Stoelen in de octavia 3(combi)

Fean

Forumguru
Om heel eerlijk te zijn vind ik de stoelen behoorlijk ruk, maarja daar betaal je ook naar. Ik had bij mijn vorige Audi de Ambition stoelen (semi sport) en die zaten hemels, vergeleken met deze "semi sport" Dynamic stoelen.

- de stof echt een drastisch slechte kwaliteit
- te weinig schuim waardoor de rug doorzakt
- zit comfort is ook zwaar beneden peil tov andere semi sport stoelen

Qua looks zijn ze prima. En gelukkig heb je nog een hendel voor ondersteuning van de onderrug.

Bakkertje

Forumguru
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen bezuinigen op de stoel waar je in zit? Collega's van me rijden met de standaard stoelen van de 14% uitvoering en dan met allerlei kussentjes erin. Want daarmee hebben ze toch weer een paar euro bespaart..
Ik vind het proefzitten eigenlijk belangrijker dan het rijden. Een gat tussen de 2e en 3e versnelling zoals bij m'n superb went vanzelf een niet fijne stoel irriteert me dagelijks.

Darkside

Forumguru
Ja maar niet iedereen kan een elegance rijden. Voor alleen de stoelen. En soms komt je pas te laat achter het probleem.

Gizzmo

Forumguru
Voor veel rijders is de greenline geen keuze maar een voldongen feit.
Of het nu budget betreft of gewoon een eis van de werkgever, soms is het niet anders helaas.

@lugolux78

Het zou kunnen dat je mijn post hebt gelezen. Ik heb de bestuurdersstoel idd laten aanpassen door de leerinbouwer. Zitting 3 cm verlengd, zitting geleidelijk verhoogd vanaf halverwege bovenbeen tot knie, de wangen iets laten opvullen en de lendesteun laten verdikken.

Daarbij is het eierdoppenschuim van de zitting vervangen om doorzakken tegen te gaan. Dit doen ze standaard bij de greenlines, omdat deze vroeg of laat bijna allemaal klachten op doorzakken geven...

Nu bevalt de stoel prima en zijn lange afstanden goed te doen. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het nog steeds niet ideaal is. De stoelen uit mijn 02 ambition Businessline zaten vele malen beter.

Gizzmo

Forumguru
maar feit blijft dat je met de optie half leder de comfort stoelen krijgt gelijk aan de elegance...klein bedrag maar groot plezier!

dat klopt, die heb ik dan ook genomen, maar aangezien ik dat enkel te weten ben gekomen door dit forum, en dat de meeste dealers dit mij niet eens konden bevestigen niet vreemd dat veel (de meeste) mensen dit niet eens weten.

Bakkertje

Forumguru
Voor veel rijders is de greenline geen keuze maar een voldongen feit.
Of het nu budget betreft of gewoon een eis van de werkgever, soms is het niet anders helaas.

Nou ja de keuze voor de comfort stoelen kost je 750 euro en in een auto met 14% bijtelling is dat bij 42% belasting 3,60 netto per maand om fatsoenlijk te zitten in het kader van werknemers tevredenheid en ook om ziekteverzuim door rugklachten te voorkomen kan ik me niet voorstellen dat een werkgever daar moeilijk over doet.

Ik denk eerder dat het boeren zuinigheid is.

micky

Forumguru
Om heel eerlijk te zijn vind ik de stoelen behoorlijk ruk, maarja daar betaal je ook naar. Ik had bij mijn vorige Audi de Ambition stoelen (semi sport) en die zaten hemels, vergeleken met deze "semi sport" Dynamic stoelen.

- de stof echt een drastisch slechte kwaliteit
- te weinig schuim waardoor de rug doorzakt
- zit comfort is ook zwaar beneden peil tov andere semi sport stoelen

Qua looks zijn ze prima. En gelukkig heb je nog een hendel voor ondersteuning van de onderrug.

Mijn stoelen zitten heerlijk, afgelopen 2 dagen weer zo'n 1000km door Duitsland gekacheld, ik had in mijn A4 de standaard stoelen, die waren echt ruk, verder niets op de A4 aan te merken, heerlijke auto :)

Gizzmo

Forumguru
Nou ja de keuze voor de comfort stoelen kost je 750 euro en in een auto met 14% bijtelling is dat bij 42% belasting 3,60 netto per maand om fatsoenlijk te zitten in het kader van werknemers tevredenheid en ook om ziekteverzuim door rugklachten te voorkomen kan ik me niet voorstellen dat een werkgever daar moeilijk over doet.

Ik denk eerder dat het boeren zuinigheid is.

Zoals ik al schreef weet bijna niemand dat je de comfort stoelen krijgt als je half leer besteld.
Ook in de brochure wordt enkel gesproken over lederen/stoffen bekleding, niks over comfort oid.
En een duurdere uitvoering dan een greenline kost heel wat meer of mag domweg gewoon niet.
Plus op een greenline zijn überhaupt geen dynamic stoelen te krijgen, zodoende mijn verhaal.
En de comfort stoelen zijn wellicht iets beter dan de standaard stoelen, maar om nu te zeggen dat die de problemen voor een hoop mensen zullen oplossen lijkt mij ook iets overdreven.

Renzo4000

Forumguru
Geloof me, na een proefrit op de ambition stoelen wist ik direct dat het voor mij geen beste stoelen waren. Na een tweede rit met een elegance met comfort stoelen was het verschil zodanig dat dit voor mij overtuigend genoeg was. De extra steun en betere zit lijkt minimaal maar erg bepalend voor de rug! Ik ben het dus niet met je eens.

Gizzmo

Forumguru
Ok, dus laatste zin van mijn betoog klopt niet, comfort stoelen zijn dus veel beter dan de standaard ambition stoelen. Mooi, want ik zelf heb ze namelijk wel.
Maar nogmaals, het is toch stom dat Skoda daar niet veel meer mee adverteert, bedoel, mijn meeste collega's bestellen niet meer dan hun standaard budget, dus nemen geen half leer, terwijl ze dat geld wel zouden hebben willen uitgeven aan betere stoelen.

Ik ben er ook enkel achter gekomen door dit forum, dealer wist het niet toen ik er naar vroeg.

Bakkertje

Forumguru
Daar heb je wel een terecht punt @Gizzmo jammer dat er eigenlijk zo weinig productkennis is bij de dealers, die zouden dit inderdaad gewoon moeten weten..

Darkside

Forumguru
Eigenlijk vind ik het raar dat Skoda (of welke fabrikant dan ook) niet gewoon in elke auto (active, ambition, elegance etc) niet gewoon dezelfde goede stoel levert. Een stoel is belangrijk en ook in een basis auto zonder enige opties en luxe dient die goed te zijn.
Daarnaast kan je altijd nog extra stoelen op de optie lijst zetten. Met half of volleder. Een sportstoel. Een kantelbaar stoel. Etc

Bovenaan Onderaan