Storing verlichting aanhanger linksachter

Cordoba

Forumguru
Nee, echt geen nummers erop Ed, alleen een flinke verzameling zwarte draden (mogelijk dat er een keer een andere kabel, en andere stekker aan 'gebakken' is).

EdK

Forumguru
Goedkope baggerkabel dus @Cordoba , want in principe zijn deze kabels met alleen zwarte aders genummerd.
Alleen er zijn een paar kabelmerken die iets van talkpoeder oid gebruiken en als je dan niet uitkijkt dan veeg je die nummers met aanpellen van de kabel er al af.
De betere soorten hebben een witte inkt waardoor je de cijfers wel goed kunt lezen na aan pellen van de kabel.

bluskabouter

Forumguru
bij mijn yeti mj 2016, het zelfde probleem,
door dealer bij nieuw aflevering een trekhaak geplaatst, continue storingslampje van de verlichting die brand.
ook gaat dan het knipperlicht op dashboard heel snel, buiten gewoon de normale cyclus.
inmiddels al de module door de dealer vervangen maar storing blijft.
iemand suggestie`s?

andrehj

Forumguru
@Roeland80: Je verhaal is bijzonder wazig. Probeer voor je op "Reageer" drukt, je bericht even door te lezen en wat meer leestekens en hoofdletters te plaatsen.
Overigens is het normaal dat je remlichten op één aansluiting zitten. Ik denk dat je deze verwart met de gewone verlichting.

fabtdi

Lid
Vindt het een beetje vaag wanneer de storing optreed
- zonder ook maar iets in de stekker, dan is er een fout in de bedrading van de trekhaak of de module is niet goed
- met alleen een verloop van 13 naar 7 polen, zou het logisch kunnen zijn omdat er dan geen belasting wordt gemeten en er dus een foutmelding wordt gegenereerd
Anders??

andrehj

Forumguru
@fabtdi en @bluskabouter : Welk merk trekhaakelektro is er geplaatst? En zijn die uitleesbaar met VCDS? Mocht je er niet uitkomen, dan zou ik er zwaar op aandringen om de af-fabriek modules te plaatsen, die geven toch echt de minste problemen.
Hoe dat met een Yeti gaat weet ik niet, maar voor mijn S2 moest ik die in 2012 in Duitsland bestellen, omdat deze in NL niet leverbaar was. Hier heb ik echter nooit spijt van gehad, want alles (incl TSA / TSC) werkt bij mij perfect.

bluskabouter

Forumguru
geen idee @andrehj wat voor een module er is geplaatst.
trekhaak is bij aflevering door de dealer zelf gemonteerd, zal je opmerking meenemen als ik wederom naar de dealer ga om dit probleem op te lossen.

hemi24

Forumguru
geen idee @andrehj wat voor een module er is geplaatst.
trekhaak is bij aflevering door de dealer zelf gemonteerd, zal je opmerking meenemen als ik wederom naar de dealer ga om dit probleem op te lossen.

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat het waarschijnlijk een kabelbreuk is in de kabelboom vanaf de module (achter in zijkant kofferruimte) naar de stekkerdoos... (of vocht in de stekkerdoos zelf)

bluskabouter

Forumguru
@hemi24 en @fabtdi dat is mijn gedachte ook, storing op de kabelboom.
dit heb ik reeds vanaf het begin aangekaart bij de dealer, zei zeggen dat dit niet kan.
voor de duidelijkheid..auto is van jan 2016, haak is voor aflevering gemonteerd en de storing kwam al na twee dagen, zonder dat er ook al iets aan de haak had gehangen.
ga ze nogmaals verzoeken om i.i.g. de kabel te checken c.q te vervangen, natuurlijk op hun kosten.

b.t.w.
wie herkend ook het vervelende gekraak aan de b-styl.
begin me er erg aan te storen, dealer heeft met "speciaal"spul de rubbers ingesmeerd, maar dat lost niks op.
lijkt alsof er een kabel of klem los zit in de deur.
bij het nemen van bochten en bij kleine oneffenheden in de straat hoor je het.

hemi24

Forumguru
@bluskabouter : heeft het kraken van je B-stijl ook niet te maken met de achteraf montage van de trekhaak, of beter gezegd de kabelboom die naar voren is gelegd over de dorpel..?

bluskabouter

Forumguru
update:
de dealer / monteur heeft de spanning van een andere groep gehaald.
deze zat oorspronkelijk op die van de verlichting???....nu op een andere zekering groep.
probleem heeft zich tot nu toe niet meer voor gedaan.

en wat het krakende geluid bij de B-stijl betreft.....dit werd veroorzaakt doordat het slot te los was afgesteld waardoor de deur kon bewegen.
ze hebben de "haak" waar de deur in vast grijpt vaster gezet en nu is het vervelende/ irritante geluid verdwenen.

Bovenaan Onderaan