Topsnelheid

De hoogste snelheid was voor mij 220km/h maar had nog "gas" over. ( op de teller dan)
Ik heb het helaas niet helemaal kunnen testen, het was net te druk voorbij Venlo over de grens.

2.0TDI DSG, wel gechipt.

Dat klopt....het max km/h verhaal in z'n 6 resulteert in 4000rpm. De andere versnellingen willen tot 4500rpm, maar de 6 stopt dus eerder.
ok dan ben ik mee
moest de mijne in 6de ook stoppen aan 4000tr/min
zou dat idd op 220km/u zijn
227teller.jpg

___JC___

Forumguru
<sherlock holmes mode aan>

Een Golf 4 met 7.414km op de teller?? Die worden toch al ruim een jaar niet meer afgeleverd. Rij je echt zo weinig of is het een hele ouwe foto?

<sherlock holmes mode uit>

___JC___

Forumguru
Okee dan nog wat...
De dagteller staat op 180km en volgens de boordcomputer kan ie nog 106 km rijden voordat er getankt moet worden.
Welke diesel rijdt er maar 286km op een tank !!
:grin:

RS-ke

Lid
Dagteller bij golf 4 werkt zoals dagteller zou moeten: hij telt de km's die hij die dag rijdt, maw wordt automatisch gereset elke dag.
Snappie ?

Jager

Actief lid
Ga er maar vanuit, dat je met 230 op de klok behoorlijk wat diesel verbruikt.
Dus 55lt => bijna half leeg = ca. 27lt over.
106/27lt => 1 op 4 :eek:

Die 106km die je ziet staan is de 'dagteller' van het moment dat je de auto start en reset zichzelf weer en is dus in dit geval niet de actieradius.
De golf 4 geeft bij mijn weten geen actieradius weer in de boordcomputer :)

Frankie

Actief lid
Uhm, dat van die 208 klopt idd. Maar ik had toch 213 echte Km's in beeld :-) Maarre, nogmaals, met die "vanaf 220" bedoel je weer de km's op de teller, niet ? Wil niet piepen, maar tis een beetje verwarrend als je ene keer over GPS snelheid praat en dan weer op wat de klok zegt.

Vandaag, wederom op A31 in DE, dit keer naar Hengelo de 217Km/h bereikt.. Echte GPS kilometers uiteraard !!!

Frankie

Actief lid
Harder ging ie niet..........

Leuk, maar hoeveel was t nu echt ? ik heb bij mij alleen naar de GPS gekeken (en af-en-toe voor me ;) en maar ff op de teller. En die stond hoger dan op jou plaatje. Dus mijn conclusie is dat je toen minder dan mijn 217 reed.. Nogmaals, de teller weergaven zeggen niet zoveel. Wellicht zijn er ook nog afwijkingen tussen O2 tellers onderling..

VEEJAY

Forumguru
Boven de 235 kilometers per uur op de boordcomputer (245 op de teller) gaat de mijne schudden en licht sturen (=niet fijn). Volgens mij is ie er niet op gebouwd.

disclaimer:
*Dit resultaat uiteraard in Duitsland daar waar toegestaan zonder overig verkeer onder uitstekende weersomstandigheden flink bergafwaarts proefondervindelijk geconstateert en zeker niet voor herhaling vatbaar*

ik heb de O2 scout TDI en die haalde laatst op de Autobahn 210kmh (teller) en ik vind dat voor zo'n wagen wel erg goed. en hij bleef stoicijns rustig op de baan liggen. da's nou het leuke aan die wagen. en op het terrein doet ie het ook niet zo slecht als men zou denken, zoals ik laatst op een motocross-terrein mocht "ervaren" :) en dan heb ik het nog niet over zijn kwaliteiten bij aquaplaning gehad. maar goed, ik wijk af. 210, dus :)

___JC___

Forumguru
Boven de 235 kilometers per uur op de boordcomputer (245 op de teller) gaat de mijne schudden en licht sturen (=niet fijn). Volgens mij is ie er niet op gebouwd.

disclaimer:
*Dit resultaat uiteraard in Duitsland daar waar toegestaan zonder overig verkeer onder uitstekende weersomstandigheden flink bergafwaarts proefondervindelijk geconstateert en zeker niet voor herhaling vatbaar*

HOEVEEL !!

Bovenaan Onderaan