Topsnelheid

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

Dit weekend terug gekomen van de wintersport uit Oostenrijk!
En natuurlijk toch ff onderweg lekker doorgereden! Met 4 man en zwaarbepakt door duitsland suizen. Gemiddelde snelheid rond de 160 a 170 en een verbruik van 1 op 17 cruisen! Rechte weg bijna geen verkeer geen wind heb ik bijna 30 minuten lang 230 kunnen rijden. Moet zeggen dat de koek toch wel op is met die snelheid....had al een keer 235 gehaald maar omstandigheden waren net wat anders....

Trol

Lid

Hey bedankt, dat ga ik ook eens proberen. De waarde wordt die dan weergegeven op die kleine schermpjes? Of komt die mee op de stream radio mss? Zoals ook de temperatuur mee op de stream komt?

Merci!

sitechris

Donateur

@adee

thanks, ga direct even stoeien in de auto
smile.gif

adee

Senior Member

Hoi Trol,

Bij mij in de auto werd de waarde op een van de kleine schermpjes van de Climatronic weergegeven. Ik heb geeb stream in mijn auto...

adee

Senior Member

Succes! Het is mij ook gelukt; jij moet het dan ook zeker voor elkaar krijgen!
smile.gif

sitechris

Donateur

ja, het is idd gelukt. Echt een grappige optie
smile.gif
Weinig afwijking trouwens, 160 op teller betekent 154 echt.

Markie78

Nieuw lid

Hallo Snelheidsduivels,

Ik weet dat het hier in principe de O2 betreft, maar ik wildde even laten weten dat de topsnelheden nog zullen gaan toenemen naarmate het aantal gereden kilometers meer wordt!
Mijn huidige O1 loopt officieel 208/kmu, op de teller in het begin 220/u en nu (na 114.00km) haalt ie 225-230/u. ik moet wel zeggen dat ik naast Duitsland woon en wekelijks boven de 200 rij. Ik heb nu de O2 tdi RS combi besteld en daarvoor ook proef ermee gereden; ik vond het snelheidsverschil met mijn huidige O1 enigszins tegenvallen. mijn conlclusie is dus dat dit te wijten moet zijn aan de kleine kilometerstand.

Ps. hallo allemaal ik ben Mark en ben sinds vandaag nieuw op jullie forum
smile.gif

exup

Lid

Afgelopen weekend op de A7 (Friesland/Groningen), nagenoeg geen verkeer, 245 gehaald ging redelijk soepel, veel meer zal er niet inzitten, maar de 250 haal ik wel in Duitsland,

Exup

sitechris

Donateur

Ik kom net terug uit Duitsland en had een opmerkelijk ritje. Opmerkelijk omdat het er erg op lijkt dat mijn auto bij 215 op de teller begrenst is.

De auto trekt allereerst superlekker door naar de 200 en daarna voel je hem gestaag verder versnellen. Ook boven de 210 zit er nog progressie in maar dan opeens bij precies 215 op de teller (208 geijkt) stopt de auto plotseling met versnellen. Nu heb ik ook even een leuke afdaling kunnen maken en ook daar kwam de auto niet boven die 215 km.

En volgens gegevens van Abt zou de auto 213 echte kilometers moeten maken (220 op teller). En de auto zou dat ook wel kunnen halen, want de acceleratie vanaf 210 gaat nog wel redelijk door. De auto draait bij 215 precies 4000 toeren. Kan het dat hij daarna elektronisch wordt tegengehouden (dat ze bij Abt even iets op slot gezet hebben?), dat dit mss wat te maken heeft met roetfilter oid? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik moet zeggen dat ik het overigens niet erg vindt ofzo, die 5 a 10 kilometertjes verschil maken me echt niet uit en het meeste geniet ik van de heerlijke acceleraties van 100 naar 200. Het is bijna jammer dat het laatste stuk voor de grens altijd zo rustig is
wink.gif
Maar ik vind het wel opmerkelijk.

MKS

Lid

Over het meten van de snelheid, is het een idee om tijdens het rijden de gemiddelde snelheid te resetten, en dan te meten? Dat moet toch redelijk betrouwbaar zijn?

VEEJAY

Forumguru

Ja komt idd. meer in de buurt van de werkelijke snelheid, maar is nog steeds hoger dan GPS snelheid in de meeste gevallen.

Dutch

Actief lid

In Duitsland richting Zwitserland 180 km/u op de teller, 172 km/u volgens tomtom.

Harder ging ie niet, maar da's ook niet gek met 4 volwassenen, bagage en een skibox op het dak
wink.gif

Ad_O2

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

240 km/u, ech wèl, kiek moar noar dien foto, ech wèl !

super.gif

[/ QUOTE ]

Pinokkio
471.gif

mebis

Nieuw lid

topsnelheid ..geef mij maar lekker trekken
wel beetje verschoten dat mijne echt wel merkelijk pak trager is (opteller dan ) want weet niet in hoeverre dat die afwijkt met mijn ander vorige wagen
vorige wagen golf4 break 130pk tdi gechipt170pk 4motion vlot naar de 235 240 en da hield et op
-nu men octavia 136pk haalt wel nu al ni gechipt wel sneller de 200marge dan de gechipte golf maar dan hout et dan ook bijna op denk ik ..ben wel nog niet doorgegaan want heeft nog maar 8000km dus vind net uit rodage zo wa

maar deze wordt oko gechipt ma de octavia weegt 1500kg of zo heb ik gezien voorwiel aangedreven en men golf toen 4x4 woog net geen 1400kg ..dus vind bekke kwa verhouding bekke tegenslagend ma moet ni zo snel ook ni ze ...

Okki

Donateur

crazy.gif
net uit rodage zo wa
confused.gif

Bijlagen

• 48795-nlondettitels.jpg
    48795-nlondettitels.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 26

mebis

Nieuw lid

ja nee ik vind da toch zo pas van 5000km dat je wa moog doorrijden ..werk in garage en me die leasings .hebben net een nieuwe en 5minuten later lepelen ze al op autostrade tegen 160a180 ik rij mijne auto's mooi in .en chip pas na 1ste onderhoud van 15000km

</font><blockquote><font class="small">Citaat: mebis</font><hr />

topsnelheid ..geef mij maar lekker trekken
wel beetje verschoten dat mijne echt wel merkelijk pak trager is (opteller dan ) want weet niet in hoeverre dat die afwijkt met mijn ander vorige wagen
vorige wagen golf4 break 130pk tdi gechipt170pk 4motion vlot naar de 235 240 en da hield et op
-nu men octavia 136pk haalt wel nu al ni gechipt wel sneller de 200marge dan de gechipte golf maar dan hout et dan ook bijna op denk ik ..ben wel nog niet doorgegaan want heeft nog maar 8000km dus vind net uit rodage zo wa

maar deze wordt oko gechipt ma de octavia weegt 1500kg of zo heb ik gezien voorwiel aangedreven en men golf toen 4x4 woog net geen 1400kg ..dus vind bekke kwa verhouding bekke tegenslagend ma moet ni zo snel ook ni ze ...

[/ QUOTE ]

hier se toch nog iemand hier dat + 230
doet met een gechipte TDI130
laat ons hopen dat een gechipte TDI 136 minstens
even hard gaat als de 130

Ralph

Lid

je zit toch met de toerenbegrenzer... dus 235 is gewoon het matje bij de 2.0 140PK TDI

Ook na het chippen gaat ie niet over die toeren heen.
Ik ben deze winter naar oostenrijk geweest en dus lekker planken in duitsland. Gaat als een raket naar 220/225 daarna loopt ie iets uit naar 235 en dan is het echt wel over hoor!

Bovenaan Onderaan