Tesla ervaringen

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra

Ik heb 2 kinderen, voltijdse baan, zorg voor mijn Oma, en een huis in verbouwing. Ik ben Superman niet. Dan liever geen Tesla/EV, maar nog wel een leven.
dan niet 'zagen' over de 'rijkdom' en voordelen van een ander. Dan heb je bepaalde keuzes voor jezelf gemaakt. ;)
Heb zelf ook twee kinderen, voltijdse drukke job, ... heb de laatste 5 jaar ook er altijd wel iets naast gehad. beetje plannen, soms drukkere periodes, ... maar heb zeker nog een leven naast mijn 'werken'.

Noord26

Forumguru
@leon-cupra

Ik heb 2 kinderen, voltijdse baan, zorg voor mijn Oma, en een huis in verbouwing. Ik ben Superman niet. Dan liever geen Tesla/EV, maar nog wel een leven.
Ik zie het verband niet tussen die zaken?

Overigens doe ik hetzelfde, alleen dan als alleenstaande.. :jaja:

Om raakvlak te houden met superman denken te moeten spelen: "You'll never know how strong you are, until being strong is you're only choice." :jaja:

Desperado

Forumguru
Mooie auto! Maar voor de "gewone" man zoals ondergetekende die het met ongeveer modaal moet doen is 30K op de bank een droom.
Dus er zal eerst flink wat moeten veranderen voor iedereen elektrisch kan rijden.

Rosinfield

† In Memoriam
Voor mij blijft een elektrische auto ook met 30k op de bank vooralsnog een droom. Vanwege minimale eisen aan specs

leon-cupra

Forumguru
Mooie auto! Maar voor de "gewone" man zoals ondergetekende die het met ongeveer modaal moet doen is 30K op de bank een droom.
Dus er zal eerst flink wat moeten veranderen voor iedereen elektrisch kan rijden.
Mijn vader zei altijd "je eerste wagen is steeds de duurste". In principe als je je wagen niet oprijdt en op het juiste moment terug verkoopt, kan je eigenlijk "goedkoop" "upscalen". Nadeel dat je over een langere periode wel een bom geld kwijt bent. Eigenlijk, een wagen van 30k is in principe zelfs voor een "gewone" man redelijk haalbaar. Blijft uiteraard wel een bom geld.
En bij velen helpt de bank uiteraard ook. Lenen is geen schande zolang je correct af betaalt. :jaja:

leon-cupra

Forumguru
Het geniet hier ook niet de voorkeur maar uiteindelijk is er niets mis mee. Wees maar zeker dat bij de meeste wagens van +30 er een lening op zit.

Canon-Eye

Forumguru
voor de caravan hebben we een mooi Vw cabrio 2.0 tdi DSG met 180PK en 400NM dus de caravan gaat gewoon mee.
Een auto erbij voor de caravan is geen optie en ik heb ook domweg geen zin om er eentje te moeten huren - al is het maar omdat we dan veel lastiger op korte termijn weg kunnen. Ik leg me niet graag lang vooraf vast.

EdK

Forumguru
Er zou maar één ding war ik voor zou lenen en dat zou een woning zijn.
Maar goed ik zit al jaren in een huurwoning voor weinig met tuin voor en achter...

Maar vakantie en vervoersmiddel is geen discussie over mogelijk , daar leen ik geen geld voor !
Dan maar een mindere wagen of 2e hands , en mbt vakantie, dan word het maar de afwasbak met warm water gevuld in de tuin achter en wel de tegels eruit zodat je het zandgevoel tussen de tenen hebt...

Bovenaan Onderaan