Telefoonhouder met laadsnoer weggewerkt?

Het navigatiesysteem zal ik vrees ik weinig gebruiken...

Ik haat "stemmen" die me vertellen waar ik heen moet, waarbij je een aanwijzing 3 keer hoort e.d. dus ik navigeer altijd zonder geluid. Ik wil niet naar beneden kijken, want dat is van de weg af en dat schiet niet op. Dus ik kijk liever vooruit en daarom navigeer ik op mijn iPhone 5S, die naast de binnenspiegel zit, mooi in het zicht. Zo weet ik ook wat er aan wegen aankomt en hoef ik niet de aanwijzing "ga hier linksaf" te volgen... ;)
Zoals Klaasje aangeeft, geluid van de Columbus navi kun je uitzetten. Je maxidot zit tussen toerenteller en snelheidsmeter in, dus recht voor je giechel. Maxidot navi aanwijzing werkt ook als je het grote scherm niet gebruikt maar bijv. je radio/media op hebt staan.

Canon-Eye

Forumguru
Ben het met je bezwaren eens, maar heb daarvoor mijn eigen oplossing aangezien ik er geen behoefte aan heb om buiten de vertrouwde wifi-netwerken internet op m'n telefoon te hebben.
Dus een simpele Tomtom, geluid uit (behalve soms op onbekend terrein), op een steuntje bovenop het dashboard links tussen klokkenwinkel en A-stijl. Hoef ik niet naar beneden te kijken én hij zit voor een stukje voorruit (linker onderhoek) waar ik echt nooit doorheen hoef te kijken.

Remakil

Forumguru
Alles staat in Maxidot, dus hoef je niet eens op je phone te kijken.
Stem kun je uitzetten

Mmmm, ikke niet weet... :bloos:
Heb em nog niet, wacht nog op mijn GL en heb in elk geval geen Columbus...

Maar, mocht het zo zijn in mijn GL BL, dan kan de foon uit het zicht blijven... we'll see... ;)

Ik heb nu sinds een paar weken een brodit houder met 12V lader voor mn HTC ONE met bumper aan de a-stijl. Bevalt erg goed, de foon blijft stevig zitten en kan op langere ritten bijgeladen worden. Wanneer ik hem niet oplaadt, blijft de stekker plus kabel in het vakje links van het stuur. Het is echt een verademing met Flitsmeister en Spotify. Plus je kunt nog appen en mailen in de file bent veel beter op het verkeer gericht bij een melding. Echt een goede investering, temeer omdat de ONE te groot is voor het telefoonbakje.

Enige nadeel is dat de kabel bij het opladen vrij strak langs de pook heen komt. Ik overweeg de kabel bij de volgende beurt weg te laten werken. Laden doe ik nog best regelmatig, temeer omdat Flitsmeister echt stroom vreet (voor de haters, nee, de HTC heeft een prima accu :-) )

jelleg

Lid
Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Heb je een foto? Het kan toch bijna niet anders dan dat je een redelijk lang snoer onder je stuurkolom hebt doorlopen? Zit dat niet in de weg? Die brodit houders zijn idd wel mooie houders. In het verleden ook nog gehad voor de voorloper van de e smartphone, de PDA.

@primiento heb je misschien een foto . Ik heb ook een one en zit nog te dubbel welke brodit ik neem . Zat te denken aan die aan de midden konsole , korter bij de 12v .

Bij deze!. Zonder telefoon, want daarmee de foto's gemaakt.

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1386505279683.jpg
    uploadfromtaptalk1386505279683.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 217
  • uploadfromtaptalk1386505295717.jpg
    uploadfromtaptalk1386505295717.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 203
  • uploadfromtaptalk1386505307804.jpg
    uploadfromtaptalk1386505307804.jpg
    85 KB · Weergaven: 214
  • uploadfromtaptalk1386505319931.jpg
    uploadfromtaptalk1386505319931.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 206
Klopt. Je kunt echter ook een versie krijgen zonder sigarettenplug. Die is iets goedkoper geloof ik. Die is dus speciaal voor het wegwerken van de kabel.

Dit is overigens de versie voor de HTC ONE met hoes/bumper. Die voor zónder heeft een compactere houder. Daarmee zou je ook de camera kunnen gebruiken als dashcam.

Wesly

Senior Member
na7ezuju.jpg

aga4e8an.jpg

ygavujym.jpg

Carcomm telefoonhouder met Pass-Trough connector aan de achterzijde, Kuda console voor de O3 met een gaatje gemaakt thv de aansluiting van de houder

jelleg

Lid
Erg, erg mooi hoor. Ik was zelf bekend met de brodit houder . Deze lijkt er erg veel op. Ik zal eens kijken of die ook voor de iphone5 beschikbaar is. Zit ik er alleen nog mee dat ik iedere keer de telefoon uit de case moet halen als ik hem erin zet. Maar goed, is eigenlijk een luxe probleem.

Wesly

Senior Member
Erg, erg mooi hoor. Ik was zelf bekend met de brodit houder . Deze lijkt er erg veel op. Ik zal eens kijken of die ook voor de iphone5 beschikbaar is. Zit ik er alleen nog mee dat ik iedere keer de telefoon uit de case moet halen als ik hem erin zet. Maar goed, is eigenlijk een luxe probleem.
Houd er alleen rekening mee dat de Brodit een aansluiting aan de onderzijde heeft, hierdoor blijft de connector altijd zichtbaar

jelleg

Lid
Ik heb het gezien ja. Die Carcomm houder is een stuk netter. Het enige dat ik mij afvraag is dat snoertje wat jij gebruikt. Ik zie op de site van carkistunter dat het standaard meegeleverde snoer geschikt is voor 12 of 24 volt. Die van jou gaat volgens mij naar de USB poort. Heb jij een eigen laadsnoer gebruikt en deze door het gemaakte gat weggewerkt?

Wesly

Senior Member
Ik heb een MDI voor iPod control en hierbij heb ik ook meteen het bijbehorende kabeltje (deze is maar net lang genoeg), dus van Skoda zelf. Deze heb ik idd gewoon direct achterin de Carcomm geprikt want de houder is Pass-Trough

Zijn er naast de Kuda, Carcomm en Brodit Proclip nog meer mogelijkheden om de smartphone aan het dashboard te bevestigen ?
Zie graag hoe anderen dit opgelost hebben. ( flitsmeister rulez )

Bovenaan Onderaan