Hoezo meteen een oordeel vellen? Als iemand harder rijdt dan jij is die persoon meteen een slechte bestuurder?
Het is maar net wat je gewend bent en wat je prettig vindt en wat je "aankan". Ik ga jou toch ook geen waardeloze bestuurder noemen alleen al omdat jij niet harder dan 160 gaat/durft? :ahum: Beetje erg kortzichtig van je!
En wie zegt dan dat hij een goede bestuurder is? Jij zegt nl wel dat Rallye dat zegt, maar in zijn antwoord staat dat niet hoor.:ahum:
En dan zou bijna iedereen in dit topic, volgens jouw maatstaven, een slechte bestuurder zijn? Kom nou :disc:
Bedankt Kensei. Mogelijk raken we een beetje verwijderd van het topic, maar goed. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik mij comfortabel voel bij die snelheid. Niemand moet boven de snelheid gaan die hij of zij voor zichzelf verantwoord vindt. Ik dwing daar zeker niemand toe. Goed dat Aaron die snelheid voor zichzelf gevonden heeft.
Ik oordeel dan ook niet over bestuurders die sommige snelheden voor zichzelf te hard vinden. Mogelijk zijn dat betere bestuurders dan ik ben. Ik doe mijn best en pas mij aan aan de omstandigheden. Vaak rij ik sneller dan andere verkeersdeelnemers, maar ook vaak langzamer (mist, werkzaamheden waar echt gewerkt wordt). Ik duw niet, en haal niet rechts in of doe andere rare dingen.
Het grote nadeel van een snelheidslimiet op autosnelwegen is voor mij dat mensen dan niet meer nadenken over hun snelheid. Zie het grote aantal ongelukken bij de eerste mist van het jaar of de eerste sneeuwbui en de soms vreemde waarschuwingen op de radio: Tijdens sneeuwbuien kan het glad zijn!! Is dat een waarschuwing waard?? Dat weet je toch??.
En: we spreken hier niet over de bebouwde kom, woonerven of 80-km-wegen, maar over het rijden op de snelweg, in mijn geval zelfs de Autobahn. Dit zijn veilige wegen, zonder scherpe bochten, bomen of tegenliggers. Vandaar mijn opmerking over "niet stoer": in mijn auto is hard rijden wel leuk, maar door de stabiliteit van de auto (onder de door Ougie in zijn post genoemde omstandigheden) niet stoer. Of gevaarlijk. Op een snelweg is het denkbaar dat er omstandigheden zijn dat je (soms veel) harder kunt dan toegestaan. Deze omstandigheden doen zich vaker voor dan wordt gedacht.