Superb Combi Businessline: detailvragen voordat ik bestel

Dank. Met de Greenline aanduiding heb ik op zich geen probleem (toch een soort van "geuzennaam"), maar de felgroene stickers op de zijkant passen niet bij het Magnetic Brown dus die gaan er nog af.

Ik doelde ook vooral op de felgroene stickers. De aanduiding in de grille schijnt niet makkelijk te verwijderen te zijn en ook al blijft die zitten; je hoeft je niet te schamen! De auto is dan welliswaar geen 'strepentrekker', maar traag is ie zeker niet (kan ik inmiddels uit ervaring vertellen :D. Nogmaals veel rijplezier!

Ik weet niet of het in dit draadje erbij kan, maar ook ik ben mij aan het orienteren om na de zomer mijn nieuwe lease-auto te kunnen bestellen.
Daarbij ben ik uitgekomen op de Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG7 Ambition Businessline.

Nu heb ik nog een paar vragen waar ik tegen aan loop:

Ik heb een wat sportiever rijgedrag maar lees vrij veel over het zachte veerkarakter van de superb. Daarom denk ik aan verlagen en 17" velgen.
1. Heeft iemand ervaring of dit nog wel comfortabel genoeg is voor 50.000km snelweg per jaar?
2. Bij mij in de wijk rijdt ik elke ochtend en avond over een aantal drempels; wordt dit beter of slechter door het verlagen?

Verder wil ik mijn telefoon (HTC android) kunnen bedienen via de Amundsen en het stuur (en maxiDOT?) en dan ook mijn telefoonboek tot m'n beschikking hebben.
3. Is de bluetooth-optie daarvoor toereikend? werkt dat allemaal goed?
4. Klopt het dat bluetooth sinds kort standaard is en niet meer als optie hoeft te worden besteld/betaald?

De kleur zijn we nog niet helemaal uit. Ben nog van geen van de kleuren helemaal kapot, maar er zitten wel een paar aardige bij (Aqua blue,Platin Grey,Black Magic, Lava Blue ???).
5. Is er nog een kans dat er de komende maanden zomaar een nieuwe kleur bij komt of gaat dat enkel bij wisseling van model of modeljaar?

Verder had ik in een ander draadje al de vraag gesteld of er nu wel of niet een Tour-actiemodel van de Superb Combi komt en op welke uitvoering die dan gebasseerd is. Ik ben benieuwd of ik daar nog een voordeel mij kan behalen (geen van de tour-opties boeit mij erg, maar als het goedkoper is...)

Andere tips/adviezen om aan te denken zijn ook welkom :-)

alvast bedankt!

hemi24

Forumguru
V.w.b. de kleur zou ik zeggen: Storm Blue

52852-1.jpg

Schijnt vanaf week 22 weer bestelbaar te zijn (gelukkig)....

Die is inderdaad niet gek. Niet saai en je komt het weinig tegen (meest zijn zwart of grijs).
Deze wil ik wel eens in het echt zien.
Vraag me bij deze kleur trouwens ook af of chromen stootstrips op de zijkanten m mooier maken of niet. (op donkere auto's scheelt het enorm, op lichte auto's vind ik het niks)

mikehotel

Actief lid
@Veelvoorweinig:
Rij zelf met 18" en sportonderstel en vind dat nog steeds goed te doen qua comfort, maar ik rij ook geen 50k km/jaar. Probeer bij de dealer een proefrit te regelen met 17" en sportonderstel, dan weet je of dit jou ideale keuze is. Heb ook proefgereden met 18" zonder sportonderstel en dat vond ik minder prettig, alsof de auto "deinde".

Qua kleur: als je een "poetser" bent die de kriebels krijgt van steenslag, ga dan voor een lichte kleur. Indien toch een (relatief) donkere kleur, dan maken de chromen stootstrips het mij 's inziens net af.

Succes met je keuze!

mikehotel,
dank je voor de info!
Ik lees veel over deinende/gezapige standaard vering van de S2C en ook het aantikken van drempeltjes. Mij lijkt sportonderstel met 17" een mooi compromis tussen wegligging en comfort. Ik zal zeker ook een proefrit hiermee gaan maken, maar ben ook geinteresseerd in de ervaringen van anderen.

Heb jij bijvoorbeeld last van drempels? Kun je er met 5 a 10km/h overheen of moet je echt kruipen?

mikehotel

Actief lid
@vvw:
Ik heb in de straat / omgeving meerdere drempels liggen. Ze zijn niet extreem steil of hoog, maar doen datgene wat ze behoren te doen en ik kan daar zonder problemen met ruim 10km overheen. Er slaat dan niets aan, dus zou nog sneller kunnen. Mijn ervaring is wel dat je een steile drempel wel met enig beleid moet afrijden, maar dan is stapvoets nog steeds niet nodig.

Ik lees veel over deinende/gezapige standaard vering van de S2C en ook het aantikken van drempeltjes. Mij lijkt sportonderstel met 17" een mooi compromis tussen wegligging en comfort. Ik zal zeker ook een proefrit hiermee gaan maken, maar ben ook geinteresseerd in de ervaringen van anderen.

Heb jij bijvoorbeeld last van drempels? Kun je er met 5 a 10km/h overheen of moet je echt kruipen?

Ik wou een Greenline dus kreeg sportonderstel. Met 17" LM als optie, prima combinatie vind ik. Stevig, maar niet té hard. Drempels nemen gaat prima. Ik ben ook een veelrijder, maar heb de auto pas 1,5 week. Nog geen spijt van deze combinatie.

Zeker zelf gaan proberen, is ook een kwestie van smaak.

Verder wil ik mijn telefoon (HTC android) kunnen bedienen via de Amundsen en het stuur (en maxiDOT?) en dan ook mijn telefoonboek tot m'n beschikking hebben.
3. Is de bluetooth-optie daarvoor toereikend? werkt dat allemaal goed?
4. Klopt het dat bluetooth sinds kort standaard is en niet meer als optie hoeft te worden besteld/betaald?

Standaard car kit is heel goed, werkt perfect met mijn iPhone. HTC gewoon even proberen bij de dealer, aansluiten is een kwestie van niks. Bluetooth aan, apparaat zoeken en koppelen en hij werkt.

Of het tegenwoordig standaard is wil ik niet weten (ik heb nog voor de optie betaald).

En klinkt het een beetje? Over het sound system uit de elegance ben ik niet te spreken! Mijn vorige passat met het basis systeem had een beter geluid!

Hmm, nee ik ben (nog) niet overtuigd.

Maar ik heb de auto pas 1,5 week en heb tot nu toe alleen radio geluisterd. Moet er nog even voor gaan zitten met een paar goede cd's

eddiea

Forumguru
Hmm, nee ik ben (nog) niet overtuigd.

Maar ik heb de auto pas 1,5 week en heb tot nu toe alleen radio geluisterd. Moet er nog even voor gaan zitten met een paar goede cd's

Ik vind het soundsystem in een superb met een stoffen interieur vele malen beter klinken dan in een superb met een lederen interieur. Ik ben er eigenlijk best tevreden over in mijn superb...... Heb als leenauto 2x een elegance mee gekregen en daar vond ik het soundsystem maar schel en blikkerig klinken.

Ben bij de dealer geweest en mijn vrouw en dochter vonden de Magnetic Brown kleur allebei erg mooi. Ik moet er nog even aan wennen, maar vond in ieder geval de andere kleuren (ook) net niet mooi. Eigenlijk vind ik Black Magic nog het mooiste, maar ook errug afgezaagd :(
Verder gezien dat ik de dubbele bagagevloer niet echt nodig vind.
Ik vraag me nog af of die zonnescherpjes achterin handig kunnen zijn als je al privacyglas neemt? Als iemand zijn ervaring kan delen hoor ik dat graag.
Ik wil ook nog een goede proefrit met sportonderstel en 17" maken.

Ben bij de dealer geweest en mijn vrouw en dochter vonden de Magnetic Brown kleur allebei erg mooi. Ik moet er nog even aan wennen, maar vond in ieder geval de andere kleuren (ook) net niet mooi. Eigenlijk vind ik Black Magic nog het mooiste, maar ook errug afgezaagd :(
Ik vind een donkere kleur mooi staan op de SC, maar zwart is voor mij een no-go. Magnetic Brown moet je misschien even aan wennen, maar hij bevalt mij erg goed en ik krijg er ook veel positieve reacties op.

Ik vraag me nog af of die zonnescherpjes achterin handig kunnen zijn als je al privacyglas neemt? Als iemand zijn ervaring kan delen hoor ik dat graag.
Als je donker glas achter neemt zijn de zonneschermpjes niet nodig. Kwestie van smaak, maar ik vind dat "maffia glas" niets. Het breekt het design van de auto, getint glas voor en donker glas achter.

Goed om te horen; blijven de zonnescherpjes weg en ga ik nog even verder met wennen aan magnetisch bruin.
Iemand nog aardige foto's van de 17" trifid en laurel onder een SC met sportonderstel? Om een beetje idee te krijgen? Kan op google niet makkelijk iets vinden...

Tsja..die laurel velg is idd moeilijk te vinden. Komt ook omdat bijna niemand deze heeft! Alleen daarom zou ik er al voor kiezen! Trifids heeft iedereen, en venus is eigenlijk maar een saaie velg!

@jwolfkamp: bedankt voor de link; geeft idd een goed beeld van de kleur; begin het al iets mooier te vinden
@mcspool: ook mooie foto, dank. maar die heeft geen sportonderstel geloof ik?
@baartje: Laurel foto's vind ik al bijna niet, laat staan met sportonderstel... Ik neig naar Trifid, maar die zijn wel 'gewoner' in het straatbeeld...

Bovenaan Onderaan