Captain Hook
Forumguru
Ho, stop. Ik kom niet met een oplossing, ik kom met vragen/ongerustheid, ik weet juist de oplossing niet.Ik denk dat een garage tureluurs wordt wanneer klanten gaan 'zelfdokteren' en deze al met de oplossing de werkplaats instappen.
En om diagnose te stellen heb je (meet)gegevens nodig. Ik stel juist voor om meer data te verzamelen zodat een nauwkeurigere diagnose gesteld kan worden dan slechts de momentopname van het garagebezoekje.
Ik ga juist voor de oplossing naar de garage toe. Maar daar wordt ik juist teleurgesteld om dat er weinig tot geen initiatief is tot het stellen van diagnose c.q. het verzamelen van meer gegevens. (niet alleen in dit geval hoor)
Als een arts je bloeddruk niet vertrouwt geeft 'ie je een portable electronische bloeddrukmeter mee, zodat je over langere termijn gegevens (zelf) kunt verzamelen. Idem voor b.v. ECG of mogelijke diabetes problemen.
In alle folders en marketing uitingen wordt juist gewezen dat de berijder naar de 'deskundige/vakkundige' garage zou moeten gaan om zijn kostbare auto (voor mij is het nog steeds heel veel geld) te laten servicen. En daar schort het dan aan. Ik voel mij als de 'lastige' klant behandeld en niet als iemand die zich zorgen maakt over het product en daar graag een deskundig iemand wil laten meedenken/-kijken om te zien wat er aan schort.
Zoals al eens vaker geciteerd: 'zolang service een afdeling is, en geen instelling, zit het niet goed'.