Roel
Lid
Ik hoop dat je het verschil tussen een vliegbrevet en rijbewijs B toch wel kent.
Om piloot te worden moet je een degelijke opleiding volgen, die niet voor iedereen weg gelegt is. En ik kan niet zeggen dat er zoveel ongelukken met vliegtuigen gebeuren, dus dat zit wel goed.
Nu die autobestuurder (ik noem het geen chauffeur), als je 40 lesuren hebt gehad en een beetje geluk krijg je je rijbewijs B. En dan mag je als onervaren bestuurder rijden wat je wil. Of het een Cuore is of een Ferrari. Er is niemand die vraagt of je wel capabel bent om dat voertuig te besturen.
Daardoor gebeuren er ook zoveel ongelukken met jonge bestuurders. Het moet allemaal snel, het moet geluid maken, en lelijk uitzien.
Dit draadje is ooit opgestart om te vermelden hoe hard je ooit met je Skoda hebt gereden en niet als discussie of het wel esthetisch verantwoord is om (te) hard te rijden.
Ik adviseer u dan ook om een nieuw draadje te starten indien u de behoefte heeft om dit onderwerp verder uit te wijden.
Als laatste vind het niet verstandig om te generaliseren. Er zijn zeer veel jonge bestuurders die wel keurig rijden en, helaas, ook een aantal oudere bestuurders die onnodige ongevallen veroorzaken.
Met vriendelijke groet.
Roel Bakker. (Oja, 42 jaar)