Stotteren en hikken octavia3 rs tsi

boontjeRS

Forumguru
@oco1979 vab via skoda assistance. De man gaf zelf toe dat hij met zo een simpel dingetje niet veel kunt doen en zien, gaf zelf toe dat hij van zo een dingen niet echt veel kende daar hij in brugpensioen ging eind dit jaar, deed liever gewone depannages, maw. het kon hem niet veel meer schelen m'n gedacht. Vroeg hem of iemand anders dit eventueel kende maar ze gingen geen 2 wagens voor hetzelfde geval sturen enz...
En ja in Belgiê gehuisvest.
 

oco1979

Forumguru
boontjeRS : dat is altijd jammer van zo iets, daarmee ik deze vermeld had, kan al zo iets in me gedachten,nu bevestigd je dat.
Welke regio is het (West,Oostvlaanderen,brabant enz...)
We kunnen daar wel deftig mee werken, maar zoals aangegeven moet je wel verstand van hebben.
Niet hetzelfde als een VAGcom enzo. guttman(vab) ga vrij diep voor duitse wagens.
Je hebt beetje mal change gehad van de verkeerde de krijgen :bloos:.
Kga niet zeggen dat direct iemand anders het wel opgelost had.
Tis poging tot een oplossing te komen.

Zal even denken wat het zoal kan zijn. :pieker:

Gezien het een 220pk versie is.
Hogedrukpompbenzine !
Internevervuiling(directe inspuitingprobleem)
Bij vorige onderhoud iets losgedaan of ergens beschadigen.

Kan nu niet direct bevestigen, maar van dat sjoemelverhaal kwam deze motorverie ook niet in opspraak.:pieker:
Toch geen softwareupdate van garage gedaan(zonder dat je zelf van weet)
 

boontjeRS

Forumguru
Auto net opgehaald. Conclusie vanuit skoda zelf dat het een product eigenschap is. De motor kan soms schokken of hikken na een koud start daar er extra benzine wordt ingespoten om de katalysator sneller te doen opwarmen. Verder geen foutmelding van iets, ontsteking, bougies, inspuitdruk enz allemaal perfect. Hebben er mee rondgereden aan de laptop en alles is oké volgens hen, af en toe een licht schokje maar geen cilinder overslag of dergelijke. Kunnen het niet verhelpen, hebben me met een golf 7 gti laten rijden en die deed het ook af en toe. Toch raar dat ik dit maar merk na 30000 km en ervoor niet. Dit was het dan.
 

oco1979

Forumguru
Dat is :nono:.

Kan toch inwendige vervuiling zijn.
Dat van koudstarten kan ik ergens wel begrijpen.
Tijdens het rijden is dat wel iets anders.
Bij welk toerental is dat meestal ?
Maak het uit of je pedaal tot op bodem duwt of dat je normaal gas heeft ?

Tis niet omdat er geen foutmelding zijn dat er niets mis is.
 

ertromp

Forumguru
Die koude start klopt dat er dan extra brandstof ingespoten wordt en dat dan de auto wat kan schokken bij optrekken.
Maar zeer slecht willen starten is absoluut geen product eigenschap
Ook bij warme motor moet je geen schokken voelen dat valt echt niet onder de noemer producteigenschap
 

boontjeRS

Forumguru
@boontjeRS ga eens bij een andere garage eens horen. ik geloof van hun uitleg geen b*l ! en garantie heb je overal ;)

Ben ik van plan maar het is nu net zo dat de garages in verlof gaan en ik begin augustus ritje van 2000km voor de boeg heb ivm m'n verlof, khoop alleen dat ik geen pech heb onderweg. Dat zou serieus een domper zijn.
 

boontjeRS

Forumguru
@ oco1979 Je hebt gelijk hoor, had het ervoor niet en nu ineens wel, zou het al wel op 30k toch wel gevoeld hebben. Bij koude start kan ik het aannemen maar als de motor warm is en je aan 50 vb rijdt voel je geregeld snokken van uit de motor komen, is net of je met het gas speelt laten we zeggen. Bij vloeren 3e Vitesse voel je het boven de 3500 toeren, in 4de ook, in 5de en 6de zit je al direct boven de 170 zeg maar dat ie het doet. Vind het heel bizar, ik ga als m'n tank bijna leeg is eens proberen met shell V-power maar zal geen avance zijn denk ik.
 

Dennis78

Forumguru
Heb in het verleden een nieuwe Citroën Saxo gehad. Na ongeveer 6-7 maanden ging hij hikken, slecht lopen. Bij het intrappen van de koppeling om af te remmen voor een stoplicht beleeft hij 2500 toeren lopen etc.

Hebben bijna een jaar nodig gehad om er uiteindelijk achter te komen dat ik een kleine lek had in de bobine. Auto had zelfs een weekend bij de dealer gestaan en was grondig getest, maar zelfs toen vonden ze niets. Alle censoren waren reeds vervangen. Had zelf al eerder aangegeven dat het iets mechanisch moest zijn. Uiteindelijk is het opgelost en reed de auto als vanouds.

Zou zeker een second opinion doen bij een andere garage.
 

oco1979

Forumguru
kan geen kwaad om eens andere benzine te tanken.
voor de inwendige vervuilen op de kleppen zal dat jammer genoeg geen moer helpen.
Je zit met directe inspuiting,brandstof ga niet via de kleppen in de cilinder.
Dat is vandaag de dag een probleem met directe inspuiting,sommige passen directe en indirecte inspuiting om dit soort probleem te vermijden en ook we voor betere vulling enz...

http://www.seat-online.nl/showthread.php?11643-SEAT-Leon-1P-TFSI-kop-Reinigen-Preventief-Onderhoud

http://www.jdengineering.nl/inlaat-reiniging-tfsi-tsi-fsi-motoren/

Als het boven de 3500tr/min is,kan het ook een drukverlies zijn.

Vacuum,(marterschade)

Eventueel bij jd of vagtechnieks langs gaan, deze hebben veel ervaring met zo motor en ook met het loggen tijdens een rit.
Kweet dat wagen nog in garantie is en dat je zal moeten betalen.

Maar van te zeggen dat is normaal,lijk me geen goed antwoord, zeker dat het in het begin niet was.

Nog een stap verder is http://www.diagnose-service-noord.nl/scoopbeelden.htm. !!!!!

Dat is wat een garage meestal niet kan of doe.
 

ertromp

Forumguru
kan geen kwaad om eens andere benzine te tanken.
voor de inwendige vervuilen op de kleppen zal dat jammer genoeg geen moer helpen.
Je zit met directe inspuiting,brandstof ga niet via de kleppen in de cilinder.
Dat is vandaag de dag een probleem met directe inspuiting,sommige passen directe en indirecte inspuiting om dit soort probleem te vermijden en ook we voor betere vulling enz...

http://www.seat-online.nl/showthread.php?11643-SEAT-Leon-1P-TFSI-kop-Reinigen-Preventief-Onderhoud

http://www.jdengineering.nl/inlaat-reiniging-tfsi-tsi-fsi-motoren/

Als het boven de 3500tr/min is,kan het ook een drukverlies zijn.

Vacuum,(marterschade)

Eventueel bij jd of vagtechnieks langs gaan, deze hebben veel ervaring met zo motor en ook met het loggen tijdens een rit.
Kweet dat wagen nog in garantie is en dat je zal moeten betalen.

Maar van te zeggen dat is normaal,lijk me geen goed antwoord, zeker dat het in het begin niet was.

Nog een stap verder is http://www.diagnose-service-noord.nl/scoopbeelden.htm. !!!!!

Dat is wat een garage meestal niet kan of doe.
Inwendige vervuiling zal de 2.0 TSI nagenoeg geen last van hebben
Er wordt nl gewerkt met 2 injectoren dus 1 direct in de cilinder maar ook 1 in het inlaattraject.
Dus hetgeen je naar verwijst is op de RS van @boontjeRS niet Van toepassing
in de afgelopen jaren cq met de intro van de 1.8 en 2.0 in de O3 is er echt wat veranderd hoor ;)
 

oco1979

Forumguru
Inwendige vervuiling zal de 2.0 TSI nagenoeg geen last van hebben
Er wordt nl gewerkt met 2 injectoren dus 1 direct in de cilinder maar ook 1 in het inlaattraject.
Dus hetgeen je naar verwijst is op de RS van @boontjeRS niet Van toepassing
in de afgelopen jaren cq met de intro van de 1.8 en 2.0 in de O3 is er echt wat veranderd hoor ;)

Txs, wist niet dat deze ook al had :bloos:. Al gelezen van audi, skoda ietskes achter komt, des te beter zou ik zeggen.

Stond ook in me bericht dat het al is toegepast, bij deze dus ook.

Als dat zo is, kan een reinigingsprodukt zeker geen kwaad ;).

Brandstoffilter,bekijken,vervangen.

Het kan iets heel doms zijn, maar moet het vinden.

Chiptuning kan dit probleem zelf verhelpen of zelf vergroten. (als het aan de software lig)

Persoonlijk denk ik(amaai dat doe zeer :maakmegek: ) dat deze via de garage niet verder geholpen zal worden of het kon zijn dat via de importeur een of ander actie zal ondernomen worden, wegens te veel klachten en ook de oplossing te hebben gevonden.
 
Ik ben aan 46.000km met de mijne en herken niets van je verhaal. De mijne hapert nooit. Behalve toen ik een keer de dop voor het bijvullen van de olie niet goed had aangedraaid, en het vacuum bijgevolg niet goed was. Misschien te controleren?
 

Cordoba

Forumguru
Net als o.a. @ertromp en @oco1979 ben ik van mening dat het bij koude motor bij het wegrijden kán voorkomen, maar zeker niet tijdens een normale rit.

Ik begrijp dat het na het laatste onderhoud is ontstaan. Dat geeft mij het idee dat er mogelijk óf niet zorgvuldig gewerkt is door de betreffende monteur óf dat net niet de juiste onderdelen gebruikt zijn. (bijvoorbeeld verkeerd type bougies gemonteerd)

Mijn idee is, dat misschien eerst even gecontroleerd moet worden of bij het onderhoud de juiste onderdelen zijn gemonteerd, en als dat in orde is, een rijdende log maken met gegevens van brandstof, ontsteking e.d. en dit mogelijk vergelijken met een 'gezonde' auto met dezelfde motorcode. Dan kun je direct veel gerichter gaan zoeken.

Reactie van de garage wekt weinig vertrouwen als het over vakkundigheid gaat.
 

boontjeRS

Forumguru
Vraagje voor de rs rijders op benzine: hoeveel graden is jullie olie temperatuur tijdens een goede rit?
Ik zit gemiddeld tss 106 en 109 met vorige zomer bij echt warm weer een uitschieter van 114graden. Te hoog of niet? Thanks folks.
 

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje voor de rs rijders op benzine: hoeveel graden is jullie olie temperatuur tijdens een goede rit?
Ik zit gemiddeld tss 106 en 109 met vorige zomer bij echt warm weer een uitschieter van 114graden. Te hoog of niet? Thanks folks.

Bart, ik zit ook met uw waarden zene, gemiddeld 106~111, tot 114 ben ik nog wel nooit geweest, wat ik wel soms heb is een onrustige vrijloop de laatste tijd, maar eens warm is dit weg, gaat volgende maand binnen voor onderhoud
 
Bovenaan Onderaan