Stotteren en hikken octavia3 rs tsi

oco1979

Forumguru
BoontjeRS: deze zeker voorleggen aan br-performance.
Kan wel zeggen dat ze bij BR-performance nu ook geen diagnosetechniekers zijn.
Weten misschien mega veel van mapping en hoe vermogens te verkrijgen.
Diagnose stellen aan een wagen is wel heel andere koek.
Als ze via parameters een testrun doen en vermogensrun,kan het goed zijn dat ze de hik kunnen localiseren.
Op een testbank kunnen ze normaal de motor op bepaalde toerental blijven houden.
Als die dan op het moment niet meer doe :pieker:.

Kan ook gerust zijn dat ze weigeren van een mapping te doen tot probleem is opgelost of wel mapping doen en niets van aantrekken van het probleem.

Kan nog eens andere garages raadplegen,indien geen gehoor kan je best naar een diagnosespecialist gaan.

http://gmto.be/Diagnose-specialisten/locatie-overzicht-diagnose-specialists.html

of in belgie heb je http://www.sergoyne.be/ (deze gaan verder waar de meeste garages stoppen) geven ook les.
 

Joske

Forumguru
Nu vroeg ik mij juist af of je nog steeds op dezelfde tank benzine rijdt? Of heb je ondertussen al opnieuw getankt?

Ik heb onlangs trouwens busje injectorcleaner gebruikt op volle tank benzine. Na paar 100km ervoer ik ook wat schokkerig gedrag, nu tank leeg is en opnieuw getankt is het gedaan.

Maar nu voelt de wagen wel weer wat feller aan.
 

boontjeRS

Forumguru
Ja, heb ondertussen al bijna 2 tanken "leeggereden" met total excellium. Wat gebruik jij als injector cleaner @Joske ? Isdit niet beter te gebruiken bij een derde vol van de tank? Ook alvast bedankt voor het meedenken he!
 

Joske

Forumguru
Wat gebruik jij als injector cleaner @Joske ?
ik gebruik FACOM producten, heel tevreden van, ook voor het dieseltje dat op den hof staat.

En inderdaad op een "lege" tank gieten en dan voltanken é.

l_09394501.jpg

(maar dan de benzineversie natuurlijk :laugh: - vond geen prentje van de benzine variant namelijk) kost iets van een 8 euro bij Euroshop ofzo.
 

oco1979

Forumguru
Alternatief voor total(vind dat niet echt dat)

texaco 98 XL
of
shell V-Power 98

of

Bardahl : Injectie Reiniger Benzine 300ml

wynns

marly

forté(normaal die niet in de partikuliere handel te krijgen) sterk spul.

tunap(beetje zelfde als forté,ook meer voor de vakhandel)

auto 5 heeft er ook wat staan

autohandelbenodigheden kan je ook gaan(daar hebben ze meer het sterkere spul)

groot brugge en deel van de kust kan ik opnoemen,de rest weet ik niet echt zijn.
 

Joske

Forumguru
Ik tank trouwens altijd bij hetzelfde station, Q8. Zowel mijn benzine als diesel. Al 5 jaar lang. Nooit troubles gehad.
 

DannyG

Forumguru
Even een vraagje aan jullie experten. Ik heb/had nog nooit gehoord van die "schoonmaakproducten". Wat doet dat eigenlijk met je motor (liefst zonder in detail te treden want ik ken niets van motortechniek :bloos:). Ik neem aan dat je dat best regelmatig bij je benzine kapt, maar hoe dikwijls dan? Iedere tankbeurt, overhands, ... ?
En wat kan je verwachten als je dat nooit doet? Ik heb daar in mijn rijcarrière die begonnen is in 1985 nog nooit van gebruik gemaakt en eigenlijk ook nooit problemen gehad. In het verleden waren de motoren echter wel minder delicaat, vermoed ik.

Daarom ... helpen jullie met het snappen ;).

Alvast bedankt voor de gewillige verklaringen :dankje:.


Groetjes,

D.
 

Cordoba

Forumguru
@DannyG Mijn rijcarriere is 5 jaar eerder begonnen, maar volgens mij gebeurde het al in de jaren 80 al, dat mijn auto bij een beurt ook een hoeveelheid 'reiniger voor het brandstofsysteem' in de tank kreeg. Ik denk dat het iedere 30.000 of 60.000 km op het lijstje van de dealers stond. Als dit nooit gebeurd, is de kans groter dat er een film van vuil in leidingen, injectoren enz. komt te zitten, die op een gegeven moment storingen kunnen geven. Als ik het goed heb, is het zelfs toegepast voor mijn Golfje diesel dat ik van 1980 tot 1985 heb gereden.
 

Joske

Forumguru
@DannyG

het "idee" achter de producten is dat het je brandstofsysteem reinigt, dus enkel waar brandstof komt zal er extra reiniging plaats vinden. Dit is afhankelijk van motor tot motor. TSI van de vorige generatie heeft enkel rechtstreeks ingespoten injectie, waardoor het inlaatkanaal bijzonder gevoelig is inzake koolstofvervuiling. (door recirculatie van verbrandingsgassen, EGR en turbo) TSI-motoren huidige generatie (2.0TSI) heeft een extra injector in het inlaatkanaal als ik het goed voorheb (@ertromp heeft hier iets van gepost) waardoor deze ook mee gereinigd kan worden.

Hoe het zit met de 1.2TSI en 14TSI ben ik niet zeker maar ik denk dat hier geen extra inspuiting geschiedt.

Echter het losweken van oude vervuiling kan ook risico's met zich mee brengen: een injector die verstopt geraakt doordat het vuil los komt maar niet klein genoeg opgelost wordt.. Ik heb het een paar jaar terug toegepast op een diesel met 120.000km op de teller die nog nooit zo een product "gezien" had. Ik heb er geen problemen mee ondervonden maar weet dat het wel risico's kan inhouden.

Ik ben geneigd het toe te passen vlak voor een onderhoudsbeurt, dus om de 30k km voor de benzine en om de 15k km voor het dieseltje. Omdat ik redeneer dat er daarna toch verse olie op komt.

Gebruikers van RON98 en V-power oid claimen dat er voldoende dopes in de benzine zit waardoor deze producten niet meer nodig zijn.. Ik denk dat de concentratie van zo een flesje de concentratie actieve ingrediënten overstijgt in vergelijking met een Superbenzine. Ik tank trouwens steeds 95, dat lijkt mij een reden meer om het af en toe toe te passen.
 

DannyG

Forumguru
@Joske en @Cordoba : bedankt voor jullie verhelderende antwoord :thumbsup:.

Mijn garagist raadde me bij de aankoop van onze OIII aan om altijd RON98 te tanken omdat deze geen afvalstoffen op de kleppen achterliet. Naar aanleiding van jullie verhaal snap ik waar hij het vandaan haalt. Op dit moment staan er nog maar een dikke 6000km op de teller en is het dus nog niet nodig. We tanken RON95 en RON98 door mekaar (niet in alle tankstations bij ons in de buurt is er 98 te koop -vreemd hé). Maar ik doe er dus niets mis mee om tegen de 30.000km zo'n busje reinigingsmiddel bij te (laten) kappen.

Weer wat bijgeleerd :jaja:;)
 

oco1979

Forumguru
Vele merkgarages doen het standaard bij een groot onderhoud.
Opvullen van de dieselfilter kan daar perfect bij gaan,met zo produkt.
Dat de motoren inwendig vervuilen,kan niemand ontkennen.
Dat deze produkten helpen ? Is eindeloos gesprek,verwacht geen wonderen van een oude maak je geen nieuwe.
Vooral de smeereigenschap die ook van belang is.
De brandstof word met een bepaalde percentage gemengeld met bio(diesel-benzine) en deze heeft niet zo goeie eigenschap voor smering,laat staan reinging.
 

DannyG

Forumguru
@oco1979 : Het gaat me niet direct om van een oude een nieuwe te maken hoor ;). Maar ik heb de wagen nog maar sinds midden mei in ik wil hem wel zo lang mogelijk in perfecte staat houden. En als dat met zo'n additief kan, dan wil ik daar graag voor kiezen.

Ik zal bij het eerste onderhoud specifiek bij de garagist vragen of hij zulke toevoegingen in het brandstofsysteem toepast.

Groetjes,

D
 

oco1979

Forumguru
Beter vroeger en regelmatig produkt bij te doen,dan te wachten tot de boel volledig dicht geslipt is.
Boosdoeners zijn EGR-klep en Carterdampen.
Directe inspuiting doe er ook niet goed aan,als er natuurlijk geen indirecte bijgeplaatst is.
 

boontjeRS

Forumguru
Ben gisteren bij andere skoda dealer geweest. Hebben al m'n parameters gereset en dan de laatste beschikbare software erop gezet. Was iets beter maar nog niet perfect. Deze morgen dus bij br performance geweest. Origineel 225pk en 369nm. Na tuning 306pk en 465nm. Hikken bleef er in zitten dus hebben ze gezocht wat het was en uiteindelijk enkele waardes aangepast en het was perfekt. Nu opletten voor de flitsers ;) Is geheel een andere auto nu. Bedankt iedereen voor de moeite en info om het probleem te helpen oplossen! Grts Bart
 

leon-cupra

Forumguru
Ben gisteren bij andere skoda dealer geweest. Hebben al m'n parameters gereset en dan de laatste beschikbare software erop gezet. Was iets beter maar nog niet perfect. Deze morgen dus bij br performance geweest. Origineel 225pk en 369nm. Na tuning 306pk en 465nm. Hikken bleef er in zitten dus hebben ze gezocht wat het was en uiteindelijk enkele waardes aangepast en het was perfekt. Nu opletten voor de flitsers ;) Is geheel een andere auto nu. Bedankt iedereen voor de moeite en info om het probleem te helpen oplossen! Grts Bart
Fijn dat alles opgelost is. Maar eigenlijk triestig dat een tuning-bedrijf jouw probleem moet oplossen en dat de dealers hier niet in slagen. :mad:
 
Bovenaan Onderaan