Tesla ervaringen

EdK

Forumguru
Al eens in een busje gereden ?
Vloegel was rechts in de zijdeur een raam.
Om wat voor reden is dat heden ten dagen niet meer en hierdoor is er zo'n dode hoek die je je niet kunt voorstellen.
Dan heb je soms bij bepaalde uitvoeringen ook geen achter ramen, ivm diefstal etc
Maw je moet op de linker en rechterspiegel en als je geluk hebt met achteruitrij sensoren de verrichtingen uitvoeren.
En kan je uit ervaring vertellen dat dit soms echt ruk is ! En vaak blij als er een collega meerijd.

Wil niet zeggen dat dit de reden zijn van jou schade's , maar velen realiseren zich niet wat je zicht is naar achter met bijzondere verrichtingen.

philippe bakker

Forumguru
Maar de range hè…. Vorige week gingen we naar de kasseien etappe gaan zien juist voorbij Lille. 115 km voor mij rijden. Toen we terug naar onze auto stapten was er een Nederlander met een tesla x die ook door reed. We zijn hem tegen gekomen in lokeren aan het Biznis hotel om zijn auto op te laden omdat hij niet thuis geraakte. ( en hij sprak geen Fries) ik had 250 km afgelegd en 3 lit diesel verbruikt ….

philippe bakker

Forumguru
ik rijd hybride. mijn gemiddelde verbruik de laatste 15.000 km is 1.7 lit per 100 km. de verre vakantie tripjes inbegrepen. als ik op eco rijd laadt hij zichzelf bij waar hij kan tijdens het rijden. en als ik in sport rijd kom ik aan 4 lit. doe ik eens echt zot dan 6 lit

Mugjuh

Donateur
Ik rij nu bijna 5 jaar in de Model 3, nog steeds spijt van.
Wat een ellende tot nu toe, van mij mag deze einde lease (eind dit jaar) in de schredder want dit wil ik een ander niet aan doen.
En weer lekker terug naar fosiel.

Intussen zeer grote behoefte aan een 7 zitter, maar ik het is een hoop geld voor een Kodiaq.
Ik ga m zeker even proef rijden, en dan ga zeker even aangeven in de 7 zits of anders niet.
Dit vooral omdat de 7 zits niet als PHEV kan en dus wel wat vermogen mist in verhouding en ik na afloop niet teleurgesteld ben.

Mugjuh

Donateur
@leon-cupra In aantal voorgaande berichten al veel gedeeld over mijn belevenissen met deze auto.
Afgelopen zomer zat ik met niet werkende parkeersensoren, en achterlicht dat meer een vissenkom was en dus ook niet goed functioneerde.
Beide gerepareerd.

Meest bizarre ervaring was dat ik een kromme velg rechts achter had en dat tesla deze niet ging vervangen omdat er onjuiste banden onder zaten volgens het Tesla beleid.
Ik kreeg dus de velg mee en moest maar zelf uitzoeken waar ik de band liet overzetten :tegek:

En momenteel rij ik regelmatig rond zonder werkende camera's, dus ook geen Autopilot Beschikbaar.
Afspraak om dit op te lossen werd door Tesla afgezegd omdat er monteur ziek was geworden, zou ik ook worden als ik aan deze auto zou moeten werken.

Dus de service van Tesla is wel van een heel laag niveau.

Onze Fabia I uit 2003 is stuk betrouwbaarder.

• Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@Mugjuh

Dat lijken mij niet bepaald ev gerelateerde problemen, omdat je aangeeft terug fosiel te willen gaan, die moderne varianten daarvan kunnen al die problemen ook hebben, zie maar naar Skoda/VW namelijk. Of is er andere reden dat je terug naar fosiel wilt en niet gewoon een andere EV?

leon-cupra

Forumguru
@JeSko heeft stiekem een EV in bestelling staan maar durft het niet meer te zeggen.

Tja, zit in een FB-groep van Tesla BE/NL. Je leest daar regelmatig de twee uitersten. Super positief vs super negatief. Super wagen vs maandag wagen. En de service, die is op zich wel correct. Heel afhankelijk van de vestiging. Lees van bepaalde vestigingen dat ze continue tegendraads doen en andere vestigingen zijn enorm klantgericht. Dus … tja. Spijtig dat je dat nu met een tesla tegen komt maar ben er niet zeker van dat je dit niet met een ICE zou tegen komen.

ertromp

Forumguru
Dat zie je veel op het www de ene heeft alleen maar goede ervaringen met fabrikaat A en model B en de ander alleen maar ellende maakt niet uit of het EV of ICE of BEV is. Soms heb je gewoon pech met fabrikaat/type/importeur/garage. Veel valt of staat ook weer met de man/vrouw die afhandeling doet of je klacht uiteindelijk komt oplossen

JeSko

Forumguru
Hahaha nee joh @ertromp , het viel mij gwn op dat de genoemde problemen niet enkel stroken met een EV, doordat een ICE werd genoemd als "oplossing". Een EV kan voor mij echt niet door de beugel en dat blijft zo ;) maximale is een Hybride, daar kan ik met leven.

MarcoO2

Forumguru
Tja, zit in een FB-groep van Tesla BE/NL. Je leest daar regelmatig de twee uitersten. Super positief vs super negatief.
Kan me ook goed voorstellen dat er een groot verschil zit tussen berijders die bewust voor het concept EV hebben gekozen aan de ene kant, en berijders die alleen maar een EV rijden vanwege de financiën anderzijds.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
En dan is er nog een groep die het door 'de baas' voorgeschreven wordt..........soms worden ze enthousiast, soms ook niet.

leon-cupra

Forumguru
Kan me ook goed voorstellen dat er een groot verschil zit tussen berijders die bewust voor het concept EV hebben gekozen aan de ene kant, en berijders die alleen maar een EV rijden vanwege de financiën anderzijds.
Zal er idd zijn, maar ik heb het niet over deze groepen. Gewoon algemeen bekeken. Je hebt de eigenaars met veel problemen (die zijn er ook tussen de tesla eigenaars) en diegene zonder problemen.

Moet zeggen, ben er ook omwille van het financiële naar hybride beginnen kijken (eigen onderneming). Op aanraden van mijn vader naar de tesla gaan zien. De RWD was net uitgekomen en was aanzienlijker goedkoper dan de LR. Moet dan ook niet meer zeggen zeker tot welke groep ik behoor.

Maar al de mensen die ik ken, die elektrisch rijden, zijn er maar weinig die terug naar ICE willen.

Mugjuh

Donateur
Terug naar ICE heeft er vooral mee te maken dat EV 7 zitters nog meer aan de prijs zijn.
EV met beetje range zou nog wel kunnen mits 7 zits en begint zo vanaf 45K en dat zijn er maar weinig, een peugeot 5008e dan maar he :rolleyes:

Mugjuh

Donateur
Zo, de Tesla is weg.
Heb er tijdelijk een SEAT Leon Sportstourer PHEV voor in de plaats, dus alweer een beetje terug op het VAG nest.

Definitieve opvolger staat nog niet vast, het wordt een 7 zits dat staat wel vast.

Bovenaan Onderaan