Topsnelheid

Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: adee</font><hr />

@ Van_307_naar_O2
Kom jij ook niet boven 195 km/u?

[/ QUOTE ]

Inderdaad. 195 km/h is maximum tot op heden op maxidot. Wellicht straks met zomerbanden nieuwe poging. Maar van de andere kant: Wanneer kan/wil je zo hard rijden? Ik vind mijn 1.9 TDI DPF ruim voldoende onder normale omstandigheden!

adee

Senior Member

In NL is de snelheid meer dan voldoende. Rijd echter nogal eens naar familie in Duitsland en dan vind ik het prettig om stevig door te rijden. Een deel van de route is bijzonder rustig en leent zich dan ook voor gedurende langere tijd planken. En dat planken geeft me gewoon een enorme kick; 195 vind ik dan al gauw een beetje saai worden...

Heb afgelopen zaterdag 215 gehaald met mijn O2. Hij ging nog wel verder, maar er was onvoldoende ruimte op de weg over om door te gaan....

Pendragon

Donateur

Ik heb ook al dik boven de 200 gereden in mijn O2 in Duitsland op een heerlijke weg richting Maagdenburg
smile.gif

ougie

Forumguru

Trek hem regelmatig even tot boven de 200, houdt je hem lekker los. Wel eerst lekker voorverwarmen en na meerdere snelweg km pas in de steigbeugels. Ik werk onregelmatig en maak dus regelmatig gebruik van de snelweg als het rustig is, DE belangrijkste voorwaarde voor snel rijden, en geen flitskast natuurlijk. Mijn top was 220 op een uitgestorven A28, vanaf Zeist richting Utrecht. Natuurlijk ongeijkte km.

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Mijn top was 220 op een uitgestorven A28, vanaf Zeist richting Utrecht.

[/ QUOTE ]

Ik zag vanmorgen nog een oude Ferrari 308 staan bij het politiebureau Arnhem Zuid........

ougie

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Mijn top was 220 op een uitgestorven A28, vanaf Zeist richting Utrecht.

[/ QUOTE ]

Ik zag vanmorgen nog een oude Ferrari 308 staan bij het politiebureau Arnhem Zuid........

[/ QUOTE ]

Ik weet waar je op doeld, maar soms moet je wat gokken om aan een kick te beantwoorden. Ik heb mijn auto en rijbewijs trouwens wel nodig om op mijn werk te komen.

Rallye

Forumguru

Je hebt groot gelijk hoor. Ik heb mij op dit forum al eerder uitgelaten over wat ik van de jacht op snelheidsovertreders in Nederland vind....

ougie

Forumguru

Kreeg er zojuist een binnen,,,,, 14 euro,,,,, 124kilometertjes,,,,, foei, foei, foei, 4 km te hard. Sorry ik dwaal af, dit bericht heeft niets met topsnelheid te maken.

Tallguy

Forumguru

ot.gif
124km/h is iets van 135km/h op de teller dacht ik. Echte snelheid incl de bekende speling zal dan idd op 124km/h uitkomen.

Ach ja...als ze eens zouden gaan bekeuren op links blijven rijden (aka niet rechts rijden), te hard met een aanhanger, geen richting aangeven....dan is de staatsschuld binnen no-time weggewerkt.

Zo, back ONTOPIC. Het losrijden helpt idd (schoonbranden noem ik het ook wel). je merkt dat als je een tijdje in DLD hebt rondgereden met snelheden tussen de 180km/h en 220km/h dat je de auto nadien veel vlotter lijkt te reageren. Helaas is dat effect ook weer snel weg als je mag rondkruipen op "Den Nederlandschen Automobielwegen"
frown.gif

Rallye

Forumguru

Even naar Duitsland. Helaas ging er op het meest rechte stuk een vrachtwagen de linker baan op. Er moet meer inzitten dus. Vanaf 230 op de teller komt er maar langzaam iets meer bij.

Bijlagen

• 50623-Afb000.jpg
    50623-Afb000.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 40

Helemaal mee eens Kensei. Ik rij 3 dagen per week in Duitsland. Daarna is het altijd weer even wennen aan die Nederlandse A's.

Maar het is wel lekker om zo nu en dan eens even het roet uit de uitlaat te blazen..... (al schiet je er meestal, behalve lol niets of weinig mee op, aan het einde van de rit)

nomad

Senior Member
[QUOTE ]

Gezien toerenteller een diesel. 2.0 TDI neem ik aan want (mijn) 1.9 TDI haalt dit dus niet!?[/QUOTE]

Naar mijn weten ziet de toerenteller van een 1.9 er hetzelfde uit als van de 2.0. Maar ik heb "maar" een 1.9 tdi. Wel goed ingereden. Vandaag de A31 vanaf omgeving Emmen helemaal langs de grens naar M'Gladbach gereden. Cruisecontrol stond vast op 200. Het was superrustig, geen kip op de weg. Af en toe bergaf een uitschieter naar 205.

Die
209 vertaald zich naar 201 op de Tomtom One:

dump1878134908.jpg

Mark

Banned
Met de Fabia 1.2 (55pk) in Spanje de 150 (teller) gehaald, wagen kon nog harder maar had pasagiers bij en gestopt ééns hij die snelheid had.
Met de Roomster 1.4TDI (70pk) heb ik nog niet harder dan een dikke 140 gereden, gps gaf toen een snelheid aan van net boven de 130km/u.
Deze snelheid haalt hij natuurlijk op zijn sloffen.

___JC___

Forumguru
Ik ben dit weekend in Duitsland geweest en heb eindelijk mijn gechipte diesel kunnen proberen. De vorige keer had ik er winterbanden onder zitten met een max. snelheid van 190. :(

Tot de 200 gaat kinderlijk gemakkelijk, dat had ik al wel een paar keer gemerkt in Nederland. De top van de 2.0TDI zou standaard 215 km/h zijn dus met chip (+45pk) verwacht je dan wel een top van 225.

Het viel me eigenlijk wat tegen. Boven de 200 is de fut dr echt wel uit. Nu was ik flink beladen maar dat mag niet veel uitmaken zou je zeggen. Hoogste behaalde snelheid was 225 op de teller en 217 op de GPS (geen foto helaas).

Mijn vorige Octy (een RS met 180pk) liep boven de 200 een stuk beter door en ging op de teller richting 245. Diesels missen toch wel wat fut op echt hoge snelheden denk ik.

blacktdi

Actief lid
JC, dacht dat de standaard top van de 2.0TDI 208km/uur was dus dan is 217 echte km toch niet zo slecht. Ik haalde met de mijne een keer 230km/u en dat was 223km/u echte kilometers.
Ik heb trouwens afgelopen zaterdag in een gechipte 170pk Seat FR gereden (nu meer dan 200pk) en ik moet zeggen dat is erg snel, zeker boven de 4000rpm want hij trekt makkelijk door tot 5000rpm.

Octavia_II

Actief lid
Vorige week 220km/h op de teller gehaald.
(moet wel toegeven dat het lang duurde voordat ik deze snelheid bereikt had)

2.0 TDI Combi Elegance, 15" 1.5 passagiers

225 op de klok, 213 op de gps. O2 2.0FSI op 195 banden. Kan nog iets harder maar duurt langgggg.....

Groet WS.

Bovenaan Onderaan