Topsnelheid

Ik ben het met bovenstaande ook eens. We zijn hier niet om een moraal te prediken, want dan zijn er nog wel meer zaken te behandelen. Bij een voorliefde voor autorijden hoort ook een bepaalde snelheidsbeleving, of dat nou 53 km is, of 220 km dat is aan een ieder persoonlijk. En er zijn overigens alleen maar heel kleine stukjes snelweg waar één en ander is toegestaan, en daar zijn de meeste medeweggebruikers dan ook wel bewust van (behalve die paar Nederlanders dan die met 120 km gaan inhalen...)

Tallguy

Forumguru
Ook ik begin het ondertussen een beetje zat te worden dat er steeds hier wordt gepredikt dat je niet te hard moet rijden en dat je je als een idioot (schijnbaar) gedraagt en blablabla...

Laat iedereen het lekker voor zichzelf uitmaken of hij/zij wel of niet verstandig bezig is. We hebben allemaal een rijbewijs, we mogen dus een auto besturen en hoe je dat doet is je eigen zaak.

Het waarschuwende vingertje is naar mijn mening hier dan ook niet nodig en wat mij betreft ook ongewenst. Als je wilt prediken dat het verboden zou moeten zijn om te hard te rijden, ga dan een politieke partij starten ofzo.

Mijn mening is dat, als iemand zich het licht uit de ogen wil rijden, hij/zij dat zelf moet weten. Wel ben ik van mening dat je dat dan wel op een verantwoorde wijze moet doen. Het in gevaar brengen van medeweggebruikers is iets waarvan ik vermoed dat we dat geen van allen willen.

Maar hou aub op met het belerende :722:

En wil je wel lekker klagen over hardrijder, start dan een nieuw topic!

___JC___

Forumguru
Correctie, geen slotje op het draadje maar op de discussie "is hard rijden voor idioten of niet".

:aangenaam:

Fabia

† In Memoriam
Correctie: hard rijden is niet voor idioten , onverantwoord hard rijden is voor idioten.
En wat is onverantwoord rijden?? 220-230 km p/u rijden met een Octavia

Aaron

Dat hangt toch helemaal af van welke uitvoering de Octavia is? Een RS moet dat toch kunnen halen zonder problemen?

Tallguy

Forumguru
Correctie: hard rijden is niet voor idioten , onverantwoord hard rijden is voor idioten.
En wat is onverantwoord rijden?? 220-230 km p/u rijden met een Octavia.

Gr,

Aaron
Houden we nou nog eens op hierover???? Ik heb niet voor niets hier net een uitbrander gegeven over dit gezeur!
Dit begint me aardig de keel uit te hangen momenteel :disc:

___JC___

Forumguru
Ik heb met mijn ouwe RS een paar keer 240 op de teller gereden. Niet echt zweverig hoor moet ik zeggen. Bandenspanning in orde? Schokbrekers nog goed?

Niels74

Nieuw lid
Even een korte reactie van een rs rijder, ik heb zelfs in duitsland het maximum niet gehaald omdat de auto zweverig begint te worden. Boven 200km/h moet je overschakelen naar bmw of mercedes of eventueel audi en anders uiteraard porsche...

VEEJAY

Forumguru
Niet mee eens, probeer eens andere banden of check je bandenprofiel zou ik zeggen. In de mijne kan je comfortabel 220 cruisen in de 6e versnelling.

Tallguy

Forumguru
WAARSCHUWING: De eerste de beste die in dit topic nog gaat zeuren en zaniken over wie er een idioot/imbiciel (of wat dan ook voor 'n scheldwoord) is als collega forumlid in het verkeer qua hard of zachtrijden, mag wat mij betreft dan een paar dagen thuis de aardappels schillen ipv hier nog de boel op stelten te zetten.

Oftewel...kom maandag dan maar weer eens terug om het opnieuw te proberen...gesnapt?

Voor de mensen die hier al langer zitten...die kunnen zich waarschijnlijk nog herinneren dat dit al een keer eerder is gebeurd. Je gaat fatsoenlijk om met je mede-forumleden en je gaat ze niet affakkelen. Doe je dat wel, en je snapt de duidelijke hints niet die nu in 1 dag tijd notabene 2x zijn gegeven, is de 3e *hint* een ban voor de komende paar dagen.

En ik heb er ook al iemand op het oog die als 1e in aanmerking komt, dus...als je je aangesproken voelt doe je hier wat mee.

Rallye

Forumguru
Even een korte reactie van een rs rijder, ik heb zelfs in duitsland het maximum niet gehaald omdat de auto zweverig begint te worden. Boven 200km/h moet je overschakelen naar bmw of mercedes of eventueel audi en anders uiteraard porsche...

Vreemd. Ik heb nog nooit het maximum gereden (zie hiernaast), maar ik rij regelmatig 210-220. Geen instabiliteit te merken.

@Niels74: Ook met een gewoon onderstel wordt de mijne niet zweverig boven de 200. Ik zou inderdaad maar eens naar je bandenspanning kijken.

___JC___

Forumguru
Of een zooi zware mensen meenemen maar dan duurt het wel wat langer voordat je boven de 200 komt uiteraard...

Bij onze forum broeders met Skoda's van voor het VAG tijdperk weten ze vast nog wel wat van beladen met stoeptegels en zo...

hgoor

Lid
Nou, ik was gisteren in Duitsland, even met m'n zwager kijken naar een BMW <kuch> dus had ik eindelijk de kans om na 5000km legaal het pedaal eens helemaal tegen de bodem te drukken met m'n 1.6 automaat.

In een flauwe bocht met een hele kleine helling naar beneden haalde ik dus 203 echte kilometers (volgens mijn GPS); op de teller stond toen 212 k/m.

Op een rechts stuk zonder lichte helling kwam ik een tweede keer voluit op 186 echte kilometers (teller: 195 km/u).

Nu heb ik in Duitsland al vaker met verschillende auto's voluit gereden (Fiat Stilo JTD, Seat Toledo, BMW 5, VW etc.) en ik moet zeggen dat m'n Skoda totaal niet onderdoet voor die andere auto's.

Het wegdek was zeker in mindere staat dan in Nederland maar ik vond 'm bijzonder koersvast, geen rare trillingen etc.. Gewoon wat je verwacht van die auto.

Onmiddelijk verbruik was volgens de meter 1:7,5 :smirk:

Maar ik vond het erg leuk om de auto eens een keertje "uit te laten" zogezegd, zonder dat je bang hoeft te zijn voor een prent....

Al met al moet ik zeggen dat ik in positieve zin verrast ben door de auto en vooral dat ie dus makkelijk z'n top haalde met de automaat.

Bovenaan Onderaan