Tips voor plaatsen PDA in octo II

VEEJAY

Forumguru
Ik heb gewoon een cradle van 15 euro zonder snoeren links achter het raam, daar gaat mijn smartphone op. GPS receiver ligt in het (afgesloten) bakje op het dashboard (elegance)

De Qtec s100 wordt toch elke dag opgeladen, de adapt GPS receiver heeft een standby van 18 uur. Voor noodgevallen heb ik voor beidde een autolader.

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

- Stroom kan je ook direct van je zekeringkastje tappen, dat heb ik ook gedaan. Een vrouwtje sigarettenaansteker gekocht bij de halforts en die aangesloten op het kastje. Werkt perfect via mijn contact.

[/ QUOTE ]

Kun je dat nog eens toelichten... een sigarettenplug op een zekeringenkastje????

higgy

Forumguru
Geweldig.... beunklemmen... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
Was er zelf ook al niet kapot van, maar ergens moet je beginnen...

[/ QUOTE ]Ze lijken handig die beunblokken maar schijnen garantie te zijn voor slechte verbindingen
En tja, ik merkte dat je fan van V-car was

[/ QUOTE ] A joh! Waar leid je dat nou uit af? /forum/images/graemlins/wink.gif
dus dicht in de buurt zit je wel. Mij auto begint met RR- en is sahara beige. Wie weet knipperen we naar elkaars vrouwen... /forum/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]Wie weet knipperen onze vrouwen wel naar elkaar, dat zou pas stom zijn... /forum/images/graemlins/wink.gif

octofreak

Actief lid
- Houder voor op het ventilatierooster besteld
Die twee op elkaar gelijmd (kan niet standaard vanuit brodit)

[/ QUOTE ]

@Konehead

Zou je kunnen aangeven waar je de houder voor het ventilatierooster hebt besteld?

K

konehead

- Houder voor op het ventilatierooster besteld
Die twee op elkaar gelijmd (kan niet standaard vanuit brodit)

[/ QUOTE ]

@Konehead

Zou je kunnen aangeven waar je de houder voor het ventilatierooster hebt besteld?

[/ QUOTE ]

Ik heb de Universele Pda-houder (car-ventmount) voor montage via een van de luchtroosters besteld bij www.destinator.nl voor €15,--

octofreak

Actief lid
Thanks...By the way nog even een vraag herhalen...

hoe heb je precies de sigarettenplug aangesloten op het kastje. Ik vind het wel een mooie oplossing. Maar heb je nu gewoon twee connectoren aan de plug gemaakt (via een kabel of course) en prik je die in een onbezet vak in het kastje??? /forum/images/graemlins/blush.gif

Ga binnenkort ook maar even aan de slag met alles inbouwen

K

konehead

Excuus voor de late reactie. Ik heb bij de Halforts een sigarrettenplug van van één naar twee gekocht. (je zou dit kunnen gebruiken als je twee toepassingen hebt die alle twee 12V nodig hebben) Daarna, heb ik er met een schaar één af geknipt. Dan houd je dus een "vrouwtje" over. Deze heb ik aangesloten op het zekeringen kastje. Althans, de dealer heeft aangewezen waar ik dit kond doen en welke ik kon gebruiken. Ik zou niet 123 meer weten welke "poort" dit was. Als ik het contact aanzet heeft mijn PDA + muis stroom. Mijn advies is om met een meetapp. ff te kijken welke uitgang stroom gefet als het contact aanstaat.

Cheers, konehead

octofreak

Actief lid
He bedankt, goede aanvulling op die van konehead.
Zit te wachten op mijn centerhouder en dan ga ik het ook zo doen. Ik heb alleen geen zin om mijn sigarettenplug te ontmantelen voor de plus en min aangezien ik dan mijn zekering kwijt ben die is ingebouwd. Ik pak dus eerst even een vrouwtjesplug zoals Konehead heeft gedaan.

octofreak

Actief lid
Overigens is het wel oppassen met die GPS bovenin ivm met warmte ontwikkeling. Veel GPS verdragen 50+ graden niet en garantie kun je vergeten.

octofreak

Actief lid
Heb inmiddels mijn gps ook ingebouwd. Deze ligt nu onder het dashboard, op het randje bij het luchtkanaal van de voorruit, lekker koel dus.
Stroom via de zekeringkast en bevestiging PDA rechts naast het stuur.
Het bevalt prima!

bert2

Lid
Ik heb mijn PDA geplaats op de zwanenhals die weer vastgezet kan worden op een rond grondplaatje. Dat plaatje zit gelijmd in het bakje onder het klepje op het dashboard. (eventueel het rubber matje uitsnijden). De muis ligt rechts op het dashboard en de kabel loopt onder het dashboardkastje door (kun je gewoon vastklemmen daar) naar de sigarenaansteker. Deze kabel is in 2 delen en de stekker haal ik eraf als ik de PDA niet gebruik. Kabel zit vast met klitteband. Zwanenhals en PDA kun je dus heel makkelijk eruit halen.

Argus

Nieuw lid
PDA met (draaibaar) plaatje op een brodit houder voor midden console vast gemaakt. Stroom + GPS loopt via kleine opening bij afdekplaatje pook, onder de asbak door (genoeg ruimte daar. GPS loopt achter dashboard kast door en komt bij A-stijl weer naar boven (beter bereik). Stroom nog niet vast aangesloten, maar als tussen oplossing, gaatje in zijplaat geboord (lang leve het hoogpolige tapijt) en daar stroomdraad doorheen getrokken. (zal proberen er een foto van te maken)

Wanneer je climatronic hebt, kun je ook de plus nemen van de climatronic. Dan sckakelt voeding van GPS gelijk met contact.

Argus

Nieuw lid
Even wat foto's m.b.t. inbouw PDA in mijn OCTO II:

Cradle_Front.jpg

Cradle_Back.jpg

GPS.jpg

En nog even de skoda zelf /forum/images/graemlins/winkie.gif
OctoII_Front.jpg

Bovenaan Onderaan