Stotteren en hikken octavia3 rs tsi

boontjeRS

Forumguru
Sinds vrijdag stottert mijn rs in alle toerentallen. Bij constante snelheid en bij optrekken ook regelmatig. Bij koude start draait de motor onregelmatig. Km stand is 29000. Onderhoud gehad op 28duizend. Gisteren heel moeilijk starten. Skoda assistentie gebeld: geen foutcodes. De man denkt aan benzinefilter die verstopt zit. Gewoon verder rijden en naar garage gaan, auto is van april 2015. De 220pk versie. Iemand een idee zodat ik wat meer info heb om te zoeken bij de dealer morgen?
Thanks.
Bart

abelsj

Forumguru
Zoek eens of onder de motorkap of er geen fiche losgekomen is omdat je zegt dat je pas op onderhoud geweest bent.
Slechte benzine getankt? (water in-vuil in?)

boontjeRS

Forumguru
Kan. Tank steeds bij power of Q8. Super 98. Reeds gekeken, niks los, zou wel een melding krijgen daarvan denk ik. Tis klote als je nu al miserie hebt aan die km stand. Pfff.

Goofy@5E

Forumguru
Zou ook eerder denken in de richting dat @Skoda-MAN aangeeft, heb ooit ook iets in die aard gehad (niet met mijn wagen die ik nu heb) , oorzaak was een slechte bougie kabel, volgens garage zou deze ,,doorslagen naar massa,, was hun oordeel, nieuwke kabel geplaatst en probleem was opgelost, hopelijk een snelle oplossing voor je probleem,
Grtz Kris,

boontjeRS

Forumguru
Niks paniek. Gewoon ambetant dat ik nu al problemen heb bij die km stand. Moet er het wel kunnen regelen met mijn werk ook he. Misschien dat jij maar dat te doen hebt @Fmoon ?

Noord26

Forumguru
Niks paniek. Gewoon ambetant dat ik nu al problemen heb bij die km stand. Moet er het wel kunnen regelen met mijn werk ook he. Misschien dat jij maar dat te doen hebt @Fmoon ?
Geen zorgen. Je hebt mobiliteits garantie. Skoda service bellen en die zullen wel de AMWB sturen. Kan die het niet oplossen Skoda weer bellen dan je een andere auto nodig hebt per direct.

boontjeRS

Forumguru
Ze zijn geweest. Konden niks vinden. Gewoon naar garage rijden. Zal wel geen kwaad kunnen zei die man. We zien wel. Is gewoon ambetant wegens m'n werk om er te geraken. De productie moet kunnen blijven draaien doordat veel personen al verlof hebben...

Noord26

Forumguru
Ze zijn geweest. Konden niks vinden. Gewoon naar garage rijden. Zal wel geen kwaad kunnen zei die man. We zien wel. Is gewoon ambetant wegens m'n werk om er te geraken. De productie moet kunnen blijven draaien doordat veel personen al verlof hebben...

Moeten, moeten.. je wilt toch ook? Dat is het belangrijkste. Soms is het overmacht. Ik run zelf ook een afdeling op 'de zaak'. Maar realistisch blijven is wel een pre hoor.

Als je echt op je werk moet zijn en je eigen vervoer is niet beschikbaar zijn er vrijwel altijd alternatieven te vinden . Desnoods een taxi met factuur naar de baas die zoooo graag wil dat je er op tijd bent. Spoed chirug nodig in het ziekenhuis oid? Geen probleem met die factuur van de taxi hoor. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Het blijft een machine.. kan altijd wat mis mee zijn. Wees voortaan goed ingedekt zodat je in de toekomst alles draaiend kan houden mocht je auto kuren tonen.

Dat was mijn advies, opa gaat naar bed.

yesRS@

Forumguru
Kan tegenwoordig veel mis zijn, ontsteking,brandstof,luchttoevoer,variabele kleppentiming, sensoren....
Mocht het de ontsteking zijn dan zou je normaal toch wel 1 of andere foutcode terugvinden.
In verstopte benzinefilters aan dit km.tal geloof ik niet zo maar het kan natuurlijk.
Ook ik ervaar wanneer er veel korte ritten gedaan worden schokken bij optrekken, een paar keer stevig doortrekken
En het is weer weg.
Is er bij jou RS verschil tussen koude en warme motor ?

boontjeRS

Forumguru
Auto staat steeds binnen als ik thuiskom. Dus geen steenmarter. Bij starten koude motor schudt en davert de motor nogal. Straks garage. We zien wel.

boontjeRS

Forumguru
Woensdag avond binnen brengen voor donderdag te onderzoeken. Gebeld maar geen vervangwagen beschikbaar voor woensdag dus blijven rijden tegen dan.

@yesRS@ ik duw meer dan eens in de week door tot minstens 170km/u dus aan dit zal het niet liggen. En doe redelijk veel km's in het weekend. De pechdienst had maar een klein uitlees toestel en kon niet in detail kijken. We zien wel dan. Grts Bart

ertromp

Forumguru
Dat is de ellende met die universeel uitleesapparatuur of een kleine handterminal dat wellicht niet alles uitgelezen wordt
Ik ben benieuwd en hopelijk in het snel gevonden door je garage

yesRS@

Forumguru
Dan denk ik toch ook eerder in de richting van de ontsteking of sturing ervan.
Bij verstopte benzinefilter zal de motor meer gaan inhouden.
Hopelijk snel gevonden en gelukkig onder garantie.
Ben benieuwd naar oorzaak, grt. Jorgen

oco1979

Forumguru
Woensdag avond binnen brengen voor donderdag te onderzoeken. Gebeld maar geen vervangwagen beschikbaar voor woensdag dus blijven rijden tegen dan.

@yesRS@ ik duw meer dan eens in de week door tot minstens 170km/u dus aan dit zal het niet liggen. En doe redelijk veel km's in het weekend. De pechdienst had maar een klein uitlees toestel en kon niet in detail kijken. We zien wel dan. Grts Bart

Das vervelend,neem aan de je belg bent ?
Wie kwam er van skoda-assistance (VAB) of universele garage ?
Vab heeft uitleestoestel genaamd guttman en dat kan zeer diep gaan in diagnose.
Kan daarbij gewoon alos OBD uitlezen(zoals de meeste klassieke universele toestellen) maar als je via diagnose ga en motorcode ga invullen kunnen er andere foutcodes wel te zien zijn.
Wat ook mee kan doen is parameters ophalen(bij de vw-skoda-audi-seat groep is dat zeeeeeeeeeer veel)
niet iedere wegenwachter is dezelfde,zoals niet iedere autotechnieker enz.... van kennis enzo.

Als je naar garage gesleept wordt,dan is de garage verplicht(tijdens kantooruren) om je een vervangwagen te geven,desnood moeten ze maar ene huren.
Na de uren is VAB die deze zal voorzien.

kan ook wel zijn gezien het een redelijke nieuwe wagen is,dat de softwareversie van de guttman nog achter komt.
Tis te zien hoeveel nieuwe foutcodes er bij gekomen zijn.
Moet reken dat deze 1 jaar achter is en de vertaling(nederlands) nog een jaar achter komt.

Ben geen voorstander voor benzine van Power en Q8,tank eens shell 98.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan