Ik had laatst nog een incidentje met Front Collission brake in de SEAT. Een auto wisselt voor me van rijstrook en zonder reden zie ik een waarschuwing op mijn display en remt de auto automatisch (best stevig) af. Was helemaal niet nodig! Er was meer dan genoeg ruimte tussen mij en de auto daarvoor. Ik was dolblij dat ik op dat moment niet één of ander busje op mijn achterbumper had zitten, want dan had ik gegarandeerd een kop-staartje gehad. Niemand rekent er op dat de auto dan remt. Ik ook niet. Echt bizar! Ik heb deze optie dus meteen maar even uitgezet. Prima als een systeem helpt, maar dan moet je er wel volledig op kunnen vertrouwen. In de Polo van mijn vriendin had ik eerder al een keer iets gelijkswaardigs. Een auto remde plotseling af om linksaf te slaan (zonder richting aan te geven) en stond niet helemaal juist op zijn rijstrook. Ik had meer dan genoeg ruimte om er rechts langs te gaan, maar de Collission Brake besluit om een noodstop te maken. Ook weer zo'n moment dat ik blij was dat er niemand achter me reed.