Nogmaals gefeliciteerd, en afgaande op mijn eigen ervaringen heb je een hele goede keuze gemaakt. Ben eigenlijk wel benieuwd bij welk bedrijf je uiteindelijk deze auto gekocht hebt, ik woon en werk in Epe en als medewerker in de automotive ken ik natuurlijk de meeste bedrijven in de regio.
W.b. de haak is er een aandachtspuntje, buiten de prijs om, zorg ervoor en let er op dat de haak voldoende naar achteren wordt gezet. Wanneer dit niet gebeurt, heb je het risico dat de haak te dicht op de bumper wordt gemonteerd en past er geen AKS koppeling op. En dat is juist een koppeling waar veel caravans over beschikken. Door dit 'incidentje' werd bijna mijn vakantie destijds gecanceld, maar door spoedoverleg met Brink (Thule) en de bereidheid van de monterende partij is dit uiteindelijk op zijn pootjes terecht gekomen. Want het kan wel, zo bleek achteraf. Een vaste haak geeft geen problemen met je PDC iig. Wel noodzakelijk: het inleren van de haak. De meeste universelen hebben hiertoe niet de kennis of apparatuur en kom je automatisch bij de Skoda dealer uit. Laat dan, als je regelmatig met een caravan of aanhanger gaat rijden, meteen de 'hillhold' inprogrammeren. Een must. Daar ben ik heel erg blij mee!
Vandaag reed ik rond 14.00 uur door Apeldoorn en zag een hele fraaie S2C in 'magnetic brown' voorbij komen, was jij dat perhaps?
Sneeuwkettingen zijn er te kust en te keur en al vanaf zo'n € 35,00. Eigenlijk passen alle kettingen onder een S2, en afhankelijk van wat je wilt kun je duurder of voordeliger kiezen. Voordelig is vaak lastige montage (vooral op een besneeuwde pas) en duurder is vaak wat makkelijker te monteren (clack & go).
De codes van de auto en de gemonteerde opties staan op een sticker die waarschijnlijk in de uitsparing van het reservewiel geplakt is. Deze sticker is waarschijnlijk destijds ook door de leverende partij in het onderhoudsboekje geplakt. Ik gok er op dat je een 'Ambition' uitvoering hebt. Geen business uitvoering gezien je een Admunsen navi systeem hebt, maar houdt mij ten goede, (Xenon? Automatische verlichting?) Destijds wist ik ook niet wat ik gekocht had, de (universele) verkoper adverteerde met 'Active,' maar het bleek een Ambition Business te zijn. Nogal een verschil
. Middels een progje kun je dit ontcijferen. Dit progje is te vinden op het forum van de Golf GTI, zo uit m'n blote hoofd, anders zoek ik het wel voor je op. Maar het is nu laat en m'n meisje dringt aan op een 'night in white satin. So this is the end, let the skyfall