Beste forumgenoten,
Na een maand of vier rondgereden te hebben (en een slordige 30.000 op te teller) begin ik in toenemende mate last te krijgen van pijn in de nek en bovenrug.
In eerste instantie was er vrij weinig mis mee, ik moet altijd even "settelen" in een autostoel, maar ik begin nu langzaamaan te denken dat de stoelen in "mijn" Octavia III Combi Greenline niet zo jofel zijn.
Niet alleen IK krijg last van bovenrug en nek, maar ook mijn vriendin. We zijn van gemiddelde lengte en postuur (oké er mag wel wat af bij mij, toegegeven). Ik ben bv 1.86, vriendin 1.70.
Het probleem ligt hem er in dat de lendensteun goed functioneert wanneer de stoel in de laagste positie kantelt, en dan krijgen mijn bovenbenen ook steun. Echter, wanneer ik de stoel omhoog zet, wordt het verhaal anders. In welke positie ik mijn stoel zet, ik blijf klachten houden alleen presenteren ze zich dan op andere plaatsen (rugleuning recht, pijn in onderrug, rugleuning verder naar achter, pijn in nek/bovenrug).
Ben nu in gesprek met de werkgever voor een ergonomische stoel, maar dit is niet zomaar te regelen.
Ik vroeg mij dus af of er meerdere mensen zijn die zich hierin herkennen, of dat ik een uitzondering op de regel ben.