Ik weet niet of het in dit draadje erbij kan, maar ook ik ben mij aan het orienteren om na de zomer mijn nieuwe lease-auto te kunnen bestellen.
Daarbij ben ik uitgekomen op de Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG7 Ambition Businessline.
Nu heb ik nog een paar vragen waar ik tegen aan loop:
Ik heb een wat sportiever rijgedrag maar lees vrij veel over het zachte veerkarakter van de superb. Daarom denk ik aan verlagen en 17" velgen.
1. Heeft iemand ervaring of dit nog wel comfortabel genoeg is voor 50.000km snelweg per jaar?
2. Bij mij in de wijk rijdt ik elke ochtend en avond over een aantal drempels; wordt dit beter of slechter door het verlagen?
Verder wil ik mijn telefoon (HTC android) kunnen bedienen via de Amundsen en het stuur (en maxiDOT?) en dan ook mijn telefoonboek tot m'n beschikking hebben.
3. Is de bluetooth-optie daarvoor toereikend? werkt dat allemaal goed?
4. Klopt het dat bluetooth sinds kort standaard is en niet meer als optie hoeft te worden besteld/betaald?
De kleur zijn we nog niet helemaal uit. Ben nog van geen van de kleuren helemaal kapot, maar er zitten wel een paar aardige bij (Aqua blue,Platin Grey,Black Magic, Lava Blue ???).
5. Is er nog een kans dat er de komende maanden zomaar een nieuwe kleur bij komt of gaat dat enkel bij wisseling van model of modeljaar?
Verder had ik in een ander draadje al de vraag gesteld of er nu wel of niet een Tour-actiemodel van de Superb Combi komt en op welke uitvoering die dan gebasseerd is. Ik ben benieuwd of ik daar nog een voordeel mij kan behalen (geen van de tour-opties boeit mij erg, maar als het goedkoper is...)
Andere tips/adviezen om aan te denken zijn ook welkom :-)
alvast bedankt!