Topsnelheid

hgoor

Lid
niet slecht jouw topsnelheid met een 1.6 automaat!

Nee ik had eerlijk gedacht dat ie ongeveer 184 zou doen. Officieel staat ie voor 194 in de boeken (198 voor handgeschakeld)..

Maar ach; vooral theoretisch leuk zo'n top; behalve in Duitsland heb je er niet veel aan hier....

Ik weet niet of het in dit topic was, maar ook ik vind de RS te zacht dempen. Ik kan me voorstellen dat je bij een goed hobbelig wegdek vertrouwen mist. Maar onveilig wil ik het niet noemen. Ik heb van Alicante naar Madrid vrijwel non-stop flat-out gereden. Dit is 450km die ik in 3 uur heb gereden. Een volle tank ging 335km mee. Op de teller kwam de auto niet boven de 240km/h. Mijn bijrijder rijdt niet graag harder dan 140, dat vindt hij eng. Maar topsnelheid in de RS vond hij niet eng. Ik moet er wel bij zeggen dat het een vrijwel rechte weg is met klimmen en dalen. Maar goed, op de teller 240 was volgens de GPS 232. Iets harder zou kunnen denk ik, maar dan moet ik nog wat km's maken om de motor echt los te laten komen. Al met al niet slecht voor een 200pk RS met 300kg aan personen hoog in de bergen. Hier mag je toch maar 120 :)

Vorige week 220km/h gereden (op de teller) veel harder ging het niet.
Viel me zwaar tegen.
Ik had toch wel iets meer verwacht, of moet ik meer dan 10 minuten hard rijden zodat ie nog iets kan klimmen????

Ik zeg niet dat het niet hard genoeg is hoor, maar had wel iets meer verwacht. :D
Oja, het was wel in Duitsland, bij Boxmeer de grens over.
Ik wilde een Bugatti bij houden en dat lukte net niet, hij ging steeds ietsje harder rijden, grrrr.

VEEJAY

Forumguru
Vorige week 220km/h gereden (op de teller) veel harder ging het niet.
Viel me zwaar tegen.
Ik had toch wel iets meer verwacht, of moet ik meer dan 10 minuten hard rijden zodat ie nog iets kan klimmen????

Ik zeg niet dat het niet hard genoeg is hoor, maar had wel iets meer verwacht. :D
Oja, het was wel in Duitsland, bij Boxmeer de grens over.
Ik wilde een Bugatti bij houden en dat lukte net niet, hij ging steeds ietsje harder rijden, grrrr.

220 op de teller is keurig netjes, dat doet die van een vriendje van mij die 2.0TDI DSG heeft ook en die heeft nog wel een chip. Het is gewoon electronisch begrensd. Bergaf zou ie misschien wel wat harder gaan maar das denk ik niet zo goed voor je auto.

TL@

Forumguru
Met mijn Golf heb ik 220km/u op de gps zien verschijnen (top is 211km/u volgens boekje)
Met de Astra ben ik op 190km/u gestrand, in Luik bergaf naar de Maas, het ding ging precies ontploffen (volgens boekje 170km/u)
Als ik de Octavia heb en hij is gerodeerd, zal ik hem eens uitlaten in Duitsland :-)

Met mijn Golf heb ik 220km/u op de gps zien verschijnen (top is 211km/u volgens boekje)
Met de Astra ben ik op 190km/u gestrand, in Luik bergaf naar de Maas, het ding ging precies ontploffen (volgens boekje 170km/u)
Als ik de Octavia heb en hij is gerodeerd, zal ik hem eens uitlaten in Duitsland :-)

Modbreak:
Ik had toch gezegd dat ik dit soort opmerkingen hier niet meer wil? Waarom doe je het dan toch?

TL@

Forumguru
Off-topic : Vertel dat de nieuwe Miss België maar eens.
Sprak bijna geen woord Nederlands :shocked:

Pfff, het was gewoon nog eens tijd voor een Miss Wallonië, dan wordt er ni gekeken naar taalbeheersing want dan vallen 99% van Waalse meisjes ertussen uit.

Ach ja, typisch Belgische communautaire problemen :smiley29:

remmie

Lid
299 op teller :grin: (geeft niet meer aan, toerenteller liep nog wel een stukje door)
Yamaha R1 Michelin Pilot 17"

TL@

Forumguru
299 op teller :grin: (geeft niet meer aan, toerenteller liep nog wel een stukje door)
Yamaha R1 Michelin Pilot 17"

Die R1 is idd schitterend. Heb eens een filmpje op youtube gezien, kleine gps op de R1, de teller stopte op 299 en de gps ging nog door tot 320km/u:smirk:, ik zou het in mijn broek doen denk ik :shocked:

Verbleekt wel tegen een Bugatti Veyron:
[video=youtube;Ki_Wa9Z8CYc]http://www.youtube.com/watch?v=Ki_Wa9Z8CYc[/video]

Ik denk wel dat je een stuk zotter moet zijn om dit op een motor te doen dan met een auto :1819:

Huyzen

Lid
Snel, sneller, snelst...

Heb ik weer, rij je op de snelweg achter een zwaar rokende maar toch vrij snelle afgeragde Civic met regenpijpbrede uitlaat, met het snode plan om hem eens te laten zien wie er sneller is, komt er in mijn spiegel een A4 avant opdoemen die het spelletje ook mee wil spelen. De Civic duikt naar rechts, mijn O2 vol gas er langs en de Audi blijft strak achter me. Veel ruimte op de rechterbaan, de Audi er langs, blijkt het een S4 te zijn met dikke V8 en 344 PK.... Tja, knap lullig. Die Audi had er snel weer genoeg van en zakte naar 160 terug, toch nog even er voorbij natuurlijk (zie foto). Ben benieuwd waar mijn echt top ligt, had zeker nog wat over. Ik troost me maar met de gedachte dat mijn O2 maar de helft kost van die Audi..

Bijlagen

• Afb017.jpg
    Afb017.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan