Superb Combi Businessline: detailvragen voordat ik bestel

@FKCB: dank, goed punt, die stoelen. Waarom komen die verkopers daar nou niet mee? Ik vertel ze toch steeds dat zitcomfort mijn belangrijkste eis is.....

Getinte ramen achter vind ik niet mooi, kwestie van smaak. Ik vind dat het design van een auto "gebroken" wordt door die verschillen in ruittint.

Bakkertje

Forumguru
Het connect pakket kun je helaas niet meer bestellen, dat is een tijdelijke actie geweest. Er zijn nog wel een aantal S2's op voorraad in NL met connect pakket: Zoekresultaten voor: Skoda Superb Combi

De elektrisch verstelbare stoel heb ik in m'n S2 ook en dat is inderdaad een echte aanrader. Behalve dat je de stoel kunt kantelen zoals FKCB al aangaf, kun je ook de lendensteun niet alleen qua uitslag maar ook qua hoogte instellen en dat is zeker met verschillende bestuurders echt fijn. In de O2 heb ik nooit helemaal m'n draai kunnen vinden in de stoel (hoewel die op zich niet echt verkeerd is), maar die van de S2 in combinatie met de elektrische verstelling is echt een stuk beter. Het enige wat nog fijn zou zijn is een verlengbare zitting (ala BMW / Audi), wie weet zit dat op de S3 ;)

Het connect pakket kun je helaas niet meer bestellen, dat is een tijdelijke actie geweest.
Jammer, EUR 99 ipv. de 420 + 150 die je nu betaalt voor bluetooth carkit + MDI scheelt wel een slok op een borrel. Achteraf inbouwen kost resp. 649 + 299. MDI ga ik laten vallen, carkit moet ik wel hebben.

Afgezien van de prijs: de dealer-meningen zijn nogal verdeeld over en voors- en tegens van af-fabriek versus achteraf inbouwen van de carkit.

Iemand ervaring mee?

Jewepe

Forumguru
Eigenwijze tip: kies voor de electrische stoelen i.c.m. een goede aftermarket radio met ingebouwde carkit. "Bakkertje" heeft daar al wat suggesties voor gedaan. Ik, als Alpine adept :), zou kiezen voor de CDE-133BT. Kun je direct je iPod aanhangen (extra kabeltje bijbestellen), heeft een USB en mini-jack op het front van de radio en een ingebouwde Parrot carkit (microfoontje zit erbij). Ik heb één van z'n voorgangers en dat werkt als een speer. Je kunt zelfs de verlichting van de radio instellen (ook Skoda-groen :grin:).

Bakkertje

Forumguru
Achteraf inbouwen kost resp. 649 + 299. MDI ga ik laten vallen, carkit moet ik wel hebben.

Voor 649 euro zou ik het echt nooit van m'n leven achteraf laten doen. De Alpine waar Jewepe het over heeft koop je voor 153,90 daar ben je dan veel voordeliger mee uit..
Dealers hebben doorgaans niet echt heel veel kaas gegeten van het achteraf inbouwen van audio / telecom zaken, daarvoor kun je beter naar een gerenomeerd inbouwbedrijf gaan..

Als het je gaat om gewoon in kunnen stappen, telefoon koppeld automatisch en je kunt handsfree bellen in de auto, dan is een goede aftermarket minstens even goed en misschien zelfs wel beter dan af-fabriek. Wil je dat je telefoon integreerd met je maxidot / skoda radio enz. dan ontkom je niet aan af-fabriek of bepaalde aftermarket, waarbij de mobridge bij mij niet geinstalleerd is vanwege de vele problemen die ermee zouden zijn. Ik denk dat als je je wensen ten aanzien van audio en telefoongebruik op een rij zet dat je dan de conclusie kunt trekken dat je het beste af bent met een aftermarket toestel met bluetooth en USB/SD, maar da's mijn mening ;)

Yetirr

Nieuw lid
Ik zijn nog behoorlijk wat Superbs met connectpakket op voorraad. De meeste telefoons werken prima met de fabrieks Bluetooth . Misschien kan jouw dealer nog even bij collega dealers informeren naar voorraad autos ! Succes

andrehj

Forumguru
Correctie: alle bluetooth telefoons werken prima samen met de af-fabriek carkit. Hooguit geeft rsap soms problemen, maar dan is er altijd nog de mogelijkheid om gewoon HFP te gebruiken.
Ik heb nog nooit zo'n goede carkit gehad!

SweetRevenge

Actief lid
Helemaal met andrehj eens, af-fabriek carkit werkt prima. Nog niet één keer een probleem gehad.
Bij mijn vorige auto, een Volvo, daarentegen was dat wel wat anders. Die carkit heeft het nooit helemaal goed gedaan.

Niveauregeling (MAD) is een Skoda optie. Werd destijds aangeboden in een Skoda flyer. MAD maakt voor heel veel typen en merken luchtbalgen.

Twee dealers raadden mij dit eigenlijk af. Als alternatief bieden zij de optionele hulpveren a € 279,- aan. Deze zijn conisch (progressief) en werken daarom alleen bij zware belading. Is een beter alternatief voor de berijder die incidenteel met zware belading rijdt. De luchtbalgen zijn meer bedoeld voor de "vertegenwoordiger die altijd met een kofferbak vol tapijt rijdt", om een van de dealers te quoten.

jalex_h

Forumguru
Ik zou maar eens een dealer opzoeken met meer verstand van zaken. Hoezo, ze werken alleen bij belading? De achterkant komt in lege toestand ca 15 mm omhoog en zelfs zonder belading rijdt de auto net wat strakker. Terwijl je de luchtbalgen alleen op hoeft te pompen als je ze nodig hebt.
Kijk maar eens naar de foto's in deze posting: http://www.skodaforum.nl/board/f49/oeps-hulpvering-gemonteerd-toch-maar-andere-velgen-15271.html.
Met de wetenschap van nu zou ik nu waarschijnlijk voor de niveauregeling gaan icm een verlaagd onderstel voor het strakkere rijden (en er evengoed grotere velgen onder laten gooien)

Vorige week was het zover: SuperB afgehaald bij de dealer!

Dit is het uiteindelijk geworden: Skoda SuperB Combi Ambition Businessline 1.6 TDI Greenline. Kleur: Magnetic Brown met Chestnut lederen interieur.

Opties en accessoires: zij-airbags achter; bluetooth handsfree carkit met microfoon, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie; Trifid lichtmetalen velgen; afneembare trekhaak; MAD luchtvering achter; soundpakket Premium; mobiele telefoonadapter op dashboard; kofferbakmat en diverse bagagenetten; dorpellijsten RVS; zonwering en natuurlijk de paraplu in de linkerachterdeur.

Auto is geleverd door Martin Schilder in Heemstede; dit bedrijf kan ik van harte aanbevelen.

Skoda SuperB Magnetic Brown.jpg Skoda SuperB Chestnut Brown.jpg

mikehotel

Actief lid
Mooie kleur leer, maakt het donkere interieur direct een stuk vrolijker! Magnetic Brown is een kleur waar ik erg aan moet wennen (net als die "oude" kleur bruin): van een afstandje ziet het er - vooral op niet-zonnige dagen - uit alsof het een niet gewassen zwarte is. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten en het gaat natuurlijk om jouw keuze. Begrijp ik nu goed dat de paraplu bij jou niet standaard was? Hij zat gelukkig wel in mijn tweedehands aangeschafte Superb en heb er al een paar keer dankbaar gebruik van moeten maken!

Gefeliciteerd! Mooie wagen! En ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat je veel rijplezier zult gaan beleven... De Greenline stickers op de spatborden nog verwijderen?

Mooie auto! Ik moest wennen aan de kleur, maar vind hem intussen erg gaaf!
Wat is het 'sound pakket premium'? Is dit het sound system zoals ik in de elegance heb? Ik dacht dat dit niet meer leverbaar was op een ambition?

Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten en het gaat natuurlijk om jouw keuze. Begrijp ik nu goed dat de paraplu bij jou niet standaard was?

Over smaak valt niet te twisten maar ik ben erg blij met deze kleurencombinatie van lak en leder. Krijg daar ook veel positieve reacties over.

De paraplu is idd een accessoire, kost ca. 4 tientjes. Praktisch en natuurlijk een geweldige gadget. "Dat hebben ze van Rolls Royce gejat!" zei een vriend. Tja, je kunt op slechtere plekken een idee opdoen :D

Gefeliciteerd! Mooie wagen! En ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat je veel rijplezier zult gaan beleven... De Greenline stickers op de spatborden nog verwijderen?

Dank. Met de Greenline aanduiding heb ik op zich geen probleem (toch een soort van "geuzennaam"), maar de felgroene stickers op de zijkant passen niet bij het Magnetic Brown dus die gaan er nog af.

Wat is het 'sound pakket premium'? Is dit het sound system zoals ik in de elegance heb? Ik dacht dat dit niet meer leverbaar was op een ambition?

Zie een paar pagina's terug: dat is niets meer dan een set betere Pioneer speakers. Best prijzig bij Skoda. Heb nog geshopt bij audioinbouwers maar kreeg daar een slap verhaal te horen of niet de beloofde offerte. Dan maar gewoon uit de accessoirelijst.

Zie een paar pagina's terug: dat is niets meer dan een set betere Pioneer speakers. Best prijzig bij Skoda. Heb nog geshopt bij audioinbouwers maar kreeg daar een slap verhaal te horen of niet de beloofde offerte. Dan maar gewoon uit de accessoirelijst.

En klinkt het een beetje? Over het sound system uit de elegance ben ik niet te spreken! Mijn vorige passat met het basis systeem had een beter geluid!

Bovenaan Onderaan