Tankinhoud 45L??

Gisteren gaf de boorcomputer aan dat ik nog 20 km kon rijden,
gauw de navi ingesteld naar de dichtsbijzijnde pomp.
Na een tijdje stond de boordcomputer op 0 km en moest ik nog 8,5 km rijden is gelukkig goed gegaan heb niet hoeven lopen.
Maar bij de pomp kreeg ik er 55 Liter in ik dacht dat het een 45 Liter tank was.

Dat was die zeker ja.
Bij elke km die de navi minder aan gaf dacht ik wer een km minder lopen.

tlpeter

Actief lid
Owwwww dan kan ik gerust doorrijden als er nog 30 km op staat :D
Het is inderdaad 45 liter en dan nog reserver
Ook alle leidingen moet je nog meetellen, zoals de vulslang en helemaal naar voren

Wallie

Lid
Is wel appart, als ik doorrijd tot 0km op de bc, krijg ik er maar ietsjes meer als 45L in, ben geloof ik nog nooit over de 46L gegaan.

Maarten

Forumguru
Misschien dat een dieseltank kleiner van inhoud is of dat er minder in kan door het eigen volume?
Precies kan ik het ook niet verklaren.

Dat zou ook kunnen.
Ik rij meestal wel door tot die 12 a 20 km aangeeft en dan ga ik meestal pas tanken.
En dan krijg ik er meestal iets van 48 liter in dat heb ik al vaker gehad maar nooit 55 L.

van_der_P

Senior Member
Dat zou ook kunnen.
Ik rij meestal wel door tot die 12 a 20 km aangeeft en dan ga ik meestal pas tanken.
En dan krijg ik er meestal iets van 48 liter in dat heb ik al vaker gehad maar nooit 55 L.

Een tank leeg rijden tot ongeveer de laatste druppel, is nooit goed onder in een tank verzamelt zich vaak rommel die er door het gebruik van je auto inkomt. Hierdoor kunnen de filters verstopt raken als je die helemaal leeg rijdt.
Als het lampje branden gaat, te laag brandstofnivo, ga ik meestal direct tanken.

Ik had ook iets van 98 getankt dat was in Luxemburg.
Nu heb ik op die tank al 465 km gereden en de boordcomputer geeft aan dat ik nog 400 km kan,
zoveel heb ik nog nooit gereden op de tank ik heb ook niet echt zuinig gereden en normaal is het rond de 600 op een tank.

i2Paq

Senior Member
BUMP!

Ik weet niet of jullie het weten maar bij mijn Skoda 1.9 Combi Sport heb ik in de tankmond aan de rechter kant net in de opening een "palletje" zitten die je met de benzinepistool kan indrukken en dan hoor je een soort van gesis.
Naar nu blijkt opend er dan een klein 10 liter tankje en kun je nog eens extra 10Liter tanken!

LenK

Forumguru
Dat je met 0 op de BC nog een eind kunt rijden is bekend.
Maar 10 liter meer tanken? Dat is een hele emmer vol man.
Die 0 is dan gebaseerd op de 45 liter hoeveelheid.
Bij de O2 kwam ik na 0 op de BC en daar na een eindje doorrijden nog steeds niet aan de opgegeven aantal liters tankinhoud.

Wallie

Lid
BUMP!

Ik weet niet of jullie het weten maar bij mijn Skoda 1.9 Combi Sport heb ik in de tankmond aan de rechter kant net in de opening een "palletje" zitten die je met de benzinepistool kan indrukken en dan hoor je een soort van gesis.
Naar nu blijkt opend er dan een klein 10 liter tankje en kun je nog eens extra 10Liter tanken!
Dat is een veiligheidsmarge van lucht in je tank tegen uitzetten van de bezine door bijv warmte die je dan gaat opvullen... het palletje wat je opent laat die lucht ontsnappen.

Gieliovd

Forumguru
NIET dit palletje indrukken en verder tanken!

Dan loop je (vooral met warmer weer) de kans dat je door uitzetting je tank laat overlopen!

Roco

Lid
Ik zag net een opmerking over rommel onderin de tank. Zo'n opmerking is al zo oud als de weg naar Rome. Maar nog wel van deze tijd?? Hoe en wat voor rommel kan er nou in die tank zitten, dat het zoveel is dat het de filters verstopt.
De tank van mijn motor (metaal, 27 jaar oud) gaat elk jaar bij de winterstop op de kop (daarna weer vol) en nooit komt er rommel mee.
Ze zeiden het ook altijd over de benzine van de vrije pomp, zou ook vol rommel zitten.......
Geef mij maar een broodje bapao ipv aap

Roco

Lid
dat weet ik wel, maar juist metalen tanks hebben het risico van wat rommel en schilfertjes of beetje roest en als daar al niets in zit...
zo bedoelde ik het dus.

ben jij wel es rommel tegengekomen in een tank ?
Volgens mij haal je nog wel es een auto "uit elkaar". (om te repareren)

Bovenaan Onderaan