blijkt achteraf dus totaal niet nodig geweest te zijn ;).

jongetje

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties! Dan kan ik dus beter de standaard stoelen nemen en achteraf met leer/cantara laten bekleden (luxe positie van een lease rijder)

Stakie75

Senior Member
Ik heb dynamic stof besteld en laat ze achteraf met leer en alcantara bekleden. Vond de Dynamic stoelen echt veel beter zitten dan de standaard. Wel jammer dat bij Dynamic je geen elektrische stoelen kan bestellen.

Gr. Michel

fonzamundo

Forumguru
@jongetje : de verschillen in stoelen die ik persoonlijk in de showroom begin dit jaar heb mogen merken, zijn niet zó groot. De zit van de dynamics is iets langer, wat mijn vrouw zelfs storend vond (1.62m). Voorts lijkt de zijdelingse steun een héél klein beetje meer, maar dat is maar miniem. En het stofdesign is anders maar dat heeft niets met het comfort te maken :jaja:.

Dit zijn onze persoonlijke ondervindingen. Misschien dat er nog meer verschillen zijn, maar die hebben we dan niet ondervonden.

Zoals reeds eerder geschreven, had ik eerst ook ontzettend schrik nadat ik deze thread ben beginnen lezen. Maar dit blijkt achteraf dus totaal niet nodig geweest te zijn ;).

Ook hier (voorlopig toch) niets dan lof over de standaard stoelen (met lederen achterzijde - optie voor de kleine)
Zit een heel merkbaar verschil is tegenover de standaard stoelen in de OI (Ambiente) die is ingeruild: veel meer steun en lendesteun "duwt" waar hij moet duwen.

Echte test volgt in augustus als we naar Duitsland gaan (paar duizend km op een weekje tijd :sterretjes:)

jongetje

Forumguru
Ook hier (voorlopig toch) niets dan lof over de standaard stoelen (met lederen achterzijde - optie voor de kleine)
Zit een heel merkbaar verschil is tegenover de standaard stoelen in de OI (Ambiente) die is ingeruild: veel meer steun en lendesteun "duwt" waar hij moet duwen.

Echte test volgt in augustus als we naar Duitsland gaan (paar duizend km op een weekje tijd :sterretjes:)
Maar welke standaard stoelen heb je dan? Die van de ambition zijn namelijk anders dan die van de style.

DannyG

Forumguru
Het wordt wel stilaan duidelijk dat de stoelen zéér persoonlijk ervaren worden :jaja:. Als je de mogelijkheid hebt om ze allemaal te proberen, dan lijkt me dat het beste. Je zou bv kunnen proberen om een afspraak bij de importeur te regelen. Deze heeft over het algemeen wel een zeer uitgebreid assortiment aan modellen in z'n wagenpark dat op een nieuwe eigenaar zit te wachten ;). Dus misschien die weg eens proberen?

jongetje

Forumguru
Heb je helemaal gelijk in dat het persoonlijk is. Maar over het algemeen merk ik wel dat de meeste die de dynamic stoelen hebben getest deze ook hebben genomen. Daarnaast zijn de meeste die geen keuze hebben gemaakt en dus de standaard stoelen van hun model hebben genomen ook over het algemeen tevreden. Ik heb vrijdag gepland om langs een dealer te rijden die dynamic heeft staan. Houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Pendragon

Donateur
Ik vond de stoelen van de Ambition echt verschrikkelijk. Die van de elegance die we nu hebben zijn wel ok, maar vond die in de S2 veel beter zitten.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

dirk27

Forumguru
Ik heb momenteel 45.000 ervaring nu gereden met mijn wagen, een Ambition/ABL. De stoelen zijn aanvaardbaar op lange afstanden, ze zijn niet oncomfortabel maar zijn ook niet dat wat je zegt "zit heel lekker". Na een tijdje went het wel en na lange afstanden ben je ook niet echt vermoeid.

Wel moet ik meegeven dat de stoelen van en Elegance/Style/EBL veel beter zijn. Deze stoelen zijn kwa zit, dezelfde als in een Golf 7 Highline, daarin voel je echt meer steunin je rug, benen en zijdelings.
Mijn advies is daarom om echt voor de stoffen/lederen zetels te gaan, dat is een meerkost van 700 euro, maar zijn dezelfde als in de Elegance/Style.

De stoelen van een O2 zitten trouwens even goed als een EBL en dus beter dan de O3 ABL.

jongetje

Forumguru
De stoelen in je joy zijn ook stof/leer maar wel gewoon de standaard ambition stoelen. De stoelen met de actie waarbij je stof/leer krijgt zien er op de foto ook hetzelfde uit als de standaard ambition stoelen maar dan met een randje leer. Het lijkt bijna wel een kansspel. Kun je beter, zoals ik heb gedaan, het dynamic pakket nemen. Dit kost 350 euro en dan heb je garandeert de "sport" stoelen.

Bovenaan Onderaan