Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
195 tot nu toe (Duitse snelweg). Had nog over
1.9 TDI
16" (wel met de zomerbanden
)
[/ QUOTE ]
Vanuit Reuver zit je natuurlijk snel op A52. Is ook mijn ´teststukje´ vlak over de grens bij Elmpt. Hebt er om de paar km. een afrit en kunt makkelijk weer terug. Overigens, mijn O2 TDI (met PDF) had overigens niet over. Met moeite kwam ik op 190 km/h, al had mijn auto pas 3.000 km gelopen. In het voorjaar, als de zomerbanden er weer op zitten en de auto beter is ingelopen probeer ik het opnieuw.
Ik had ook niet ruim over hoor, maar denk wel dat ie de 200 had kunnen halen...
WAs inderdaad de A52 richting Dusseldorf. Daar heb ik 33 km warp speed gebied. Helaas nu de winterbanden erop en moet ik hem onder de 160 km pu houden.
Geen idee eigenlijk of die PDF hem een beetje knijpt. Volgens het boekje loopt de DSG ook minder hard dan de schakelbak, maar toch kwam ik goed aan de 195.
ik heb wel vanaf het begin snelwegen en duitse autobanen gereden. Hij is dus wel wat gewend. Maar of dat iets uitmaakt. Geen idee. succes en vele plezier met "testen"
Hoe hoger de snelheden hoe verder de KM-teller afwijkt van de daadwerkelijke KM's (bijv. af te lezen op GPS). Dat is heel normaal dus staar je niet blind op de teller a.u.b.
Maar even serieus, de records die hier gevestigd worden met standaard 140pk TDI's en 'aangepaste' 130pk dieseltjes zijn echt niet van deze wereld. Ik zou er serieus mee het circuit op gaan als ik jullie was. Jullie worden RIJK.
(Laten we a.u.b. niet over de lengtes van geslachtsdelen beginnen hiero want dan denk ik echt dat het los gaat).
nou.... circuit?? denk eer dat ze op die "record" snelheid zitten ze toch echt even moeten trappen!!
Moet wel eerlijk toegeven... t is wel erg leuk om die naald helemaal naar onderen te duwen
en tja... over die lengte? wat zal ik daar nu eens over zeggen.... **uch... uch...**
Gisteren voor het eerst de grens over en 215 km per uur op teller was het maximum met passagier en airco uit. Zowel op heenreis als terugreis kwam de teller niet verder. Nu is de auto nog vers (2000 km), maar ik vind het gezien de tuning toch een teleurstellende score. Maar het kan ook zijn dat de auto nog los moet komen. Iemand ervaringen hiermee?
[/ QUOTE ]
De topsnelheid zal bij een diesel tuning niet echt veel hoger liggen hoor, je hebt dan meer profijt van de koppel-toename. Verwacht er niet teveel van dus.
EEA hangt af van waar de tuner het vermogen afbouwd in de hoogste versnelling. +10km per uur is vaak haalbaar, veel meer lijkt me niet verstandig want dan zit je in het rood.
Het voordeel van de 2.0 TDI's is de lange adem in de zesde versnelling. Ik heb het zelf ook gemerkt, hij trekt in 1 keer door naar +/- 215 en daarna klimt ie nog gestaag. Dus bergafwaards is 239 "makkelijk haalbaar" daar ik 235 op een vlakke weg haal!
[/ QUOTE ]
Let wel even op dat dit geen echte KM's zijn. Ik heb dat zelf al diverse keren gemeten met m'n Seat Leon 1.9 TDI PD 150PK in duitsland. En die is standaard echt een stuk sneller dan de standaard 2.0 16V TDI 140PK motor die nu gebruikt wordt.
Ik kwam op de teller op bijna 240 km/u uit maar de GPS was het daar toch echt niet mee eens.
ff geleden een Skoda Octavia Combi meegehad , 2000 , 1.9 TDI 90 pk en +- 125.000 km , 185 km/h op de teller richting Essen (Duitsland) met 4 man erin ..
Met de Fabia al eens 180 op de teller gehad ,maar nog niet verder gegaan...
wil dit weekend naar duitsland...kan ik meteen kijken hoe hard mijn skoda kan...zal zowel de top op mijn teller noteren als de snelheid die mijn gps-navigatie dan aangeeft...ben benieuwd
[citaat:BlackO2]
wil dit weekend naar duitsland...kan ik meteen kijken hoe hard mijn skoda kan...zal zowel de top op mijn teller noteren als de snelheid die mijn gps-navigatie dan aangeeft...ben benieuwd :-[ [/citaat]
Heb exact dezelfde auto, O2 combi 1.9 TDI DPF Business Edition. De mijne is ook nog vers (2 mnd. oud)
Ondanks alles wat hier in deze draad is geschreven haal ik OP DE TELLER net geen 200. Maxidot bleef maximaal hangen bij 197 km/h als snelheid die ik overschreed.
wil dit weekend naar duitsland...kan ik meteen kijken hoe hard mijn skoda kan...zal zowel de top op mijn teller noteren als de snelheid die mijn gps-navigatie dan aangeeft...ben benieuwd
[/ QUOTE ]
Heb exact dezelfde auto, O2 combi 1.9 TDI DPF Business Edition. De mijne is ook nog vers (2 mnd. oud)
De mijne heeft reeds Duitse autobahn geproefd (één inzittende, zonder bagage). Ondanks alles wat hier in deze draad is geschreven haal ik OP DE TELLER net geen 200. Maxidot bleef maximaal hangen bij 197 km/h als snelheid die ik overschreed.
van de week haalde ik 180km/h zelfs nog ietsje eroverheen in mijn fabia 1.4, weet niet hoeveel dan mijn teller uitwijkt maar fabriekspec zegt toch echt niet harder dan 163km/h.. 17km afwijken is dat normaal dan?
van de week haalde ik 180km/h zelfs nog ietsje eroverheen in mijn fabia 1.4, weet niet hoeveel dan mijn teller uitwijkt maar fabriekspec zegt toch echt niet harder dan 163km/h.. 17km afwijken is dat normaal dan?
[/ QUOTE ]
De maximum wettelijke afwijking is 10%. De afwijking is te meten door met een stopwatch te meten hoe lang je doet over een bepaalde afstand(bijv. 1 km), met de snelheidsmeter op een constante snelheid, dit kun je dan omrekenen naar de kilometers per uur en weet je dus hoeveel je teller afwijkt.
Heeft er niet veel mee te maken volgens mij,ik heb ook wel eens 205 op mijn teller gereden,heb in het draadje FABIA 200+ km/pu (op pagina 8) een foto staan met 200 op de teller.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.