Stotteren en hikken octavia3 rs tsi

B.Stuurder

Forumguru
Mee eens en dan zijn ze bij de dealer niet zeker van de kennis van de tuner haha. Ligt er wel aan welke natuurlijk, maar het laatste gesprek dat ik met een hoofdmonteur bij een skoda dealer had (niet mijn dealer) bleek ik meer verstand te hebben van turbo motoren dan hij. En ik ben zeker geen expert! Daar had ik toch wel mijn gedachten bij.
Het enige wat veel jonge monteurs nog lijken te kunnen is uitlezen en doen wat de procedure bij een foutcode zegt. Waarom, hoe en wat is niet meer van deze tijd zeker.
 

boontjeRS

Forumguru
Wat is je meerverbruik na het chippen? En hoeveel verbruikte je voor chippen?
Na 100km nog te vroeg om dat nu al te weten. Ervoor gemiddeld tss 7,3 en 8,5l/ 100km. Veel te zien snelweg of niet. Op vakantie 820km ver naar Frankrijk en steeds ongeveer 5per uur sneller dan ik mocht 7,6. Dus redelijk toch. Ik trek af en toe goed door als ik de gelegenheid heb maar dit is nooit lang omdat je toch direct een stuk boven de maximum snelheid zit en je toch moet vertragen. Was 15j geleden anders...
 

leon-cupra

Forumguru
Na 100km nog te vroeg om dat nu al te weten. Ervoor gemiddeld tss 7,3 en 8,5l/ 100km. Veel te zien snelweg of niet. Op vakantie 820km ver naar Frankrijk en steeds ongeveer 5per uur sneller dan ik mocht 7,6. Dus redelijk toch. Ik trek af en toe goed door als ik de gelegenheid heb maar dit is nooit lang omdat je toch direct een stuk boven de maximum snelheid zit en je toch moet vertragen. Was 15j geleden anders...
Een rustige vRS rijder dus.
Duw zelf graag de pedaal redelijk diep, op stukken waar het te doen is (en waar flitsen moeilijk is) en icm mijn rijtrajecten zorgt dit voor waanzinig verbruik. Zou graag mijn vRS chippen, maar als het verbruik dan nog eens zoveel stijgt, ... Dan wordt het iets te gortig voor de portemonnaie.:pieker:
 

oco1979

Forumguru
super dat het is opgelost.
Was dan toch een software probleem.
Op gebied van inspuiting,ontsteking,turbodruk enz.. bijstellen,ben je best bij een Tuner.
Garage heeft daar geen kaas van gegeten.(jammer)
Das ook een stapje verder.

Wat ik veel zie in merkgarages dat er jong volk werkt.

Mogelijks met hoge diplomas.

Hebben de nodige ervaring nog niet opgedaan.

Sommige pannes kunnen met gezond boere verstand opgelost geraken.

Vooral als ze wagen uitlezen en er zijn geen foutmeldingen :sterretjes:.

Dan is er bij velen even zwart voor de ogen.

Het is moeilijk om de dag van vandaag diagnose te stellen.

Het zal er niet op verbeteren.

Voordeel is wel dat er meer sensoren op zitten en meer foutcodes zijn dan vroeger,om vlugger gerichte diagnose te kunnen stellen.

Maar hierbij is ook wel dat alles met elkaar in verbinding is,de minste scheet dat één of ander sensor buiten de "veilige" zone opmerkt ga deze in noodloop.

Klein voorbeeld : stoplichten gaan niet meer,wagen wil niet meer starten.

Moet er met je gedachten bij zijn.
 

B.Stuurder

Forumguru
oh ik wist niet dat ze ook al scheet-sensoren in de zetels gestoken hadden... :laugh:
Gelukkig is 'm nog nie in noodloop gegaan op die manier bij mij :deuk:

Kijk daarom ben ik zo blij met een nieuwe auto altijd. Bij een tweedehands is er al heel wat methaan geïnjecteerd in de stoelen. Dan is stoelventilatie weer handig, lucht het er weer uit. :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan