Dus....
"we got him".
Na vanochtend eerst in een BMW X3 2.0d automaat gereden (reed heerlijk, genoeg power, heerlijk hogere zit, goede prijs, goed onderhouden, mooie kleur en accessoires), 's middags vertrokken voor de wereldreis naar Apeldoorn.
Apeldoorn, toch een beetje de no-go zone mbt auto's. Daarom goed onderzoek gedaan naar de verkoper en voor zover mogelijk op de auto. Geen enkele twijfel, dus vol vertrouwen ingestapt in mijn Golf3 cabriolet (nog even getwijfeld of ik open zou rijden, maar moeders vond dat geen goed idee. Niet heel raar bij +3 graden)
Aangekomen stond Harry wat steenslag aan te stippen, auto was net nog gewassen. Handjes schudden, voelde meteen vertrouwd.
Instappen, installeren van de stoelen en onderweg voor een proefrit. Vrouwlief de eerste kilometers (zij gaat er immers het meeste mee rijden), stukje snelweg. Die was meteen verkocht, voelde allemaal vertrouwd en intuïtief. Auto aan de kant, wisselen en ik kon terugrijden. Eerst snelweg (dat was immers mijn grootste twijfel: tussensprint van 100 naar 120), daarna via binnenwegen en rotondes terug.
Wij waren het snel eens. Vrouwlief en ik, wij en de verkoper. Ipv nog meer korting een set winterbanden op stalen velgen erbij "gekregen", welke er meteen onder gezet zijn. Iedereen blij.
Wel bij de vrouw bedongen dat de auto gechipt gaat worden. Zij vond het niet nodig, maar voor mij toch wel een must. (ik dreigde even dat ik liever de X3 wilde)
Verder ook nog op zoek naar een sleurhuthaak. Want die ontbreekt.
Over de auto zelf:
Een door skoda Utrecht geleverde en onderhouden auto. Bj 2012 (november). Zwart leer/alcantara. Verwarmde stoelen, elektrisch te verstellen met geheugen. Amundsen+. 194.000 kilometer, bij 192k distributie etc. vervangen.
Puntjes van aandacht, hulp/advies gevraagd:
- Rdw site geeft de terugroepactie aan (MGP150309). Als nieuwe eigenaar, krijg ik daar persoonlijk een bericht over, of moet ik daar zelf achteraan? (ivm chippen wil ik dit eerst afgehandeld hebben)
- Suggesties voor chippen in de regio Amsterdam? Geen tijd en zin om naar de andere kant van Nederland te rijden, als het ook dichtbij kan (tenzij dat echt geen optie is).
- Hoe kom ik achter de specifieke uitvoering/type van deze auto? (vast op basis van een code in het instructieboekje)
- Hoe kom ik achter de kleur van de auto? Instructieboekje heeft zoveel codes, dat ik niet weet welke te kiezen?
- Trekhaak? Gewoon de goedkoopste aanbieder zoeken op internet, of zouden jullie naar de skoda dealer gaan?
- Sneeuwkettingen. Tips, suggesties?
Nou dat was het voor de eerste dag, de eerste kilometers..... Wat een ruimte! Wat een luxe! Morgen alles uitpluizen en telefoons koppelen. Forum doorspitten op tips en trucs van andere gebruikers.
Zal dan ook even kijken hoe ik foto's kan uploaden.
Bedankt voor jullie reacties en adviezen, zonder dat was ik mogelijk toch gegaan voor een Octavia Combi 2.0tdi uit 2007.