Suberb verlagen met Eibach

eddiea

Forumguru
In de week voor volkstyle als ik tijd genoeg heb. Als het goed gaat hoef je niet te spuiten. Ray heeft het al vaker gedaan. Is wel 2 a 3 avondjes werk.

ertromp

Forumguru
Ik ben me aan het orienteren - voor het eerst binnen de Skoda groep (Superb Combi) en ben naarstig op zoek naar een goede schroefset, want man wat staan die dingen hoog op hun poten.

Kortom; de KW Streetcomfort is the one to have? Deze dus: http://www.ebay.de/itm/KW-Gewindefa...721047793?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6f94e4f1 ?

Inderdaad zou ik gaan voor KW streetcomfort. Ben zelf al enige tijd aan het rondpluizen op diverse forums en de ervaringen met KW zijn zowel hier in Nederland als over de grens in Duitsland super positief.
Natuurlijk is ook de combi Bilstein/Eibach een super goede. Ook hier op het forum lees je veel positiefs over Eibach en KW.
Praktijkervaringen o.a. van Corne de Kluijver, Der Einser, S-Line etc over dit soort schroefsets. Zoek maar naar hun berichten.
Succes met je keuze. Mijn schroefset (onder een Octavia trouwens) gaat er medio oktober onder. (van KW en type streetcomfort :D)

030

Forumguru
Enige wat me nog niet helder is; de maximale verlaging van 4cm, dat lijkt me wat aan de krappe kant. M.a.w. hij kan zeker meer hebben dan 4cm IMHO. Daarbij zie ik hier genoeg geinstalleerde SC's langs komen die beduidend lager liggen op het oog dan 4cm?

CDK

Forumguru
zoals Eddiea aangeeft de streetcomfort versie gaat achter minder laag, daardoor zou deze set ook comfortabeler moeten zijn, wil je lager is het mogelijk de stelpotjes te verwijderen (achter) of je gaat bijvoorbeeld voor Variant 1

degene die je op Ebay zag staan is volgens mij voor het oude type Superb, wat overigens niet wil zeggen dat het niet zou kunnen passen

greetz Corné

030

Forumguru
Ok, Variant 1 it is.

Ik las ergens dat iemand het onderstel ook heeft meegenomen in de lease, gemonteerd door de dealer zelf. Daar heb ik nog niet alle handen voor op elkaar gekregen, maar dat moet vast goed komen.

Ik kom uit de Audi-stal en dan is het budget-technisch wel lekker shoppen zeg bij Skodaat, maar dat geheel terzijde.

Ik ga het ook proberen mee te leasen (Octy) als het in het budget past.
Ik zou het dan op de offerte laten zetten als "sportonderstel" of zoiets.. Helpt wel bij de goedkeuring.

Antera

Donateur
Prijs van de dealer is veel duurder. Zelf aanschaffen en monteren goedkoper uit eindelijk.

KW Streetcomfort is echt een aanrader en achter kunnen we ook smokkelen en hem +/- 1.5 cm lager leggen dan maximaal opgegeven door KW. Daar heb ik me manier wel voor. de laatste tijd kiezen er ook steeds meer mensen voor. Het is een groot verschil met andere merken en hun comfort.

KW is de enigste in zijn soort die dit comfort aanbied en als je hier eenmaal mee gereden hebt wil je niet anders. Je kan ook een normale KW of Eibach set nemen is wel goedkoper maar een stuk stugger.

Dus bij interesse moet je me maar even een berichtje sturen kan je wel iets leuks aanbieden

Der Einser

Forumguru
Kan je met een Streetcomfort aan de voorzijde dan wel lager als 40mm ?
Of is de set rondom 40mm verlaging?

@Antera: zelfde trucje als wat wij nu hebben? Stelpotjes weglaten?

030

Forumguru
Maar dan nogmaals; ga ik voor een StreetComfort of een Var 1?

Ik heb de variant 1 onder mijn Audi, en dat rijdt prima, maar die set-up is totaal anders. Dat is meer een auto voor het betere stuurwerk.

eddiea

Forumguru
Dat is jouw keuze. Ik heb een variant 1 en daar kan je ook een aardig potje mee sturen hoor! Ik zou persoonlijk voor var 1 gaan.

Bovenaan Onderaan