Topsnelheid

Wallie

Lid
Boven de 235 kilometers per uur op de boordcomputer (245 op de teller) gaat de mijne schudden en licht sturen (=niet fijn). Volgens mij is ie er niet op gebouwd.

disclaimer:
*Dit resultaat uiteraard in Duitsland daar waar toegestaan zonder overig verkeer onder uitstekende weersomstandigheden flink bergafwaarts proefondervindelijk geconstateert en zeker niet voor herhaling vatbaar*
Tot welke snelheid zijn jouw banden gecertificeerd...?
 

Just_me

Nieuw lid
Leuk, maar hoeveel was t nu echt ? ik heb bij mij alleen naar de GPS gekeken (en af-en-toe voor me ;) en maar ff op de teller. En die stond hoger dan op jou plaatje. Dus mijn conclusie is dat je toen minder dan mijn 217 reed.. Nogmaals, de teller weergaven zeggen niet zoveel. Wellicht zijn er ook nog afwijkingen tussen O2 tellers onderling..


Eeeh, ik zei toch verder niets.

Wat je er zelf van maakt is jouw interpretatie.
 

VEEJAY

Forumguru
Tot welke snelheid zijn jouw banden gecertificeerd...?

Goede vraag zal eens kijken, ik moet namelijk binnenkort winterbanden.

Maar zo hard dat doe ik nooit meer, zat echt met samengeknepen billen. normaal gaat het autotje 220 op de teller.
 

Roel

Lid
Boven de 235 kilometers per uur op de boordcomputer (245 op de teller) gaat de mijne schudden en licht sturen (=niet fijn). Volgens mij is ie er niet op gebouwd.

disclaimer:
*Dit resultaat uiteraard in Duitsland daar waar toegestaan zonder overig verkeer onder uitstekende weersomstandigheden flink bergafwaarts proefondervindelijk geconstateert en zeker niet voor herhaling vatbaar*

Heb je wel een sportonderstel onder je "rijdende roetwolk"?
Ik heb ook met mijn RS boven de 230 echte kilometers gereden (in Duitsland) en de auto lag nog steeds goed op de weg (geen trillingen of stuiteren).
 

van_der_P

Senior Member
Is het echt belangrijk om te weten hoe hard je auto gaat ? Wanneer heb je snelheden van boven de 200 km/h nodig ? Als je dit in ons landje doet, en je wordt gesnapt door oom agent, dan ben je rijbewijs (en wellicht ook nog je baan),en auto kwijt. Dan mag je auto volgens eigen zeggen wel in orde zijn.
Maar hoe is het met de gesteltheid van de bestuurder die deze snelheid meent te moeten rijden ?
Je maakt mij niet wijs dat iemand die in Nederland de meeste kilometers maakt gewend is om 200 km/h en meer te rijden. Met andere woorden, met deze snelheid rijdt de auto met de bestuurder (en niet anders om zoals het hoort), er hoeft maar een kleinigheid onderweg te gebeuren, en dan ?
Vaak zijn er bij ongelukken dan ook nog de medeweggebruikers de dupe van dat gedrag.
Bij 200km/h leg je 56 meter per seconden af(dat is een keer knipperen met de ogen). Dat zijn 23 meter meer dan bij 120km/h
Het hoeft geen uitleg dat ik dit onverantwoordt vindt
 

VEEJAY

Forumguru
Sportonderstel met peganeus velgen. Een RS is natuurlijk heel wat anders dan een standaard 'familie doorsnee' sedan.
 

van_der_P

Senior Member
Dus liever een spannend kort leven (en alles wat er door die levensstijl nog tussen kan komen b.v. levenslang in een rolstoel) , dan een lang saai leven ?
Daar hoef ik niet tussen te kiezen. Er zijn in het leven meer spannende dingen die niet zo risicovol zijn.
 

Roel

Lid
Nee, liever een spannend lang leven!!!!!
Je moet (gedoseerd) risico kunnen nemen om zo nog wat lol in het leven te houden. Dus als dat betekent één keer je auto op de staart trappen op een lege snelweg in Duitsland, waar er geen snelheidslimiet geldt, dan doe je dat met een "big smile on your face" :grin:
 
Is het echt belangrijk om te weten hoe hard je auto gaat ? Wanneer heb je snelheden van boven de 200 km/h nodig ? Als je dit in ons landje doet, en je wordt gesnapt door oom agent, dan ben je rijbewijs (en wellicht ook nog je baan),en auto kwijt. Dan mag je auto volgens eigen zeggen wel in orde zijn.
Maar hoe is het met de gesteltheid van de bestuurder die deze snelheid meent te moeten rijden ?
Je maakt mij niet wijs dat iemand die in Nederland de meeste kilometers maakt gewend is om 200 km/h en meer te rijden. Met andere woorden, met deze snelheid rijdt de auto met de bestuurder (en niet anders om zoals het hoort), er hoeft maar een kleinigheid onderweg te gebeuren, en dan ?
Vaak zijn er bij ongelukken dan ook nog de medeweggebruikers de dupe van dat gedrag.
Bij 200km/h leg je 56 meter per seconden af(dat is een keer knipperen met de ogen). Dat zijn 23 meter meer dan bij 120km/h
Het hoeft geen uitleg dat ik dit onverantwoordt vindt

Volstrekt mee eens.

Als ik de snelheden lees die collega Skodarijders rijden dan zeg ik: jullie zijn een stelletje idioten die ik hoop nooit tegen zal komen.Levensgevaarlijk!!!

Gr,

Aaron:biggthumpdown:
 

VEEJAY

Forumguru
Gelukkig mag een ieder in dit land een mening hebben. Ik weet dankzij dit draadje in ieder geval waarom er 1.4 modellen over de toonbank gaan. Niet iedereen is hetzelfde. (gelukkig maar)
 

___JC___

Forumguru
Ik vind mensen die zeuren over dit soort snelheden op rustige snelwegen in Duitsland idioten dus dan zijn we dat tenminste eens..
:smirk:

Vliegen jullie weleens? Die kan wel neerstorten man!! Stelletje idioten !!
:grin:
 
Iedereen heeft recht op een mening, maar niet het recht om zijn mening ook aan andere op te leggen.
Als iemand niet door wil rijden moet ie dus gewoon rechts blijven.
Dan hoeft iemand die wel door wil rijden ook niet op zijn, onnodige linksrijdende medeweggebruiker, bumper te zitten.
Zo ken ik er nog wel meer.
Wil je hard rijden dan kan dat prima in Duitsland, de wegen zijn er speciaal voor gemaakt.
Er zijn zeer hoge eisen aan de wegen gesteld daar (ook al zijn sommige aan vervang toe wat ook gebeurt) dat het in ieder geval niet aan de weg ligt.
Als er rommel op de weg ligt komt dat dus van medeweggebruikers af.
En die mogen ze dan ook d**dsch*ppen van mij.

180km/h in het centrum van eindhoven is natuurlijk niet normaal, maar op een snelweg in Duitsland, als er de ruimte is natuurlijk, is dat geen enkel probleem.
Als je vindt dat je dat niet moet doen, moet je het niet doen.
Als je het nog nooit gedaan hebt moet je rustig aan beginnen en oefenen, zoals je dat met alles moet.

Als je net je rijbewijs hebt en direct 180km/h of harder gaat rijden ben je inderdaad erg onverantwoord bezig.
Ik denk dat Van der P daar dan ook op doelt.
En niet op ons keurig rijdend, edoch soms wat te hard, O2 volk. :D
 

van_der_P

Senior Member
Iedereen heeft recht op een mening, maar niet het recht om zijn mening ook aan andere op te leggen.
Als iemand niet door wil rijden moet ie dus gewoon rechts blijven.
Dan hoeft iemand die wel door wil rijden ook niet op zijn, onnodige linksrijdende medeweggebruiker, bumper te zitten.
Zo ken ik er nog wel meer.
Wil je hard rijden dan kan dat prima in Duitsland, de wegen zijn er speciaal voor gemaakt.
Er zijn zeer hoge eisen aan de wegen gesteld daar (ook al zijn sommige aan vervang toe wat ook gebeurt) dat het in ieder geval niet aan de weg ligt.
Als er rommel op de weg ligt komt dat dus van medeweggebruikers af.
En die mogen ze dan ook d**dsch*ppen van mij.

180km/h in het centrum van eindhoven is natuurlijk niet normaal, maar op een snelweg in Duitsland, als er de ruimte is natuurlijk, is dat geen enkel probleem.
Als je vindt dat je dat niet moet doen, moet je het niet doen.
Als je het nog nooit gedaan hebt moet je rustig aan beginnen en oefenen, zoals je dat met alles moet.

Als je net je rijbewijs hebt en direct 180km/h of harder gaat rijden ben je inderdaad erg onverantwoord bezig.
Ik denk dat Van der P daar dan ook op doelt.
En niet op ons keurig rijdend, edoch soms wat te hard, O2 volk. :D

Ik heb de indruk als ik de verschillende reactie op deze discussie lees, dat er veel jonge mensen tussen zitten. Het grote gros rijdt in een laese auto. En ik kan mij voorstellen dat voor deze mensen snelheid belangrijk is. Wat ik geprobeert heb, is aan te geven dat aan het hoofdstuk snelheid ook een hele andere kant zit. Als je je dat realiseerd dan kan dat half uur 200 km/h rijden, grote gevolgen hebben voor de rest van je leven.
Dat is mijn mening.
 

van_der_P

Senior Member
.
:smirk:

Vliegen jullie weleens? Die kan wel neerstorten man!! Stelletje idioten !!
:grin:

Ik hoop dat je het verschil tussen een vliegbrevet en rijbewijs B toch wel kent.
Om piloot te worden moet je een degelijke opleiding volgen, die niet voor iedereen weg gelegt is. En ik kan niet zeggen dat er zoveel ongelukken met vliegtuigen gebeuren, dus dat zit wel goed.
Nu die autobestuurder (ik noem het geen chauffeur), als je 40 lesuren hebt gehad en een beetje geluk krijg je je rijbewijs B. En dan mag je als onervaren bestuurder rijden wat je wil. Of het een Cuore is of een Ferrari. Er is niemand die vraagt of je wel capabel bent om dat voertuig te besturen.
Daardoor gebeuren er ook zoveel ongelukken met jonge bestuurders. Het moet allemaal snel, het moet geluid maken, en lelijk uitzien.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik kwam vanavond een Seat Ibiza tegen die in een flauwe bocht mooi rechtdoor is gegaan. Lantaarnpaal meegenomen en over een aantal stenen gevlogen. Gewoon veel te hard gereden en dan 'm niet meer kunnen houden in de bocht. Politie en ambulance erbij.
 
Bovenaan Onderaan