mcspool
Lid
Even een korte introductie: mijn naam is Hanno, en ben bezig met het bestellen van een nieuwe leaseauto. Bij mij draait de keuze bij een auto altijd om een belangrijke zaak: beenruimte, want ik ben bijna 2 meter lang. En met lange benen in een moderne auto rijden is vaak geen pretje. De laatste twee leaseauto's waren een Renault Scenic (diesel) en een Citroen C4 Grand Picasso (LPG): geen middenconsole, hoge stoelen en daardoor (behoorlijk) goede beenruimte. Rij nu tijdelijk in een Volvo V60, fijne auto maar na een lange rit ga je het gebrek aan beenruimte toch voelen.
Nu wil ik graag weer een combi gaan rijden en na een proefrit in de Superb was de keuze eigenlijk al snel gemaakt, want ik viel bijna van mijn stoel toen ik merkte dat die nog best een klikje naar voren kan als ik achter het stuur zit! Meestal kom ik een klikje of wat te kort. . .
Zo gezegd, zo gedaan en mij verdiept in de beschikbare modellen. De keuze is gevallen op een Superb Combi Businessline Active 1.6 TDI Greenline. De combinatie van 20% bijtelling (beter voor de portemonnee) en een laag verbruik (beter voor het milieu) spreekt mij zeer aan. Het feit dat het geen sprintkanon is vind ik dan minder belangrijk. Het Active pakket biedt alles wat ik functioneel zoek. De Ambition en Elegance bieden wat meer toeters en bellen maar die vind ik niet opwegen tegen de hogere meerprijs die meetikt in de bijtelling.
Dit is mijn bestellijst van opties en accessoires voor dit moment:
- Metallic lak: kleur Magnetic Brown
- Lederen interieur: kleur Chestnut
- MDI
- Bluetooth handsfree carkit
- Zonwering voor achterportieren
- Fixeersysteem in bagageruimte
- Motortuning by ABT
- RVS dorpellijsten
- Moon 16" velgen (ipv. Spectrum die normaal op de Active zitten)
- Afneembare trekhaak
- Paraplu in de deur
- Rubberen kofferbakmat
- Zij-airbags achter
Dit vat ik samen als een pragmatische familieauto met representatieve uitstraling
Maar voordat ik de bestelling ga plaatsen heb ik nog een paar vragen:
1) Amundsen of Columbus Navigatiesysteem: welke heeft de voorkeur?
2) MDI en Bluetooth carkit: af-fabriek of achteraf inbouwen? Is interessant vanwege bijtelling, maar de ene dealer zegt dat het geen probleem is, de andere zegt dat achteraf inbouwen alleen maar problemen gaat geven.
3) Soundpakket Premium: is dit zijn geld waard? Ook hierin spreken de dealers elkaar weer in tegen.
4) Zonwering voor achterportieren? Ik ben nog niet overtuigd door dit systeem. Helaas zijn er geen rolgordijntjes beschikbaar, en ik vraag mij af of van die goedkope universele schermpjes met een zuignap eigenlijk niet net zo goed werken.
Ik hoor graag jullie mening of wat jullie ervaring hiermee is!
Nu wil ik graag weer een combi gaan rijden en na een proefrit in de Superb was de keuze eigenlijk al snel gemaakt, want ik viel bijna van mijn stoel toen ik merkte dat die nog best een klikje naar voren kan als ik achter het stuur zit! Meestal kom ik een klikje of wat te kort. . .
Zo gezegd, zo gedaan en mij verdiept in de beschikbare modellen. De keuze is gevallen op een Superb Combi Businessline Active 1.6 TDI Greenline. De combinatie van 20% bijtelling (beter voor de portemonnee) en een laag verbruik (beter voor het milieu) spreekt mij zeer aan. Het feit dat het geen sprintkanon is vind ik dan minder belangrijk. Het Active pakket biedt alles wat ik functioneel zoek. De Ambition en Elegance bieden wat meer toeters en bellen maar die vind ik niet opwegen tegen de hogere meerprijs die meetikt in de bijtelling.
Dit is mijn bestellijst van opties en accessoires voor dit moment:
- Metallic lak: kleur Magnetic Brown
- Lederen interieur: kleur Chestnut
- MDI
- Bluetooth handsfree carkit
- Zonwering voor achterportieren
- Fixeersysteem in bagageruimte
- Motortuning by ABT
- RVS dorpellijsten
- Moon 16" velgen (ipv. Spectrum die normaal op de Active zitten)
- Afneembare trekhaak
- Paraplu in de deur
- Rubberen kofferbakmat
- Zij-airbags achter
Dit vat ik samen als een pragmatische familieauto met representatieve uitstraling
Maar voordat ik de bestelling ga plaatsen heb ik nog een paar vragen:
1) Amundsen of Columbus Navigatiesysteem: welke heeft de voorkeur?
2) MDI en Bluetooth carkit: af-fabriek of achteraf inbouwen? Is interessant vanwege bijtelling, maar de ene dealer zegt dat het geen probleem is, de andere zegt dat achteraf inbouwen alleen maar problemen gaat geven.
3) Soundpakket Premium: is dit zijn geld waard? Ook hierin spreken de dealers elkaar weer in tegen.
4) Zonwering voor achterportieren? Ik ben nog niet overtuigd door dit systeem. Helaas zijn er geen rolgordijntjes beschikbaar, en ik vraag mij af of van die goedkope universele schermpjes met een zuignap eigenlijk niet net zo goed werken.
Ik hoor graag jullie mening of wat jullie ervaring hiermee is!