Persoonlijk vind ik het afwerkingsniveau van de Passat ook op een hoger plan dan die van de Superb, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Verder zijn de stoelen in de Passat (ik spreek even over de stoelen in mijn Highline uitvoering) echt beter dan die in een Superb. Enige minpuntje qua stoelen is dat ze niet volledig elektrisch verstelbaar zijn.
Voor <-> achter en het kantelen van het zitdeel zijn handmatig, de rest elektrisch.. Daarentegen heb ik nu een in lengte verstelbaar zitdeel voor de bestuurder, die heb je bij Skoda niet.
Maar mocht je interesse hebben mijn Passat komt in februari 2019 uit de lease met momenteel 132.000 km op de teller voor een 120 pk 1.6 TDI
De uitrusting van de Passat's zijn anders
@Jewepe het vergelijk tussen de S3 en de Passat hebben we hier op het forum al eens gedaan ...
Het ligt vooral aan waar je zelf de voorkeur legt welk van de 2 het meest aanspreekt, het zijn beide gewoon goede en complete auto's.
De rijdynamiek van de Passat (Skoda's zijn af fabriek te zacht geveerd naar mijn idee), de stoelen en de lage kosten waren voor mij doorslaggevend. Mijn Passat heeft een lager maandtarief dan de S2 die ik daarvoor reed en door de bruto teruggave van het resterende leasetarief is de Passat ook als is ie fiscaal duurder, voor mij voordeliger dan een Superb.