Octaaf
Forumguru
Is er geen 1.6 tdi met DSG te vinden? Dat is wel een prettige combinatie namelijk!
helaas niet binnen mijn budget (te nieuw)
Is er geen 1.6 tdi met DSG te vinden? Dat is wel een prettige combinatie namelijk!
Chippen is bij de 1.6 echt een aanrader.
Ja alleen dat kan dus nog niet, in ieder geval niet bij de O2 volgens de dealer. Ik ga daar niet op wachten, voor zover ik weet is die update ook niet verplicht. Mocht dat later alsnog verplicht worden, dan heb ik pech gehad.goeie tip
dus eerst de software updaten (en dan chippen)
Ja alleen dat kan dus nog niet, in ieder geval niet bij de O2 volgens de dealer. Ik ga daar niet op wachten, voor zover ik weet is die update ook niet verplicht. Mocht dat later alsnog verplicht worden, dan heb ik pech gehad.
@Octaaf , er is uit mijn hoofd eind april 2016 een brief gestuurd naar alle bezitters van een sjoemelsoftware-auto. In de brief die ik kreeg stond dat de 1.6tdi naar verwachting het derde kwartaal 2016 opgeroepen zou worden voor de update. Daarna heb ik er nooit meer wat van gehoord.
Je zult dus als je wil laten tunen een afweging moeten maken:
-Wachten met chippen tot na de update (maar wanneer is dat?)
-Nu chippen en de update nooit uit laten voeren (hij is immers niet verplicht)
-Chippen, de update erop laten zetten en weer terug naar de tuner om de tuning terug te laten plaatsen (vooraf zwart op wit laten zetten dat ze het kostenloos of voor erg weinig terugplaatsen lijkt me verstandig)
RDW houd bij of de update is uitgevoerd, of ze hier ooit wat mee gaan doen om je te dwingen deze uit te laten voeren is de vraag..
Meer of de sjoemel hier: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-vag-dieselgate-topic.27998/page-79
Dan moet die update wel beschikbaar zijn. Bij invoer van mijn kenteken geeft de site dat ook aan, maar er is dus nog geen vrijgegeven update beschikbaar.