Suggesties voor zomer en winterwielen / banden voor de S2 van Corné

CDK

Forumguru
Het wordt in elk geval een courantere maat als op Audi's, dus mocht ik nogmaals van wielen switchen kan ik de banden hergebruiken :)

• Leuk
Waarderingen: EdK

eddiea

Forumguru
Ben er niet kapot van Corné. Sorry..... Luister alleen naar Michiel en zet er een 225 op. Er is geen rechtere band dan de supersport. ik heb een set ultraleggera gehad 8,5J met een 225 supersport en dat zag er niet uit zo recht. Dat was 19" maar dat zal wel ongeveer hetzelfde staan als 235 in 20". Hankook en Vredesteins zijn echte aanraders in 225/30. Ik zal doorgeven dat je geen interesse hebt............

• Leuk
Waarderingen: CDK

Ridley

Forumguru
Ik wacht op het topic: 'Suggesties voor nieuwe winterwielen / banden voor de S2 van Corné'

• Leuk

CDK

Forumguru
@eddiea, je moet er van houden inderdaad, hoe de wielen er onder gaan staan moeten we afwachten en wat betreft die banden... Michelins hebben vrij haakse wangen en stretchen slecht, daar heb je een punt.

bobbl

Forumguru
Ik zie de term `getrokken banden` steeds voorbijkomen, kende het toe nu toe niet, maar ga ervan uit dat dat een band op een iets te brede velg is waardoor de zijkant van de band iets naar binnen staat??

• Leuk

Octavia32

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp, als je 8J 18'' velgen hebt en je gebruikt 225/40/18 ligt de band dus strak op de velg. Dat verklaard misschien ook wel waarom mijn velg al iets beschadigd is.

Noord26

Forumguru
Dus als ik het goed begrijp, als je 8J 18'' velgen hebt en je gebruikt 225/40/18 ligt de band dus strak op de velg. Dat verklaard misschien ook wel waarom mijn velg al iets beschadigd is.

Het is niet de schuld van de band dat jij stoeprandjes kust. ;)

Ik heb dezelfde maat band op een 7,5J (originele Skoda Themisto's) en merk dat de zijwand met beschermer idd helpt om niet stoeprandjes te kussen. 8J kan net dat verschil maken dan.

CDK

Forumguru
@Octavia32, ik heb 225 om 8.5J liggen (winterset) dan liggen ze er getrokken / gestretcht omheen, optisch is dat mooier, uiteraard dubbel zo goed opletten voor stoepranden!!!

Octavia32

Forumguru
@Noord26 Dat verklaard een hoop in ieder geval. Stoeprand kussen probeer ik altijd te vermijden maar ik denk dat ik dit op de verkeerde manier doe. Het inparkeren gaat altijd wel goed maar als ik voorruit inparkeer rijd ik meestal de stoep op met mijn voorwiel om hem daarna al draaiend af te rijden om niet langs de stoep te schuren.

Echter denk ik dat met deze velg band combinatie toch niet goed werkt.

CDK

Forumguru
@ovtavia32 die band velg combinatie werkt perfect, alleen vooruit inparkeren werkt niet / is not done ;) Tegen de stoeprand oprijden is funest voor de wang van de band én je velg krijgt te veel kracht op 1 punt waardoor je onbalans in de hand werkt. Mensen vragen mij wel eens hoe ik m'n velgen zo netjes houd terwijl de velgrand uitsteekt, gewoon consequent alleen achteruit inparkeren en liefst nog aan je eigen kant ;) it's a way of life die je jezelf moet aanleren, daarna hoef je daar zelfs niet meer over na te denken en word het een automatisme ;)

Ridley

Forumguru
Ik ben sowieso redelijk autistisch met parkeren. Zelfde euvel als Corné en daarnaast bij supermarkten zo ver mogelijk weg bij de ingang en altijd op een hoek, zodat er maar 1 auto naast kan staan.

Was voor mij overigens een erg fijne rustgevende vakantieweek in Parijs bij vrienden van ons afgelopen jaar

Asoot

Senior Member
En ik maar denken dat ik de enige was met dit zelfde fenomeen hahahaha mijn vrouw begrijpt het nog steeds niet en vindt het maar triest, nou dat liever dan een paar krassen en/of een deuk in de deur!!

Bovenaan Onderaan