Tips voor plaatsen PDA in octo II

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De voorruit is niet warmtewerend bij VAG produkten. Ik ben nog op wel op zoek naar een goede plaats. Dat zie ik volgende week wel als ik mijn octavia ophaal.

[/ QUOTE ]

Ik dacht toch dat alle nieuwe skoda octavia's voorzien zijn van warmtewerende ruiten? Of zijn de specificaties anders??

Karstieman

Forumguru
Nee, dat is onjuist. Ik heb hiervoor speciaal met de dealer gebeld ! De nieuwe Octavia's hebben standaard geen warmtewerende ruiten. Het is wel als een optie te verkrijgen (sun pakket oid.)

octofreak

Actief lid
IK heb ook nog even gekeken; het zijn standaard getinte ruiten. Das toch even iets anders dan warmtewerend...

Heb inmiddels de brodit houder (center, zoals boven in de foto) gemonteerd. Klusje van 2 minuten en het resultaat is zeer goed. De PDA zit zeer stevig, geen trillingen meer en het scherm is goed afleesbaar. Ook is het zicht beter omdat er geen zuignap meer op mijn raam zit. Wel vind ik de brodit houder vrij prijzig, maar ja goede spullen zijn duur. Klein minpuntje, de houder dekt nu 1 knopje van de radio iets af, voor mij niet storend en dit zal per houder verschillen natuurlijk. De voorruit is niet warmtewerend. Mijn vriendin heeft een 307 met warmtewerende voorruit en daar doet de GPS ontvanger als je die niet in de speciale uitsparing doet echt helemaal niets.
Nu wil ik als laatste de GPS ontvanger nog weg gaan werken. Eens ontdekken hoe het bakje bovenop het dashboard eruit moet. Nu "plak" ik de antenne op het rooster van de voorruitventilatie, die is van metaal en mijn GPS ontvanger heeft een magnetische voet. Ik zal mijn ervaringen met het wegwerken van de GPS ontvanger hier delen.

octofreak

Actief lid
O ja, de brodit houder past prima met een niet originele Skodaradio, maakt niets uit.

[/ QUOTE ]

ik zal de brofit houder voor de skoda ook maar eens gaan bestellen. De PDA houder van brodit heb ik al. By the way Daniel TDI, heb je nog gekeken naar de andere soorten mounts voor de Skoda? (is dit goed NL, ik geloof het niet /forum/images/graemlins/frown.gif )

Karstieman

Forumguru
O ja, de brodit houder past prima met een niet originele Skodaradio, maakt niets uit.

[/ QUOTE ]

Dan ga ik 'm ook bestellen. Waar hebben jullie 'm besteld ?

Ik heb hem besteld bij http://www.gpsplaza.nl/index2.htm
Bestellen, geld overmaken en binnen 2 dagen in huis, dus dat beviel prima. Ik was totaal 29 euro kwijt.
Ik heb niet naar andere mounts gekeken omdat die doorgaans allemaal universeel zijn. Deze is echt autospecifiek. Kijk wel even voordat je monteert/bestelt of je radiofrontje nog goed kan omklappen, bij mij past het precies.

Succes!

Karstieman

Forumguru
Goede tip !
Ik heb 'm net besteld.
Bij Pdashop.nl is tie bijna 10 euro duurder /forum/images/graemlins/smile.gif

Karstieman

Forumguru
bij mobileplaza kost hij 24.50 Euro

[/ QUOTE ]
+ 5 euro verzend = 29,50 euro. /forum/images/graemlins/grin.gif

Hoppekee

Nieuw lid
Hmmm. Heb zojuist de tweede (Center mount, Angled mount had ik al) besteld. Bij pdaspullen.nl. Kost 21 euro ex verzendkosten (€ 5,50). Ben nu al tevreden met de service. Had nl. ook een screenprotector besteld voor mijn 2210. Zij hadden per ongeluk de verkeerde geleverd. Kwam er pas achter bij het plaatsen. Dus was ie gelijk niet meer bruikbaar.

Heb het gemeld en krijg gratis een nieuwe. Dat is toch erg netjes vind ik.

Omdat mijn Octavia Combi over 1 maand gaat komen ben ik erg benieuwd of je de .tsk file voor de PDA al ergens geplaatst is. /forum/images/graemlins/grin.gif

Ben benieuwd.

Eric

octofreak

Actief lid
Heeft iemand al een juiste plaats gevonden voor de GPS-antenne? Je zou het bakje boven de ventilatieroosters kunnen nemen, maar daar zal het snel te warm zijn en je zit nog met het wegwerken van de kabel. Ik heb namelijk een kabel eraan /forum/images/graemlins/frown.gif

Wiseguy

Actief lid
Wat dacht je van achterin leggen... meestal een een wired muis gewoon te verlengen middels een PS/2 verlengkabel (voor muis en keyboard). Op dit moment heb ik de GPS muis op de hoedenplank vastgezet met klittenband. Kan ik 'm tenminste ook gemakkelijk loshalen als de hoedeplank eruit moet.

nomad

Senior Member
Heeft iemand al een juiste plaats gevonden voor de GPS-antenne? Je zou het bakje boven de ventilatieroosters kunnen nemen, maar daar zal het snel te warm zijn en je zit nog met het wegwerken van de kabel. Ik heb namelijk een kabel eraan /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]
Even het bakje eruit wippen en je hebt plek zat. Kabel kun je dan naar beneden laten lopen en onder uit het dashboard eruit laten komen. Ik heb nu een BT muis in het vakje liggen, maar ben niet helemaal kapot van de ontvangst.
Eens kijken of een externe antenne wat oplossing biedt. Ik heb nu wel een TMC antennekabel aan de radio zitten en de ontvangts is super !

Karstieman

Forumguru
Dus je hebt de antennekabel -vanaf de dakantenne tot radio-vervangen met een TMC antennekabel en nu is de ontvangst wel goed ?

Bovenaan Onderaan