Tesla ervaringen

Jessedew

Senior Member
Na de periode van geschamper en aarzeling verwacht ik dat het de komende jaren ineens wel eens heel hard zal kunnen gaan met die e-auto's ondanks bepaalde kinderziektes. Dit ontkennen zou wel eens dezelfde inmiddels beroemde denkfout kunnen zijn als wat Kodak is overkomen toen ze de komst van de digitale camera ontkende.. Voor mij als particulier echter wringt het behalve bij de prijs vooral bij het trekgewicht, oftewel: fossiel blijven rijden of caravan er uit? Of wachten totdat die e-auto's ook in staat zijn om meer trekgewicht aan te kunnen.

Ik zag een videootje op autoweek, trokken ze met een Model S een caravan van 800 kilo. Omdat ze niet harder dan 80 a 90 reden, bleef de actieradius binnen de perken. Desalnietemin duurt het nog wel even voordat we met zn allen aan de elektrische voertuigen zitten. Ik heb zelf ook een caravan en geen 30.000 over voor een elektrisch voertuig. Ontwikkelingen gaan zo snel, een leaf van 5 jaar geleden is alweer zo achterhaald bijv.
 

Jessedew

Senior Member
ik bedoelde, de terugval van de actieradius uiteraard. Dus omdat ze 80 a 90 km per uur reden, zouden ze nog steeds ongeveer 300 km ver op 1 acculading kunnen komen, alleen duurt het wat langer voordat ze op de plaats van bestemming waren natuurlijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
De grootste brandstofslurpende factor bij het rijden met de caravan is de luchtweerstand, meer dan het gewicht, zolang je de files met veel optrekken en afremmen een beetje kunt vermijden. Gaat het dan ook iets opleveren?
 

Mugjuh

Donateur
@Antera wat kost het verlagen Model 3 nu eigenlijk? En ook al gedaan?
Ik lees dat het wel tot 7% besparing in verbruik kan opleveren, dus best intressant.
 

Antera

Donateur
@Antera wat kost het verlagen Model 3 nu eigenlijk? En ook al gedaan?
Ik lees dat het wel tot 7% besparing in verbruik kan opleveren, dus best intressant.


Kijk even op me facebook :-) maar zal ze hier even plaatsen. Heb ze in alle vormen al gehad:

74226638_3029553090448332_618922766086701056_o.jpg


81636361_3269458596457779_8549345106648367104_o.jpg


Het zorgt idd voor een lager verbruik omdat de auto nog minder luchtweerstand krijgt.

Voor prijzen kan je me het beste even mailen op info @lowering.nl


Zal ze dan even geven aan je
 

Frup

Forumguru
Ik ben overgestapt van een model 2 Fabia 1 op17 naar een model 3 Fabia 1 op 19.
Je kunt meer besparen door niet in een Tesla te rijden.
Je bedoelt dan, denk ik, de kosten per kilometer? Zonder hierover een discussie te willen starten, denk ik dat je hier wel een punt hebt.
De meeste Tesla rijders die ik ken, hebben deze niet zelf hoeven betalen. Maar gedragen zich toch alsof ze in hun eentje het klimaat redden.
(opmerking over topic verwijderd)
 
Laatst bewerkt:

Fabia 123

Forumguru
@Frup

Ik bedoelde vooral verschil in uitstoot van een nieuwer model benzine auto ten opzichte van het vorige model, ik had niet aan kosten per km gedacht, maar daar heb je ook een punt mee.

De invloed op het milieu lijkt mij moeilijk te beoordelen. De invloed op de boekhouding is gemakkelijker

Voor het nut of niet van ev auto's is Tesla op dit moment het meest verkochte. model. Ev Skoda's rijden rijden vooral op testbanen (denk ik)
 

Cordoba

Forumguru

Duidelijk een voorbeeld van iemand die klakkeloos tekst van de fabrikant() overneemt en het eigenlijk niet snapt, en er niet veel van weet. Er wordt gedaan alsof een tank van alu met koolstofvezel of kevlar iets nieuws is, maar dat materiaal is al zo'n 40 jaar oud, ook wel bekend onder de naam Aral (aramidevezelmatjes met steeds een laagje alu-folie ertussen) en wordt in de luchtvaart al jaren gebruikt om vleugeldelen van te maken, en dus ook brandstoftanks.
 
Bovenaan Onderaan