Topsnelheid

Tallguy

Forumguru
Re: Topsnelheid....

220km/h net in DLD gedaan met 1 passagier, de airco aan en tegenwind. Dat lijkt me nog ietsjes harder te kunnen (maar ik denk niet veel meer)

Gisteren even heen en weer naar wurzburg gereden in DLD met mn 1.9TDI. Op het rechte stuk kom ik op net 200 op de teller, 191 op de GPS. Bergje af liepie nog net even wat verder door : 210 - 215 op de teller, 204 op de GPS.

Conclusie : Wat loopt dat ding nog hard zeg voor een 105pk TDI'tje !
xyxthumbs.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jasper_O</font><hr />

Gisteren even heen en weer naar wurzburg gereden in DLD met mn 1.9TDI. Op het rechte stuk kom ik op net 200 op de teller, 191 op de GPS. Bergje af liepie nog net even wat verder door : 210 - 215 op de teller, 204 op de GPS.

Conclusie : Wat loopt dat ding nog hard zeg voor een 105pk TDI'tje !
xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Jasper, meen je dat? Dan ben ik aangenaam verrast. Heb ook de 1.9 TDI besteld en hoor van collega's dat hij erg traag is, ook met tussensprints van 80-120 km/h. Zij adviseerden mij de 2.0 TDI maar die vond ik te duur.

Het valt mij ook alles mee moet ik zeggen. de eerste paar duizend km's wassie nog wat 'loom', maar na mijn rit zuid frankrijk een paar weken geleden, waar ik overigens erg rustig en veelal op de CC gereden heb, issie als je doortrapt lekker pittig geworden. ( er staat nu over de 7K op in 5 weken .... )

Weet niet of het exemplarisch is, maar geloof me, hij is snel genoeg
24.gif
. We zaten ook nog met zn 2-en in de auto. ( 2x 90 kg ).

Ralph

Lid

Het voordeel van de 2.0 TDI's is de lange adem in de zesde versnelling. Ik heb het zelf ook gemerkt, hij trekt in 1 keer door naar +/- 215 en daarna klimt ie nog gestaag. Dus bergafwaards is 239 "makkelijk haalbaar" daar ik 235 op een vlakke weg haal!

Daniel

Lid

Topsnelheid van een Golf IV PD TDI 150 pk : [video=youtube;K8BnXfrNoe8]http://www.youtube.com/watch?v=K8BnXfrNoe8&amp;mode=related&amp;search=[/video]

En nog ééntje : [video=youtube;wPQ_cMgnRxc]http://www.youtube.com/watch?v=wPQ_cMgnRxc[/video]

(verkregen door,door te klikken op een link van Veejay)

sitechris

Donateur

Gisteren voor het eerst de grens over en 215 km per uur op teller was het maximum met passagier en airco uit. Zowel op heenreis als terugreis kwam de teller niet verder. Nu is de auto nog vers (2000 km), maar ik vind het gezien de tuning toch een teleurstellende score. Maar het kan ook zijn dat de auto nog los moet komen. Iemand ervaringen hiermee?

Salitos

Nieuw lid

Ik heb een tijdje geleden met de auto van werk, een Skoda Octavia 2 2.0 TDI DSG bak, 226 km/u gehaald in Duitsland.

Stond een 22.000 km op de klok

Skombi

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Salitos</font><hr />

Ik heb een tijdje geleden met de auto van werk, een Skoda Octavia 2 2.0 TDI DSG bak, 226 km/u gehaald in Duitsland.

Stond een 22.000 km op de klok

[/ QUOTE ]
Dan had je de wind mee en ging je van een heuveltje af zeker?

Salitos

Nieuw lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skombi</font><hr />

Dan had je de wind mee en ging je van een heuveltje af zeker?

[/ QUOTE ]

Nee niet echt. Heb er niet op gelet of ik bergaf ging, gaat zo snel dan let je daar niet op. Toen ik omkeer maakte haalde ik een 219 km/u dus kan wat wind mee hebben gehad.

tim

Lid

De 219 lijkt mij ook wat sterk. Kun je volgende keer even een foto maken?

Rallye

Forumguru

Even over de 230. Hij had nog ruim over (moet ook). Als het minder druk is probeer ik het nog een keer weer.

Ralph

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Gisteren voor het eerst de grens over en 215 km per uur op teller was het maximum met passagier en airco uit. Zowel op heenreis als terugreis kwam de teller niet verder. Nu is de auto nog vers (2000 km), maar ik vind het gezien de tuning toch een teleurstellende score. Maar het kan ook zijn dat de auto nog los moet komen. Iemand ervaringen hiermee?

[/ QUOTE ]

Dit kan meerdere oorzaken hebben!
1)Het diesel partikelfilter geeft teveel tegendruk waardoor de topsnelheid lager wordt.
2)De tuning kan ervoor zorgen dat je inspuiting op hogere toeren minder wordt, dit had ik met mijn golf namelijk ook.
Dit is te verhelpen door de auto custem te laten tunen ( hogere inspuitwaardes en turbodruk in hogere toeren )
3) Auto moet inderdaad inlopen!!!

Heb nog geen skoda, maar zit serieus te denken over een O2 RS TDIof een O2 elegance 2.0TDI(incl tuning).

Tot nu toe alleen:
230km/u in D met een Passat Station 1.8T tuned (wel geklaagd want dit moet sneller kunnen).
265 km/u in NL met een Yamaha YZF-R1 (weet het is niet verstandig in NL)

Ben erg benieuwd naar de O2 RS in dieseluitvoering. Als die te duur is, dan zal het een 2.0 TDI worden incl tuning.

Bovenaan Onderaan